o/Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:Arvot. Itsekkyys. Yhteisöllisyyden puute. Rahan himo! Auktoriteettiuskovaisuus.
Mäkin iakasemmin toitotin istä että opiskelijoiden asiat on huonosti.Alkuperäinen kirjoittaja :Eikö siinä ole tukea kylliksi, että täällä saa kuka tahansa opiskella ilmaiseksi vaikka yliopistotutkinnon? Ei kai siitä enää maksaa tarvitse?Alkuperäinen kirjoittaja sissi:Peesi. Tukijärjestelmä pissii.Alkuperäinen kirjoittaja Björn:Opiskelijoiden asiat.
Jaa, kyllä raha joillain menee ihan vaan elämiseen, lapsiin, sen sellaiseen, eikä bilettämiseen.Alkuperäinen kirjoittaja K:Ei ne näytä olevan huonosti meijen siivooja tytöillä, jotka opiskelee yliopistossa ja käy siivoomassa viikonloppusin ja iltasin. Ne kai on päättäny olla ottamatta liikoja lainoja ja olla BILETTÄMÄTTÄ, koska sitä opiskelijoiden BILETTÄMISTÄ ei kuulu maksattaa veroista. Siihenhän se raha palaa.
Ja mäkin oon opiskellu ammattini työnohella, ainoa mikä yllätti oli se, että pysyin aikataulussa.
Alkuperäinen kirjoittaja r:Se varmaan, ettei työ ja tekijät kohtaa. Meillä on paljon paikkoja, joissa tarvittaisiin kipeästi työntekijöitä, ja paljon työttömiä jotka eivät löydä töitä. samoin on ihan älytöntä, että systeemin on niin passivoiva että on tosiaan taloudellisesti kannattavampaa joskus se, että ei ota työtä vastaan. Niin sen ei pitäisi olla :/f
Miksi ne Kouvolan duunarit eivät aja Lappeenrantaan töihin? Siellä on mahdotonta saada tarpeeksi työvoimaa ja vajaan sadan kilometrin päässä valitellaan työttömyyttä.Alkuperäinen kirjoittaja piina:Tätä minäkin ihmettelen. Kouvolassakin on tällähetkellä työttömiä duunareita pilvinpimein, mutta silti samaan aikaan on otettu Virosta työvoimaa duunarin hommiin
:/
Työttömyyskorvaus on juurikin _korvaus_ työttömyydestä. Opiskelua ja työttömyyttä ei voi rinnastaa. Siinä on tukea kylliksi, että saa jopa satojentuhansien arvoisen koulutuksen ilmaiseksi.Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Jaa, kyllä raha joillain menee ihan vaan elämiseen, lapsiin, sen sellaiseen, eikä bilettämiseen.Alkuperäinen kirjoittaja K:Ei ne näytä olevan huonosti meijen siivooja tytöillä, jotka opiskelee yliopistossa ja käy siivoomassa viikonloppusin ja iltasin. Ne kai on päättäny olla ottamatta liikoja lainoja ja olla BILETTÄMÄTTÄ, koska sitä opiskelijoiden BILETTÄMISTÄ ei kuulu maksattaa veroista. Siihenhän se raha palaa.
Ja mäkin oon opiskellu ammattini työnohella, ainoa mikä yllätti oli se, että pysyin aikataulussa.
Perheellisellä ei oikein onnistu se, että päivät opiskelee ja illat & viikonloput tekee töitä (ei ainakaan jos on yh tai jos puoliso tekee vuorotyötä ).
Työmarkkinatuessa on lapsikorotus, työtön perheenäiti/isä saa rahaa tarvittaessa sossusta ilman että pitää nostaa lainaa - eli siinä suhteessa opiskelijoilla on asiat huonommin.
Aika laaja käsite... No, mitäs muuta roskaväeltä voi odottaa, kuin tällaisia heittoja.Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:LAKI! Suomen laki on kaiken kaikkiaan ihan suosta ja syvältä!
näinpä.Alkuperäinen kirjoittaja 50 % veroa:No, työllä ei voi rikastua, kiitos verotuksen.
Täyspeesi tähän!!!Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Se, ettei nuorille ole töitä ja vanhusten eläkeikää nostetaan...
Ehkä ihan vaan siten, että työttömänä saat enemmän kuussa fyffeä kuin opiskelijana?Alkuperäinen kirjoittaja höh:Ihmettelen miten voitte väittää, että opiskelijoilla on huonosti asiat? Täällähän opiskelijoilla on luksus oltavat. Ei lukukausimaksuja ja mahdollisuus opiskella ihan mihin ammattiin haluaa. opintotukikin hyvä. Ja kyllä olen opiskellut itsekin ja paremmin tulin toimeen opiskelijana kuin nyt perheellisenä ja työssä käyvänä. Opiskelijana ei tarvinnut miettiä yhtään mitä ostaa. Töissä olin koko kesän ja niillä rahoilla pärjäsi hyvin koko talven. Asunto oli puoli ilmainen ja siihenkin sai asumistukea. Ruoka oli puoli ilmaista koulussa jne jne...Miten joku voi väittää että opiskelijoiden asiat on huonosti????
Tai eläkeläisenä tai tai tai... Ei kaikkea voi laittaa samalle viivalle. Ilmainen koulutus pitäisi riittää, siinä on pesämunaa riittävästi tulevaisuuden kohtaamiseen.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Ehkä ihan vaan siten, että työttömänä saat enemmän kuussa fyffeä kuin opiskelijana?Alkuperäinen kirjoittaja höh:Ihmettelen miten voitte väittää, että opiskelijoilla on huonosti asiat? Täällähän opiskelijoilla on luksus oltavat. Ei lukukausimaksuja ja mahdollisuus opiskella ihan mihin ammattiin haluaa. opintotukikin hyvä. Ja kyllä olen opiskellut itsekin ja paremmin tulin toimeen opiskelijana kuin nyt perheellisenä ja työssä käyvänä. Opiskelijana ei tarvinnut miettiä yhtään mitä ostaa. Töissä olin koko kesän ja niillä rahoilla pärjäsi hyvin koko talven. Asunto oli puoli ilmainen ja siihenkin sai asumistukea. Ruoka oli puoli ilmaista koulussa jne jne...Miten joku voi väittää että opiskelijoiden asiat on huonosti????
Näin on. Jossakin pitää olla se yksilön omakin vastuu elämästä. Ei voi olettaa, että kaikki tulee tarjottimella. Kyllä ilmainen koulutus on jo tarpeeksi, samoin asumistuki ja opintotuki. Ihminen voi myös miettiä etukäteen asioita. opiskelenko ensin ja perustanko vasta sitten perheen jne. Ei yhteiskunta voi kaikkea suunnitella.Alkuperäinen kirjoittaja :Tai eläkeläisenä tai tai tai... Ei kaikkea voi laittaa samalle viivalle. Ilmainen koulutus pitäisi riittää, siinä on pesämunaa riittävästi tulevaisuuden kohtaamiseen.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Ehkä ihan vaan siten, että työttömänä saat enemmän kuussa fyffeä kuin opiskelijana?Alkuperäinen kirjoittaja höh:Ihmettelen miten voitte väittää, että opiskelijoilla on huonosti asiat? Täällähän opiskelijoilla on luksus oltavat. Ei lukukausimaksuja ja mahdollisuus opiskella ihan mihin ammattiin haluaa. opintotukikin hyvä. Ja kyllä olen opiskellut itsekin ja paremmin tulin toimeen opiskelijana kuin nyt perheellisenä ja työssä käyvänä. Opiskelijana ei tarvinnut miettiä yhtään mitä ostaa. Töissä olin koko kesän ja niillä rahoilla pärjäsi hyvin koko talven. Asunto oli puoli ilmainen ja siihenkin sai asumistukea. Ruoka oli puoli ilmaista koulussa jne jne...Miten joku voi väittää että opiskelijoiden asiat on huonosti????
Totta tuokin. Silti ihan liian moni jättää vaihtamatta alaa sen vuoksi, että työttömänä saa enemmän kuin opiskelijana. Kalliiksi se "juupajokelainen raitiovaununkuljettaja" yhteiskunnalle tulee, jos ei lähde opiskelemaan jotain sellaista ammattia, missä voisi työllistyäkin.Alkuperäinen kirjoittaja bp:Näin on. Jossakin pitää olla se yksilön omakin vastuu elämästä. Ei voi olettaa, että kaikki tulee tarjottimella. Kyllä ilmainen koulutus on jo tarpeeksi, samoin asumistuki ja opintotuki. Ihminen voi myös miettiä etukäteen asioita. opiskelenko ensin ja perustanko vasta sitten perheen jne. Ei yhteiskunta voi kaikkea suunnitella.
En ole tietääkseni koskaan väittänyt olevani hyvä tai empaattinen ihminen. Pitääkö mun tietää jokaisen yksittäisen ihmisen ajatuskset muodostaakseni oman mielipiteeni, eikö riitä vallitseva asenneilmapiiri? Sehän ei käsittääkseni juurikaan kannusta asettamaan lähimmäistä tulojen edelle tai ottamaan pienempää asuntolainaa ja asumaan vaatimattomammin kun naapurin kanssa pitää kilpailla telkkarin koostakin. Hienoa jos olen väärässä, tällainen kuva vaan välittyy joka puolelta.Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:"Suoritusyhteiskunta, näennäinen hyvinvointivaltio vain paperilla jossa rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy, ihmisten yksinäisyys ja juurettomuus, yhteisöllisyyden puute, toisista välittäminen on hävinnyt johonkin raha ja materian alle, ainoa mikä merkitsee on paljonko tienaat, paljonko löytyy asuntolainaa sekä auton merkki ja vuosimalli"
Mua nyppii kyynisyys, jota monet itseään "hyvänä ja empaattisena ihmisenä" pitävät, viljelevät. Tuollainen asenne heijastuu lähipiiriin. Luulen, että todellisuudessa kuvauksesi osuu aika pieneen osaan ihmisistä ihan oikeasti. Siis että ei välitetä toisista ja vain raha merkkaa. Vai elänkö mä taas jossain umpiossa, kun en oikeassa elämässä törmää tällaiseen asenteeseen juuri koskaan, vaikka tapaan varmaan satoja ihmisiä vuodessa?
Alkuosassa oli paljon, mihin yhdyn.