Mikä väri lienee paras olkkarin seinäväri?

Ollaan siis vuoden sisään myymässä tätä asuntoa, ja muuten kaikki on hyvässä kunnossa, mutta tämä olkkari.. huoh..
Ostettiin jo tapetinrepimisvälineet rautakaupasta, ja tarkotus ois maalata seinät. Mutta mikähän olis teijän mielestä fiksu väri.

Meillä on perus kaksio, siis semmonen missä keittiö ja makkari ovat vierekkäin, keittiön vieressä vessa, ja vessan vieressä olkkari, ja siis olkkarin ja keittiön/makuuhuoneen välissä on käytävä..
Vaikea selittää ois helpompi lähkästä vaan joku pohjapiirros tähän..
Mutta asiaan, makkari on tumman ja vaalean harmaan sävyjen maailmaa, keittiössä on tumman harmaata ja tiilenpunaista ja vaaleanharmaata, vessassa enimmäkseen vaalean harmaata, valkoinen katto ja tumman harmaita yksityiskohtia. Käytävä on haalean vaalean sininen, mutta mikä ois sitten sopiva sävy tänne olkkariin? Joku harmaa, vai joku ihan muu???

Itse olen kyllästynyt koko harmaaseen, mutta millä sais tästä semmosen kokonaisuuden että kiinnostais sitten vuoden päästä myös ostajia, ja olisi yhtenäinen?

muoks. pohja on hyvin pitkälle samanlainen kuin tämän asunnon pohja:
http://images01.olx.fi/ui/13/99/18/1297945852_86769118_1-MYYDaaN-KAKSIO-LAHTI-Liipola.jpg
 
Viimeksi muokattu:
"jaa-a"
Meillä koko talo on kauttaaltaan harmaa-musta-valkea, olkkarissa yhdella seinällä tummanharaa-harmaa tapetti, muuten vaalean harmaat maalatut seinät. Itse tykkään, on tekstiileillä helppo uudistaa ilmettä, harmaan kanssa kun käy melkein kaikki värit.
 
Tää on niin supervaikeeta.. olkkari on aina ollut meijän rumin paikka.. Ja tarkotus tosissaan ei oo lähteä pistämään erityylejä sitten tänne sekasin, sillä pitää olla selkeä, että on helppo myydä. Paljoa ei viitsis enää panostaa tähän. Muuta kun sen maalaamisen. Että siis..käytävä on tässä ihan vieressä ja on siis vaalean sininen, ja lattia on vaaleaa tammea.. parkettia siis.. Jotenka auttaisko sen kertominen jotain?
 
miten ois
Onko teillä valoista, isot ikkunat tms.? Jos on niin maalaisin ehkä kolme seinää harmaalla ja yhden seinän tiilenpunaiseksi.
Ehkä ostajaystävällisempää olisi maalata kolme seinää valkoisensävyllä ja yksi seinä harmaalla, ehkä jopa hopeanharmaalla, jos vaan sopii muutoin asunnon värimaailmaan.
 
hui ensimmänen vaihtoehto kuulostaa aika tummalta.. Valoa kyllä riittää läpitalon ylimmässä neljännen kerroksen asunnossa, johon paistaa koko päivän käytännössä (lukuun ottamatta klo 12-14) ikkunat on isoja, ja siis asunto tosi valoisa muuten.
 
Niin siis toinen vaihtoehto kuulostaa fiksummalta, mutta mikä se sitte olis se harmaa seinä? kun katsot tuota pohjapiirrosta, niin kerro siitä..
Mä kerron vielä sen verran että keittiössä se punainen seinä on se seinä joka on makuuhuoneen seinää vasten. Punaista seinää vasten on tummanharmaa seinä, ja se keittiön ikkunaseinä on vaalean haalean harmaa. Lattia keittiössä tumman harmaata kiveä.
 
ehdotus
hui ensimmänen vaihtoehto kuulostaa aika tummalta.. Valoa kyllä riittää läpitalon ylimmässä neljännen kerroksen asunnossa, johon paistaa koko päivän käytännössä (lukuun ottamatta klo 12-14) ikkunat on isoja, ja siis asunto tosi valoisa muuten.
Lähinnä joku vaaleanharmaa sävy tuon tiilenpunaisen seuraksi. Tummaharmaa tosiaan synkistäisi liikaa.
Mä ehkä myös maalaisin sen käytävän samalla värillä kuin mitä olkkarissa ne kolme seinää...

Meille rivariin haaveilen olkkariin (meillä kans ihan järkky olkkari) mustasta seinästä, mutta kesälläkin joudutaan pitämään valoja olkkarissa kun on niin hämärää. Tontti rajautuu kaupungin "metsään". No tänä kesänä niiden pitäisi tulla harventamaan.
 
Lähinnä joku vaaleanharmaa sävy tuon tiilenpunaisen seuraksi. Tummaharmaa tosiaan synkistäisi liikaa.
Mä ehkä myös maalaisin sen käytävän samalla värillä kuin mitä olkkarissa ne kolme seinää...

Meille rivariin haaveilen olkkariin (meillä kans ihan järkky olkkari) mustasta seinästä, mutta kesälläkin joudutaan pitämään valoja olkkarissa kun on niin hämärää. Tontti rajautuu kaupungin "metsään". No tänä kesänä niiden pitäisi tulla harventamaan.
Hmm.. mä en ole kauheesti punaisen ystävä, ja toi keittiön seinäkin on siinä ja siinä onko se miellyttävän värinen.. Mutta menee ainukaisena, ja sellaisena ettei se siis hämärässä näytä niin punaiselta, vaan lähinnä rusehtavalta.
Mutta vaaleanharmaa voisi olla kiva..
Mietin että tossa käytävässä on lasikuitutapetti, eli sen päälle voi kyllä maalata, mutta saako siihen maalata sitten ihan tavallisellä sisämaalilla? vai onko siihen omat maalinsa. Ehdottelin kyllä miehelle tätäkin vaihtoehtoa, mutta hän ei käytävää lähtisi maalaamaan, minä kyllä maalaisin ;) Kiitos, että olit samaa mieltä :D
 
"vieras"
no älä herranjumala mitään punasta tai muuta sellaista mene laittamaan, sellainen on monelle iso miinus. Mä suosittelen ihan että vedätte seinät valkoisella maalilla, se on kaikkein puhtain ja selkein ratkaisu johon seuraavan on helppo maalata päälle jotain itselle mieluista jos haluaa. Monihan pitää kumminkin valkoista seinää kauniina.

Toki on aina mahdollista että tekee jonkun räväkkään punaisen seinän ja joku sattuu tykkäämään kovasti. Tod.näk. enemmän ostajia saa kumminkin hyvin neutraaleilla valinnoilla. Jos haluaa väriä tuoda niin se kannattaa tehdä kalusteilla ja tekstiileillä kun on myymässä...
 
Jep, näin arvelinkin olevan, että valkoisella. Mutta oisko hyvä sävyttää sitä valkoista esim vaalean haalean sinisellä niin että se sointuisi tuohon käytävän vaaleansiniseen väriin edes vähän, kun ovat sentään vierekkäin tässä.. tai siis että olkkarista näkee sen käytävän, ja siis selkeästi.
 
"vieras"
Jep, näin arvelinkin olevan, että valkoisella. Mutta oisko hyvä sävyttää sitä valkoista esim vaalean haalean sinisellä niin että se sointuisi tuohon käytävän vaaleansiniseen väriin edes vähän, kun ovat sentään vierekkäin tässä.. tai siis että olkkarista näkee sen käytävän, ja siis selkeästi.
Huoh. Ei ole hyvä idea, vaaleansininen ei ole valkoinen. Mä ainakin inhoan vaaleansinistä! Ja keitenkaan ne värit ei soinnu.
Ja maalaa valkoisella, ei millään maalarinvalkoisella joka on likainen. Älä tee helposta asiasta vaikeaa vaan helpota ostajan valintaa.
 
"vieras"
Jep, näin arvelinkin olevan, että valkoisella. Mutta oisko hyvä sävyttää sitä valkoista esim vaalean haalean sinisellä niin että se sointuisi tuohon käytävän vaaleansiniseen väriin edes vähän, kun ovat sentään vierekkäin tässä.. tai siis että olkkarista näkee sen käytävän, ja siis selkeästi.
No mä en ainakaan menisi laittamaan mitään vaaleansinistä, koska se käytävän sininenkään tuskin tulisi pysymään kauaa... parempi että on sitten edes yhdessä huoneessa valmiiksi neutraalit seinät. Jos se kamalasti ottaa sun silmään niin voithan sä ostaa olkkariin jotain sinistä tekstiiliä tasapainottamaan. mutta valkoinen ja sininen usein sointuu yhteen muutenkin hyvin.
 
Ok.. Kylmäks vaan :/ Jotenkin vaan harmittaa sit itse asua se vuos, mutta ei voi mitään..
Ja se käytävän vaaleansininen on kyllä semmoinen vaaleanharmahtavasininen, että se sopii kyllä noitten muiden kanssa.. Hitsi kun kehtais panna niitä oikeita kuvia kodista, niin laittaisin..
 
minä,
Väritysohjelma
Kokeiles tuolla miltä näyttää:)
http://www.sadolin.fi/download/
Ota talostasi tai huoneestasi kuva ja lataa se tietokoneellesi. Käytä väritysohjelmaamme nähdäksesi miltä talosi tai huoneesi näyttävät eri värisinä.
Tältä sivulta voit ladata Sadolinin Väritysohjelman tietokoneellesi. Tämä voi kestää muutaman minuutin; kerran ladattuasi ohjelman, ohjelma on koneellasi niin kauan kunnes päätät poistaa sen.
 
"jaa-a"
hui ensimmänen vaihtoehto kuulostaa aika tummalta.. Valoa kyllä riittää läpitalon ylimmässä neljännen kerroksen asunnossa, johon paistaa koko päivän käytännössä (lukuun ottamatta klo 12-14) ikkunat on isoja, ja siis asunto tosi valoisa muuten.
Jos minua tarkoitit tuolla "hui ensimmänen vaihtoehto kuulostaa aika tummalta" niin meillä on isohko olohuone jossa kahdella seinällä ikkunoita, isoja ikkunoita... Tarkotin tuolla vastauksella lähinnä sitä että pysy kautta asunnon samoissa / saman tyylisissä väreissä äläkä maalaa olohuonetta vaikka kirkkaan keltaiseksi.
 
"vieras"
Voi huoh täältäkin. Tapetin repinen on kestänyt jo kuukausia. En vaan jaksa.

Tuo seinien väri vissiin pitäs olla myytävässä asunnossa joku ihan neutraali. En lukenut muita kommentteja, mutta maalaisin luonnonvalkoisiksi.
 
Okei, mä kyllä maalaan ne nyt tylsästi sitten ihan puhtaan valkoiseksi, en luonnonvalkoiseksi, sillä se ei ole meijän muun asunnon värinen sitten.
Saa nähdä vaan miten saan ton miehen taipumaan siihen että mitään sävyä ei tule.
Saa nähdä kuinka kauan menee siinä tapettien repimisessä, se alkaa nimittäin tänään :D
 
iinna
Miksi ette maalaisi vaalean harmaaksi niitä seiniä (ja vaikka yksi tummemman harmaaksi)? Tai sitten kolme seinää valkoiseksi, yksi harmaaksi tms? Minusta harmaa nyt on kuitenkin melko neutraali väri.
 
iinna
[QUOTE="eee";23457606]Onhan harmaa toki MELKO neutraali väri, mutta kyllä valkoinen kuitenkin on neutraalimpi. ;)[/QUOTE]

Onhan se toki neutraalimpi, mutta samalla hyvin tylsä, mielestäni. Ja lisäksi jos olohuoneesta tulee kokonaan valkoinen, niin poikkeaa hirveästi muusta asunnosta.
 
"eee"
Onhan se toki neutraalimpi, mutta samalla hyvin tylsä, mielestäni. Ja lisäksi jos olohuoneesta tulee kokonaan valkoinen, niin poikkeaa hirveästi muusta asunnosta.
Sinun mielestäsi, juu - mutta moni ostaja saattaisi arvostaa valkoista maalia: tila on helpompi hahmottaa, kun se on mahdollisimman neutraalin värinen, ja valkoisen päälle on helppo ruveta maalaamaan omaa lempiväriään.
Saattaa toki poiketa jonkin verran muusta asunnosta - mutta ehkä positiivisesti.
 
Meillä on olkkarissa 3 seinää (no mikään niistä ei ole ns. ehjä) valkosia ja se ainoo ehjä seinä on tumman punanen. Jos toi viimeinenkin seinä olis ollu totaalisen valkonen niin en olis niin tykänny, tosin tuo punanen vaihtuu pian mustaan tai tummansiniseen....
Eteisessä on yks seinä beige ja muut valkosia - antaa kivasti vähän väriä mut on silti neutraali.

Onneks ei olla myymässä tätä torppaa - tää taitais olla monen painajainen :D
 
iinna
[QUOTE="eee";23457671]Sinun mielestäsi, juu - mutta moni ostaja saattaisi arvostaa valkoista maalia: tila on helpompi hahmottaa, kun se on mahdollisimman neutraalin värinen, ja valkoisen päälle on helppo ruveta maalaamaan omaa lempiväriään.
Saattaa toki poiketa jonkin verran muusta asunnosta - mutta ehkä positiivisesti.[/QUOTE]

Miksi ei sitten maalata koko asuntoa valkoiseksi? Kyllä ne ostajat arvostaa sitä yhtenäisyyttäkin, joten jos tosiaan ei halua koko asuntoa ruveta valkoiseksi maalaamaan, niin ainakin sen yhden seinän maalaisin sillä vaalean harmaalla.
 

Yhteistyössä