Itse olen nainen, joka olin 15 v suhteessa, enkä koskaan kieltäytynyt seksistä. Ei tullut edes mieleen. Mieheni oli kyllä aktiivisempi tekemään aloitteita, mutta kyllä minäkin varmaan kerran viikossa tai parissa ehdin olla aloitteellinen. Lisäksi meillä oli "pikapanoja", joista myös tykkäsin, vaikka en itse halunnut aina orgasmiin asti päästäkään.
Uskon, että ne naiset (tai miehet) joilla ei ole ikinä ollut sellaista kautta, etteivät haluaisi seksiä (kuten minä), eivät pysty ymmärtämään täysin niitä, joilta halut puuttuvat, ja siksi tämä keskustelukin on vähän vaikeaa. Itse pystyin tai jopa halusinkin välillä olla vain "antavana" osapuolena, vaikka juuri silloin ei suuria himoja olisi ollutkaan. Seksi on siis mielestäni aina ollut mukavaa, enkä kahden pienen lapsen äitinä ole ikinä ollut niin väsynyt, ettei seksi olisi maittanut.
Varmaan on siis myös niitä ihmisiä, jotka suhtautuvat ja ajattelevat toisin, eivätkä todellakaan halua aina seksiä tai pidä sitä aina hauskana, mukavana tai rentouttavana. Jos olisin tällaista itse kokenut, osaisin varmaan asettautua sellaisten asemaan, mutta nyt en vain osaa. Myönnän, etten tämän haluttomuuden kokemuksen puutteen takia ihan täysin ymmärrä, ettei seksiä voisi miehelle vain antaa, jos mies haluaa. Itsestäni se on ollut aina kivaa.
Meitä on niin moneksi.
Nykyisen miesystäväni kanssa meillä on upea seksielämä, ja harrastamme yhdessä ollessamme seksiä vähintään kerran päivässä, yleensä enemmänkin. Mutta mieheni (samoin kuin exänikin) välillä antaa minulle seksiä (sormella tai kielellä tms.), vaikka ei itse aina haluaisi tai jaksaisi, ja itse toimin vastavuoroisesti.