APUA! Lääkäriä tai hoitajaa paikalla mikähän minua vaivaa? Auttakaa miettimään mahd diagnoosia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole lääkäri, mutta molemmista ongelmista kokemusta. Ummetukseen auttaa ruokavalion muokkaaminen. Paljon kuituja ja vettä. Vähemmän (tai luovu kokonaan) lihaa. Ja säännölliset ruokailuajat.

Omalla kohdallani runsas virtsaamisen tarve johtuu siitä, että yksinkertaisesti juon tosi paljon (koska ummetus). Ja toinen asia joka lisää virtsaamisentarvetta on ahdistus. Usko pois. Kuulostaa siltä, että stressaat aika paljon omaa terveyttäsi ja ymmärrän huolen. Tällainen huoli on ahdistavaa, eikä varmasti auta kumpaakaan vaivaasi.

Ostapa ummetukseen Visiblin nimistä valmistetta apteekista ja käytä sitä säännöllisesti jonkin aikaa. Ei auta heti.
Valitettavasti CBD öljy ei ole siellä Suomessa laillista, mutta se on auttanut omalla kohdallani ahdistukseen. Käy puhumassa lääkärin kanssa vielä pelkästään peloistasi.

Tsemppiä!

Olen normaalipainoinen, mutta liikun vähän.
Syön aika huonosti. Tai syön kyllä riittävästi, mutta aika runsaasti lihaa ja valmista ruokaa, mutta taas vihannekset ja hedelmät jäävät hyvin vähille.
Vettä juon vähintään litran päivässä+ muut juomiset.
T. Ap

Olen normaalipainoinen, mutta liikun vähän.
Syön aika huonosti. Tai syön kyllä riittävästi, mutta aika runsaasti lihaa ja valmista ruokaa, mutta taas vihannekset ja hedelmät jäävät hyvin vähille.
Vettä juon vähintään litran päivässä+ muut juomiset.
T. Ap
Laitas hei ruokavalio kuntoon ihan ensimmäiseksi. Jätä valmisruoat ihan hätätapauksiin. Ja enemmän vettä! Kokeile kuukausi ja katso onko muutosta.
Itse suosittelisin lämmöllä kasvisruokavaliota, mutta vähemmän punaista lihaa ja enemmän kalaa ja hyviä rasvoja ainakin alkuun!
Ja liikuntaa!!! Jooga on pop! Myös miehille!

Yhteistyössä