pirde
daniela olisi tosi hieno nimi mutta en keksi toista nimea.sukunimi supi suomalainen ja lyhyt.
Tää olis nättiAlkuperäinen kirjoittaja 04.07.2005 klo 00:17 MissLEHMÄ kirjoitti:Daniela Enni Aurora
Samoin. Meillä tytön toinen nimi kulkee suvussa (minun toinen nimi, mummon toinen nimi...) ja kolmas nimi on isomummon etunimi (miehen puolelta). Eli molempien vanhempien puolelta jokin suvussa kulkeva nimi.Alkuperäinen kirjoittaja 02.07.2005 klo 17:27 AkateeminenMamma kirjoitti:Minä olen aina tykännyt, että toisella ja mahdollisella kolmannella nimellä on jokin muukin syy olla juuri se mikä on, kuin vain sointuvuus ja miellyttävyys. Eli annetaan suvussa kiertävä nimi, nimi jonkin sukulaisen tai ystävän mukaan, nimi, jonka etymologia viestittää jotain tms.
Eli löytyisikö vaikka omista suvuista sopivaa? Tai etsii nimikirjoista nimen, joka tarkoittaa jotain "hienoa"? Tai nimi, jota on paljon annettu lapsen sukujen kotiseuduilla?
Ja miksi tykkään näin on ihan se, että varsinaisestihan toista nimeä käytetään virallisissa papereissa ja kun kysytään "mikä sun toinen nimi on" eli sinänsä se on "tarpeeton" mutta antamalla nimen, jolla on erityinen merkityssisältö antajille sille tulee toisellatavalla tarkoitus.