Mikä tekee uskovaisista tekopyhän?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
pah
Alkuperäinen kirjoittaja HAH:
Alkuperäinen kirjoittaja pah:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Tyhmempää on uskoa raamattuun =)
Niin minustakin, satukirja muiden satujen joukossa.
Siinä taas eräät ylensi itsensä muiden yläpuolelle
Kuka ylensi ja kenet?
Minun puolestani saat uskoa vaikka Harry Potteriin, ei kuulu mulle. Mutta siinä vaiheessa kun mulle aletaan vaahdota taivaasta ja helvetistä ja että rukoilen puolestasi niin argh!
 
miisa
Alkuperäinen kirjoittaja pah:
Alkuperäinen kirjoittaja HAH:
Alkuperäinen kirjoittaja pah:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Tyhmempää on uskoa raamattuun =)
Niin minustakin, satukirja muiden satujen joukossa.
Siinä taas eräät ylensi itsensä muiden yläpuolelle
Kuka ylensi ja kenet?
Minun puolestani saat uskoa vaikka Harry Potteriin, ei kuulu mulle. Mutta siinä vaiheessa kun mulle aletaan vaahdota taivaasta ja helvetistä ja että rukoilen puolestasi niin argh!
Rukoilen puolestasi ja siunausta
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Varmaan se että kukaan ei pysty noudattamaan pyhää kirjaa kirjaimellisesti, vaan jokainen valikoi sieltä kohdat mitkä on oikein ja mitkä väärin.
Eli itselleen sopivimmat kivat palat? Ai niinkös se toimiiki
Luin hiljattain mielenkiintoisen artikkelin miehestä joka koitti vuoden ajan elää noudattaen kirjaimelliseti raamatun oppeja. Mm hän kulki taitettavan tuolin kanssa, sillä mihinkään ei voinut istua koska ei tiennyt onko paikassa istunut "saastunut nainen" eli nainen jolla on kuukautiset.
Toi on tyhmää. Ei tajuta, mitä varten se uusi testamentti on raamatussa. Jeesuskin antoi saastaisen naisen koskea viittaansa ja nainen parani. Eikä Jeesus ollut vihainen naiselle tai rynnännyt pesemään itseään hiekalla.
Tyhmempää on uskoa raamattuun =)
Niin, selitä ei uskovalle Pyhästä Hengestä ym - se on turhaa, miksi heittää helmiä sioille? Ja miksi tulla jankuttamaan ketjuun,jos ei itse edes usko?
Se uskooko ketjun ap, jäi kyllä vähän epäselväksi.
Meinaatko jos en usko raamattuun olen sika? Voinhan uskoa vaikka koraaniin. Eli raamattuun uskovana sinä nostat itsesi paremmaksi kun he jotka uskovat johonkin muuhun uskontoon?
Jos sulla ei dementia ole niin muistaakseni kirjotit äsken että tyhmempää on uskoa raamattuun! Kenen mielestä? Seki jäi epäselväks;jos oisit laittanut mun mielestä on tyhmää.. mutta sä yleistit et yleensä on tyhmää - joten älä jaksa!
Voi pyhä lehmä :eek:
Niin mun mielestäni on tyhmempää uskoa raamattuun, kun lukea sitä valikoiden. Siis jos jokin teos olis uskoni perusta, niin toki uskoisin siihen kuten se on kirjoitettu. Enkä valitsisi sieltä kohtia mihin uskoa ja mihin ei.
Ap kysyi mikä tekee uskovaisesta tekopyhän? Vastasin kysymykseen. En tiennyt että kysymys oli vain kristityille suunnattu. Vai oliko heidätkin jaoteltu eri ryhmiin? Ainakaan jehovan todistajat ei saa tähän vastata, sillä hehän eivät mielestänne ole edes uskovaisia. Vaikka raamattuun se heidänkin uskonsa perustuu.
 
Miten Raamatusta valitaan ne kohdat, joita tulee noudattaa ja mitä ei? Onko kaikki mitä on vanhassa testamentissa vanhentunutta, kun vedotaan, että se on vanhassa testamentissa ja siten sitä ei tarvitse noudattaa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Ei tarvi olla edes uskovainen että on tekopyhä. Muakin sanottiin palstalla muutama päivä sitten tekopyhäksi. Syy oli se. että käytän lastani seurrakunnan kerhossa vaikka en jeesustelusta niin piittaakaan.
No toi on kyllä tekopyhyyden huippu, ja sitte te itkette kun lapseni aivopestäääääääään!
 
pah
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Ainakaan jehovan todistajat ei saa tähän vastata, sillä hehän eivät mielestänne ole edes uskovaisia. Vaikka raamattuun se heidänkin uskonsa perustuu.
Ja löytyy raamastusta eräs pätkä, joka jehovien teoksessa vielä on, mutta "meiltä" poistettu... Tämän on eräs paikallinen kirkkoherrakin myöntänyt.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja iloton:
Miten Raamatusta valitaan ne kohdat, joita tulee noudattaa ja mitä ei? Onko kaikki mitä on vanhassa testamentissa vanhentunutta, kun vedotaan, että se on vanhassa testamentissa ja siten sitä ei tarvitse noudattaa?
Kristinusko on Jeesuksen sovitustyöhön perustuvaa, kun taas vanha testamentti on sitä, mitä juutalaiset noudattivat. En ole juutalainen, minun ei tarvitse uhrata lampaita, koskia Jeesus riittää. mutta on hyvä tietää vanhasta testamentista juttuja, se antaa ajankuvaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Ei tarvi olla edes uskovainen että on tekopyhä. Muakin sanottiin palstalla muutama päivä sitten tekopyhäksi. Syy oli se. että käytän lastani seurrakunnan kerhossa vaikka en jeesustelusta niin piittaakaan.
No toi on kyllä tekopyhyyden huippu, ja sitte te itkette kun lapseni aivopestäääääääään!
Ei niissä srk:n kerhoissa ketään aivopestä eikä jeesus-sessioihin edes tarvitse osallistua. Voi vaikka askarrella tai kahvitella sen aikaa :p
 
minä myös
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Ei tarvi olla edes uskovainen että on tekopyhä. Muakin sanottiin palstalla muutama päivä sitten tekopyhäksi. Syy oli se. että käytän lastani seurrakunnan kerhossa vaikka en jeesustelusta niin piittaakaan.
olen myös käyttänyt kaikki kolme lastani seurakunnan kerhossa ja ovatpa poikani osallistuneet seurakunnan poikakerhoonkin, vaikka tiesin että siinä sivussa kun puuhailevat uskonasioista on puhuttu. Itse olen ateistin lapsi eli kirkossa ei ole käyty ja uskonnon asioita ei ole puhuttu kuin negatiiviseen sävyyn. Haluan että joku opettaa lapsilleni ne uskonnon perusasiat jotka ikävä kyllä ovat molemmilta meiltä aikuisilta hukassa. En siis itse varsinaisesti usko mutta tavallaan kuitenkin uskon ja olen yrittänyt pitää lasten mielet avarana ja he voivat itse myöhemmin päättää uskovatko vai eivät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja iloton:
Miten Raamatusta valitaan ne kohdat, joita tulee noudattaa ja mitä ei? Onko kaikki mitä on vanhassa testamentissa vanhentunutta, kun vedotaan, että se on vanhassa testamentissa ja siten sitä ei tarvitse noudattaa?
Kristinusko on Jeesuksen sovitustyöhön perustuvaa, kun taas vanha testamentti on sitä, mitä juutalaiset noudattivat. En ole juutalainen, minun ei tarvitse uhrata lampaita, koskia Jeesus riittää. mutta on hyvä tietää vanhasta testamentista juttuja, se antaa ajankuvaa.
Silti niin monesti tuntuu, että moni uskovainen noudattaa ennemminkin Mooseksen oppeja kuin Jeesuksen oppeja. Tarkoitan, että niin moni uskovainen (ja moni ei-uskovainen) on niin tuomitseva.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja iloton:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja iloton:
Miten Raamatusta valitaan ne kohdat, joita tulee noudattaa ja mitä ei? Onko kaikki mitä on vanhassa testamentissa vanhentunutta, kun vedotaan, että se on vanhassa testamentissa ja siten sitä ei tarvitse noudattaa?
Kristinusko on Jeesuksen sovitustyöhön perustuvaa, kun taas vanha testamentti on sitä, mitä juutalaiset noudattivat. En ole juutalainen, minun ei tarvitse uhrata lampaita, koskia Jeesus riittää. mutta on hyvä tietää vanhasta testamentista juttuja, se antaa ajankuvaa.
Silti niin monesti tuntuu, että moni uskovainen noudattaa ennemminkin Mooseksen oppeja kuin Jeesuksen oppeja. Tarkoitan, että niin moni uskovainen (ja moni ei-uskovainen) on niin tuomitseva.
Joo jotkut tykkää olla talebaaneja. Ihmiset tykkää päteä jollain.
 
ihme
Alkuperäinen kirjoittaja minä myös:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Ei tarvi olla edes uskovainen että on tekopyhä. Muakin sanottiin palstalla muutama päivä sitten tekopyhäksi. Syy oli se. että käytän lastani seurrakunnan kerhossa vaikka en jeesustelusta niin piittaakaan.
olen myös käyttänyt kaikki kolme lastani seurakunnan kerhossa ja ovatpa poikani osallistuneet seurakunnan poikakerhoonkin, vaikka tiesin että siinä sivussa kun puuhailevat uskonasioista on puhuttu. Itse olen ateistin lapsi eli kirkossa ei ole käyty ja uskonnon asioita ei ole puhuttu kuin negatiiviseen sävyyn. Haluan että joku opettaa lapsilleni ne uskonnon perusasiat jotka ikävä kyllä ovat molemmilta meiltä aikuisilta hukassa. En siis itse varsinaisesti usko mutta tavallaan kuitenkin uskon ja olen yrittänyt pitää lasten mielet avarana ja he voivat itse myöhemmin päättää uskovatko vai eivät.
Tota mä en käsitä että lapsille luodaan kauhukuvia jostaki, eikä anneta heidän itse päättää uskoa vai ei! Tälläki palstalla jotkut mammat vetää oikeen herneen syvälle jos antavat ekaks koululle luvan osallistua uskonnollisiin juttuihin ja sit kun lapsi niihin osallistuu niin uups, siellä saatetaan jopa puhua uskonnosta
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja iloton:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja iloton:
Miten Raamatusta valitaan ne kohdat, joita tulee noudattaa ja mitä ei? Onko kaikki mitä on vanhassa testamentissa vanhentunutta, kun vedotaan, että se on vanhassa testamentissa ja siten sitä ei tarvitse noudattaa?
Kristinusko on Jeesuksen sovitustyöhön perustuvaa, kun taas vanha testamentti on sitä, mitä juutalaiset noudattivat. En ole juutalainen, minun ei tarvitse uhrata lampaita, koskia Jeesus riittää. mutta on hyvä tietää vanhasta testamentista juttuja, se antaa ajankuvaa.
Silti niin monesti tuntuu, että moni uskovainen noudattaa ennemminkin Mooseksen oppeja kuin Jeesuksen oppeja. Tarkoitan, että niin moni uskovainen (ja moni ei-uskovainen) on niin tuomitseva.
Joo jotkut tykkää olla talebaaneja. Ihmiset tykkää päteä jollain.
Eiks hellarit päde karismaattisuudellaan ja kaatumisillaan?
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja iloton:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja iloton:
Miten Raamatusta valitaan ne kohdat, joita tulee noudattaa ja mitä ei? Onko kaikki mitä on vanhassa testamentissa vanhentunutta, kun vedotaan, että se on vanhassa testamentissa ja siten sitä ei tarvitse noudattaa?
Kristinusko on Jeesuksen sovitustyöhön perustuvaa, kun taas vanha testamentti on sitä, mitä juutalaiset noudattivat. En ole juutalainen, minun ei tarvitse uhrata lampaita, koskia Jeesus riittää. mutta on hyvä tietää vanhasta testamentista juttuja, se antaa ajankuvaa.
Silti niin monesti tuntuu, että moni uskovainen noudattaa ennemminkin Mooseksen oppeja kuin Jeesuksen oppeja. Tarkoitan, että niin moni uskovainen (ja moni ei-uskovainen) on niin tuomitseva.
Joo jotkut tykkää olla talebaaneja. Ihmiset tykkää päteä jollain.
Eiks hellarit päde karismaattisuudellaan ja kaatumisillaan?
Joo kylläpä kai. Jotkut tekee niin.
 
Voi tsiisus sentään
Tunnen muutaman, jotka ovat heti uskoon tultuaan sitonut mummoliinan päähänsä ja ilme, katse on sellainen harras, tiedättekö oikea jeesusilme, melkein voin kuvitella sädekehän keikkuvan nupin päälle. Minusta se on näyteltyä komediaa, tekopyhää yritystä olla oikea uskovaisen perikuva. :D
 
minna
Ei se automaattisesti teekään, usko siis, kenestäkään tekopyhää. Mutta tekopyhä uskovainen on minusta sellainen, joka tuomitsee muita asioista, joita itsekin tekee, joka ei ole rehellinen tai yritä elää uskonsa oppien mukaan. Sellainen joka arvostelee muita, eikä ymmärrä olevansa itsekin keskeneräinen. Sellainen, joka ei rakasta lähimmäistään ja joka noudattaa uskonsa oppeja vain silloin kun sopii.

 
päätön
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kristinusko on Jeesuksen sovitustyöhön perustuvaa, kun taas vanha testamentti on sitä, mitä juutalaiset noudattivat. En ole juutalainen, minun ei tarvitse uhrata lampaita, koskia Jeesus riittää. mutta on hyvä tietää vanhasta testamentista juttuja, se antaa ajankuvaa.
ja tuon perusteellako sun ei tarvii välittää alkeellisimmistakaan käytöstavoista. kun kaikki on jo anteeks annettu ???
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kristinusko on Jeesuksen sovitustyöhön perustuvaa, kun taas vanha testamentti on sitä, mitä juutalaiset noudattivat. En ole juutalainen, minun ei tarvitse uhrata lampaita, koskia Jeesus riittää. mutta on hyvä tietää vanhasta testamentista juttuja, se antaa ajankuvaa.
ja tuon perusteellako sun ei tarvii välittää alkeellisimmistakaan käytöstavoista. kun kaikki on jo anteeks annettu ???
Olen sanonut jo aiemmin ja sanon taas, että yv:tä sitten vaan, jos on jotain hampaankolossa. Minä en käsitä mikä sinua vaivaa, paitsi että kuvittelet minun olevan sinusta jotenkin kiinnostunut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tekolpyhyys ilmenee ulkoisesti uskovaisessa seuraavalla tavalla; puhuu muista pahaa ja levitttelee toisten asioita kylillä, iloitsee muiden palalla ololla, esittää uskovaa muillle uskoville tai ei uskoville vaikka elämänarvot olisivat jo.ssain muualla.
Näitä tekopyhiä riittää :) , mutta tietääköhän nämä tekopyhät että muut näkee heidän pyhyytensä läpi?
 

Yhteistyössä