Mikähän on 30-40 vuotiaille sopiva keskustelun aihe

:D :D Tuli vaan mieleen et kun arvostellaan et ei oo tietyn ikäiselle sopivaa joku keskustelun aihe...
Niin sitä kuvittelee (tai ainakin minä kuvittelin) joskus nuorempana et on jotenkin ajatus maailma hirveesti aikuisempi ja erilainen kun tulee jonkun tietyn ikäiseksi, mut todellisuudessa eroa ei ihan hirveesti olekkaan (no siis mun mielestä) kun tuo neljäkummentä häämöttää lähempänä kuin kakskymmentä :D (siis ei edelleenkään peiruaiheet kiinosta) mutta en avaa aloituksia joiden otsikosta jo näkee ettei juttu oo minua kiinostava ja vastaavasti avaan jos kiinnosta, mut jos lukiessa huomaa ettei oo kiva niin sen voi jättää lukematta..mitäs itseään kiusaamaan.
 
Mitenköhän olis toi sää... ? Turvallinen aihe eikä siitä varmaan tulisi riitaa täällä palstalla.

Mut ketä kiinnostaa? Mikäköhän noilla vanhemmilla ihmisillä on kun voisivat puhua säästä vaikka kuinka? Äitini kanssa kun soitellaan (73 v) niin aina kertoo vartin millainen ilma siellä on ja aina pitää kysyä millainen ilma meillä on... Ei mua kyllä kiinnosta jos siellä on satanu vartin ja sitte oli sumua ja niiiiiin liukasta oli eilen ym ym. Mutta kyllähän mä kuuntelen... :)

Tunteeko muut ketää "säähöpöttäjiä"?
 
30-40 vuotiaathan tietty keskustelevat talolainoista, remonteista, rakentamisesta, lapsista, miehet tekniikasta, naiset sisustusasioista ja puutarhanhoidosta, muodista. Mulla ainakin on keskustelunaiheet muuttuneet siitä, kun olin kakskymppinen, silloin kiinnostivat musiikki, opiskelu, bileet, bubit, juopottelu, miehet tai niiden iskeminen.
 
Edellisessä olikin jo kattavasti vaikka mitä! Mutta kaikenlaiset perhetilanteet ja parisuhdekuviot, on aina kiinnostavia. Itseä kiinnostais myös matkusteluun ja kirjoihin liittyvät aiheet. Mutta ehkä näille viimemainituilla ei ole aikaa...? Eli siis kirjoja ei lueta..?
 
Hilpeä Heluna Hämeestä
=) Minulle (viellä 40v kohta 41) käy kyllä melkein kaikki aiheet,taikka niistä voi ainakin keskustella,tietty nyt ei enää kauheasti kiinnosta nuo biletysjutut,mieheniskeminen,kun on vakiintunut,mutta muuten olen "kaikkiruokainen" tykkään jutella niitä näitä,kiinnostuksen kohteita on esim; terveys ym,muoti,kauneus,ulkoilu,lukeminen,puutarha,lapset,sisustus,ja ihan mitä nyt mieleen tulee.
 
Eletään ja annetaan toistenkin elää. Me ollaan kaikki erilaisia, on nipoja, sädekehiä, luusereita, tyhmiä, intellektuelleja, naiiveja, tosikkoja, siveyden sipuleja, riettaita, seinähulluja jne jne. Ei voida olettaa että me kaikki oltaisiin kiinnostuneita samanlaisista asioista. Jos ei täällä virtuaalitodellisuudessa anonyyminä henkilönä voi puhua ihan mistä vain niin missä sitten?

En ymmärrä ihmisiä jotka hermostuvat jostain aloituksesta jonka aihepiiri ei satu miellyttämään. Eihän niihin keskusteluihin tarvitse osallistua! "Äidit 30-40vee" on tosi laaja valikoima porukkaa ja se voidaan rajata omiin ryhmiinsä esimerkiksi näillä keskusteluketjuilla. Jos jotakuta viehättää pieruhuumori niin antaa hänen keskustella siitä omassa ketjussaan hengenheimolaistensa kanssa. Ei siihen tarvitse mennä mukaan jos se ahistaa. Toinen voi tykätä puhua vaikka marimekon uusimmista kuvioista tai kynsilakan kauden väristä ja osuvalla otsikolla kerätä keskusteluun ihmisiä joita sellainen aihe todella kiinnostaa.

Miksi tämä on niin vaikeaa, minusta aivan yksinkertainen juttu. Jos jotain tältä (kuin muiltakin) palstalta toivon, niin keskusteluketjun sisältöä hyvin kuvaavia otsikoita.
 
Hei tuosas edellä tulikin hyvä pointti, meitä on todella moneksi oli ikä mikä tahansa!!
Ja tosiaan jutun aiheen otsikointi on todella jees, löytyy itseä kiinostavat jutut helposti :D (eikä tarvi avata niitä jotka ei kiinnosta).

 
Minä olen huomannu etten ole ehkä sen "aikuisempi" pitkästi yli 3 kymppisenä kuin olin 20 vuotiaana. :whistle:

Musaa rakastan edelleen,tosin erilaista kuin 2 kymppisenä.
Bilettämistä en harrasta enää,remontoiminen&sisustaminen,puutarhan hoitokaan EI oikein oo mun juttuja.
Eivät niin kauheasti kiinnosta. Kun en asu omistus asunnossakaa tai omakoti talossa. Lapsistakaan en ehkä osaa niin fiksusti keskustella/kirjoittaa.
Olenhan vähän koulutettu luuseri (en ehkä omasta mielestäni,mut toisten) :LOL: .
 
Juu, mä kun aloin lukea auringonkukan vastausta ajattelin ensin, että kommentti on sarkasmia, mutta luettuani sen loppuun, en ollutkaan ihan varma. Vaikka kylähän nuo hänen luettelemansa asiat jokseenkin kiinnostaa - ehkä se 'miehiä tekniikka'-kohdasta voisi jätteää sen miehiä sanan pois, koska itse olen nainen ja tekniikkakin kyllä kiinnostaa. Minua kyllä kiinnostaa edelleen musiikki vähintään yhtä paljon kuin nuorempana ja miksei biletyskin vaikkei sitä niin kovin enää itse tulekaan harrastettua, mutta muiden juttuja on kyllä hauska kuunnella. Puheenaiheet eivät kyllä ole mielestäni iästä kiinni vaan mielenlaadusta: Itse olen ihan paras kaveri äitini kanssa, joka on reilusti päälle viidenkymmenen, eikä yhtään ole vaikea jutella lähes mistä vaan ja näin on ollut siitä asti kun olen ollut täysi-ikäinen suunnilleen. ;)
 
Sen lisäksi, että täällä keskustelee erilaisia ihmisiä, nämä erilaiset ihmiset myös hakevat erilaisia asioita ja ne asiatkin vaihtelee samalla henkilöllä eri aikoina. Joku hakee tukea, toinen tietoa, kolmas seuraa, neljäs ajanvietettä...jne. ja seuraavana päivänä toisin päin.

Itse olen 40 ihan pian enkä kyllä ajattele mikä aihe olisi mulle sopiva ja mikä ei, silloin kun itse aloitusta olen tekemässä. Jos jotain tulee mun mieleen ja sen voin omalla nimimerkilläni ilmoille paukasta, niin kai se sitten sopii tähän ikäryhmään. Jotkut aloitukset tippuu heti ja jotkut jää listalle pidemmäksi aikaa, luonnollista valintaa kai se on. Jotkut kiinnostaa ja jotkut ei.

Täällä on usein tosi hiljaista. Olisi kyllä mukavaa, jos useammat aloituksia laittelisivat. Tilaa on kaikenlaisille aloituksille.

Pääsääntöisesti suosin itse kevyitä ja viihteellisiä aloituksia, koska en jaksa/viitsi sitä pientä hetkeä, minkä kotitöistä irtaudun, punniskella mitään kovin syvällisiä aiheita ja niistä mitään pitkiä mielipiteitä kirjoitella. Luen kuitenkin erittäin mielelläni muiden mielipiteitä ja perusteluja myös vakavammista aiheista.

Kirjoitan vain omalla nimimerkilläni ja se on mielestäni aika hyvä itsekritiikin konsti niin kommenteissa kuin aloituksissakin.
 
kaipailija
Minua kiinnostaisi äitiys ja yhteiskunnalliset asiat, kirjat, itsetuntemus... Vaikea määritellä. Käyn aika-ajoin näillä keskustelupalstoilla etsimässä jotain, en oikein itsekään tiedä, mitä. Mutta en oikein löydä etsimääni. Minua ei kiinnosta vaipat, vauvanvaatteet, mitä puen lapselle ulos jne.jne. eli arkipäivän jutut. Ne kuuluvat arkeen ja hoitelen ne. Niiden lomassa haluaisin keskustella jotain syvällisempääkin. Joskus löytyy joku hyvä keskustelunaihe, mutta yleensä se menee sitten kiistelyksi ja inttelyksi enkä jaksa lukea sellaista. Kaipaan kypsää, asiallista keskustelua äitien ja naisten näkökulmasta.Mistähän sellaista löytäisi?
 

Yhteistyössä