[QUOTE="joojoo";30655894]Valitettavaa, miten usein sairaan lapsen vanhemmat joutuvat vielä kaiken muun lisäksi taistelemaan saadakseen avun, joka heille kuuluisi.
Sitten on niitä, jotka ei vaan jaksa enää.
Ja toisaalla ne, terveet työkykyiset ihmiset, jotka kuppaavat sossusta häikäilemättömästi kaiken.
Ja näistä tuo ensimmäinen ryhmä saa vielä paskaa niskaansa. "Kyllä me ainakin itse kustannettaisiin." Niin, helppo huudella kun ei ole oikeasti siinä tilanteessa. Ja kustantaisitteko todellakin itse, jos kuitenkin pykälien mukaan ei pitäisi itse joutua maksamaan? Ettekö muka taistelisi oikeuksista, joita teillä sairaalle lapsellenne olisi?[/QUOTE]
Kyllä olen maksanutkin. Tarvittavista terapioista joita lapseni tarvitsi, että voisi joskus elää normaalia elämää. Näin se vain menee. Ja meilläkin kaupungin olisi pitänyt ne maksaa... Näkemysero meidän, terapeuttien, ammatti-ihmisten ja kaupungin työntekijöiden / päättäjien välillä. No, meidän tapauksessa kyseessä ei ollut kuin muutamasta tuhannesta eurosta / vuosi... Ei lisäsiiven rakentamisesta asuntoomme...
Vammaislain mukaan "kohtuulliset muutostyöt" on korvattava. Lisärakennus ei ole kunnan (ja liekö lainkaan ?) mukaan kohtuullinen muutostyö. Ja ymmärrän tämän kyllä.
Onko toi parakki muuten vetoinen? Tai kamala paikka? Ymmärrän hyvin vanhempien tuskaa, jos lapsella on kipuja, itkuisuutta... mutta kunta on hoitanut heille hoitajan kotiin, parakin pihaan. Lasta hoidetaan omassa pihassa ja vain yöksi hän poistuu parakkiin nukkumaan hoitajan kanssa. Vanhempien tehtävä on tehdä siirtyminen illalla parakkiin Bertalle mukavaksi ja turvalliseksi nukkumaan meno rituaaliksi.
Elämä ei ole reilua ja oikeudenmukaista. Joskus me vanhemmat joudumme ponnistelemaan enemmän ja joskus pääsemme helpommalla.