Mikä

• Viestiketjun aloittaja ehkäisyksi?
  • Ensimmäinen viesti
ehkäisyksi?
Pitkään aikaan en ole pillereitä syönyt koska en ikinä löytänyt sopivaa merkkiä (ja olin sinkku, ei ollut ""pakko"" syödä joten lopetin koko touhun ja kokeilemisen). Sitten löysin mieheni ja tulin raskaaksi. Nyt raskauden jälkeen olen kokeillut kuparikierukkaa. Se tuli itsekseen ulos ja nyt syön pillereitä (Cerazette). Minulla on aivan hirvittävät sivuoireet! Haluttomuutta, olen kiukkuinen kokoajan, päänsärkyä ja mieletöntä väsymystä. Meinasin viime viikollakin nukahtaa auton rattiin =(

Olen aina ollut sitä mieltä että hormonaalinen ehkäisy ei minulle sovi mutta ratkaisua en tuosta kuparikierukastakaan löytänyt. Mitä te muut vastaavassa tilanteessa käytätte?? Kumin kanssa kikkailu ei todellakaan houkuttele.

Hormoniton
Mulle tuli niin pahat oireet hormoniehkäisyistä, että suosiolla käytin kondomia, kunnes täytin 30 ja sain sterilisaation. Kumin kanssa ""kikkailu"" on mun mielestä pieni hinta omasta terveydestä, kun vertaa pillereiden riskeihin.

missu
""Kumin kanssa kikkailu"" on pitkälti myös asennekysymys. Kun liittää kondomeihin positiivisia mielikuvia (seksi, nautinto, orgasmit jne.) niiden kielteisten (haju, hankaluus jne) sijasta, homma toimii paljon paremmin. Kokemusta on!

ap
Tosiaan... tuo kumi on enemmänkin miehelleni ongelma kun minulle. Kertoisitko Päivi enemmän tuosta pessaarista? Luin jostain että yhtä pessaaria voi käyttää vuoden, mikä sen hinta mahtaa olla? Voiko sen laittaa ns. etukäteen jo paikoilleen vai vasta tilanteessa? Onko laittaminen ja pois ottaminen helppoa? Kuulostaa kokeilun arvoiselta vaihtoehdolta.

kupari
Minkä merkkinen kuparikierukka sulla oli, mikä tuli ulos? Mulla oli Multiload, joka tuli kuukaudessa ulos itsestään. Sitten laitettiin Nova T ja se on pysynyt hyvin. Mulla vuotomäärä vaan lisääntyi nimenomaan tuosta Nova T kierukasta, että haluan otattaa sen nyt pois ja lisäksi elättelen toivoa pikku kakkosesta!

ap
En millään muista kuparikierukan merkkiä =( Vaikka sen pois otosta tosiaan ei ole kun 1.5kk. Vuodot tuplaantu, sekä niiden pituus että määrä. Vuosin kun seula viikon =( Ja se kierukka tuntui ikävästi, ei ihme kun se valu ulospäin. Lopussa sain ikäviä mahakramppeja, meinasi taju mennä niiden aikana.

Pikkukakkonen on meilläkin toiveissa mutta ei nyt ehkä noin kahteen vuoteen, kuopus on nyt 1v. Joten jotain pitäisi keksiä.

...
Mä suosittelen kyllä kaikille niille joilla säännöllinen kierto niin varmojen päivien laskemista + että ovulaation aikaan käyttää kondomia = luonnonmukainen ehkäisy (tästä oon olemassa ihan omat sivunsakin). Itse olen ollut sillä linjalla jo kolme vuotta. Paitsi että nyt saisi vauva tulla, joten olen laskenu päiviä ihan toisella mielellä.
Varsinkin nyt oon tajunnu sen että raskaaksi tuleminen on tosi vaikeeta, niin miksi pilata elimistöään ja pistää rahaa hormonaalisiin ehkäisyihin, sehän on ihan turhaa!

ap
Hei ... , kertoisitko sivuston missä tuosta kerrotaan enemmän. Meilläkin oli käytössä varmat päivät ennen lasta (lapsi oli toiveissa kylläkin kokoajan) ja sitten kun lasta alettiin ihan kunnolla yrittämään niin laskettiin hivenen toisin =) Mutta en tiennyt että tuosta asiasta on oikein sivustojakin, kiinnostaisi tietää mitä siellä sanotaan.

Yhteistyössä