Mikä vapauden tunne!

Kun kävelet hammaslääkärin huoneesta ulos, hammaslääkärin todettua, että suussa on kaikki hyvin ja olet saanut kiitosta hampaitten hyvästä hoidosta.
:love::barefoot:
Mulla on joskus ollut niin hirvittävä hammaslääkärikammo, että en käynyt varmaan 6 vuoteen hammaslääkärissä, vaikka hammasvaivaa olikin. En enää ikinä päästä itseäni siihen tilanteeseen ja olen käynyt vähintään 1-2 vuoden välein edes suuhygienistillä.
 
Pientä pelkoa on aina kun istuu ja vuoroaan hammaslääkärille odottaa. Käynnin jälkeen tulee aina todettua, että voi miten helppoa taas oli. Minulla ei koskaan ole sattunut tai muuta pelottavaa tapahtunut. Kaikista inhottavinta on vaan se, kun suuhygienisti rapsuttelee hampaanvälejä. Ei se satu, mutta kun voi hieman verta tirahtaa.
Viisaudenhampaatkin lähti niin kivuttomasti. Monellahan ne on monessa solmussa ja joudutaan oikein kirurgisella toimenpiteellä poistamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: feger
Onnea, itsellä niin paha kammo että tarkastukseenkin mennään diapamin taluttamana. Ennenkuin tajusivat alkaa lääkitsemään ennen hoitoa vedin aina tunnin hysteeriset itkupotkupelkoraivarit ja sittenkin ne joutui hämäämään mua että saivat puudutettua. Jännää noi pelkotilat, puudutusneula on mulle pahin, mutta kun lääkäri tökkii silmää rikkaneulalla kaivellen roskas pois en ole moksiskaan, mutta sitten jos pitää ottaa verikoe niinkauhee paniikki, mutta ranteen 40min tatuointi oli ihan fine vaikka sattuikin niin maan kerpeleesti että pääsi muutama ärräpää. Sitten vielä korvatulehduksessa jos pitää tärykalvo puhkasta että voi poistaa rähmät välikorvasta niin ei pysty kauhee huuto.
Mikään muu näistä kokemuksista ei ole ollut kivulias paitsi tatuointi. Miten voi olla näin? :D
 
Onnea, itsellä niin paha kammo että tarkastukseenkin mennään diapamin taluttamana. Ennenkuin tajusivat alkaa lääkitsemään ennen hoitoa vedin aina tunnin hysteeriset itkupotkupelkoraivarit ja sittenkin ne joutui hämäämään mua että saivat puudutettua. Jännää noi pelkotilat, puudutusneula on mulle pahin, mutta kun lääkäri tökkii silmää rikkaneulalla kaivellen roskas pois en ole moksiskaan, mutta sitten jos pitää ottaa verikoe niinkauhee paniikki, mutta ranteen 40min tatuointi oli ihan fine vaikka sattuikin niin maan kerpeleesti että pääsi muutama ärräpää. Sitten vielä korvatulehduksessa jos pitää tärykalvo puhkasta että voi poistaa rähmät välikorvasta niin ei pysty kauhee huuto.
Mikään muu näistä kokemuksista ei ole ollut kivulias paitsi tatuointi. Miten voi olla näin? :D
Mulla on alaselässä ja kämmenselässä tatuointeja. Lähelle kämmenen ulkosyrjää hakatut viivat kävivät aivan julmetun kipeää. Peukalonhangassa ei tuntunut pientä nipistelyä kummempaa.
Mulla ei ole neulakammo.
Pahimmat kivut on tulleet hammaslääkärissä, kun multa poistettiin viisaudenhampaita. Alaleukaan tuli molemmille puolille se kuivakuoppa. Siinä oli sellainen kipu, että tuntui, kuin puolet alaleuasta räjähtäisi sirpaleiksi pienestäkin kosketuksesta, se paine oli niin kova.
Minulla on ollut myös luunmurtuma, eikä sekään ollut mitään verrattuna tuohon.
Myöskin tenniskyynärpään hoitona tehty paineaaltohoito tuntui aika hitokseen makealta, kun se hoito kohdistuu niin pienelle alueelle. Sehän tekee sellaisia mikrorepeämiä tuonne jänteeseen.
 
vierailija
Ihan hirvee:cry:
Hammaskiven poisto ei oikeesti käy kipeää mut se estää reikiintymisen.. ja ruokavaliolla taitaa olla suuri apu siihen, ettei se kariesbakteeri saa energiaa;)
 
Ihan hirvee:cry:
Hammaskiven poisto ei oikeesti käy kipeää mut se estää reikiintymisen.. ja ruokavaliolla taitaa olla suuri apu siihen, ettei se kariesbakteeri saa energiaa;)
Se on kyllä ihan totta. Mulla oli suuhygienistillä käydessä todella vähän hammaskiveä, verrattuna aikaisempiin käynteihin. Olen syönyt pääasiassa vähähiilihydraattisesti vuodesta 2015 lähtien. Plakkia kertyy hampaisiin huomattavasti vähemmän tällä ruokavaliolla.
Mulla vhh-ruokavalio lähinnä närästyksen ja refluksivaivojen hoitomuotona, toimii (y)
 
Joo, siihen liittyy kyllä sellainen kevyt hurmoksellinen fiilis, vaikka olisi jotain tehtykin. Sitä leijuu pari senttiä ilmassa, kun ryntää kiireellä ulos ja mielessä rallattelee "ohi on, ohi on, jee jee".
 

Yhteistyössä