Mikä teidän mielestä tässä yhteiskunnassa on perseellään?

Ihan pienemmästä päästä tää minun on mutta: Tiet, voi herran jumala missä kunnossa ne on! Jos valtio viittis käyttää edes VÄHÄN varjoa rataliikenteen parantamisesta tieliikenteeseen, uskaltaisin väittää, että tieltäsuistumis onnettomuudet pienenisi huomattavasti!!

Entäs te?

erf
Alkuperäinen kirjoittaja PinkLily:
Ihan pienemmästä päästä tää minun on mutta: Tiet, voi herran jumala missä kunnossa ne on! Jos valtio viittis käyttää edes VÄHÄN varjoa rataliikenteen parantamisesta tieliikenteeseen, uskaltaisin väittää, että tieltäsuistumis onnettomuudet pienenisi huomattavasti!!

Entäs te?
No ei, kyllä se on enemmän kiinni ihmisten ajokyvystä kuin tiestä.

Enemmän rahaa rataverkoston parantamiseen, niin mahdollistetaan sitä että useampi voi olla ilman autoa.

höh
se, että nykyäidit ei enää jaksa tai halua hoitaa itse omia lapsiaan, vaan vetoavat johonkin ihme virikkeisiin viedessään lapset päiväkotiin ja jäävät itse kotiin päiväksi uuden vauvan kanssa tai ilman. mun mielestä koko subjektiivinen päivähoito-oikeus on ihan persiistä. Se vie paljon yhteiskunnan rahoja. Onneksi sentään osa kunnista rajoittaa tätä eväämällä kuntalisän laiskoilta äideiltä. vajaakuntoiset on asia erikseen, mut ei kaikki tosiaan ole nykyään masentuneita tai muuten vaan kykenemättömiä hoitamaan omat lapsensa itse.

bdt
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
se, että nykyäidit ei enää jaksa tai halua hoitaa itse omia lapsiaan, vaan vetoavat johonkin ihme virikkeisiin viedessään lapset päiväkotiin ja jäävät itse kotiin päiväksi uuden vauvan kanssa tai ilman. mun mielestä koko subjektiivinen päivähoito-oikeus on ihan persiistä. Se vie paljon yhteiskunnan rahoja. Onneksi sentään osa kunnista rajoittaa tätä eväämällä kuntalisän laiskoilta äideiltä. vajaakuntoiset on asia erikseen, mut ei kaikki tosiaan ole nykyään masentuneita tai muuten vaan kykenemättömiä hoitamaan omat lapsensa itse.
Onko tämä tosiaan ongelma sulle että jotkut käyttävät oikeuksiaan ?

höh
Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Onko tämä tosiaan ongelma sulle että jotkut käyttävät oikeuksiaan ?
et kai osanut lukea. se oikeus on ihan persiistä, koska päivähoito on yhteiskunnalla tosi kallista ja sitä voi käyttää hyväksi kuka vaan. lain mukaan on oikeus, mut mun mielestä tälläiset oikeudet pitäisi lopettaa kokonaan. lääkärintodistuksella pitäis nää virikepaikat jakaa ja muut sais hommata vaikka yksityisen hoitajan kotiin, jos eivät itse selviä omien lastensa kanssa.

no
Teissä ei ole mitään vikaa mutta nopeuksia voitas vähentää sillain kun Norjassakin on. Sit täällä on tollasia ihme pikkuitikoita jotka tulee tohon naaman eteen ja ruudun eteen pörrään. Sit en tykkää kun jotkut ranttaliks niin ollaan kyllä paapomassa ja rahaa antamassa mutta tavis joutuu tekeen töitä ja jos joutuu pulaan ei saa apua. Sitten suomalaiset on aika pirun ahdasmielisiä ja ankeita. En kyllä silti halua tänne mitään maahanmuuttajia joka paikkaa täyteen.

r
Se varmaan, ettei työ ja tekijät kohtaa. Meillä on paljon paikkoja, joissa tarvittaisiin kipeästi työntekijöitä, ja paljon työttömiä jotka eivät löydä töitä. samoin on ihan älytöntä, että systeemin on niin passivoiva että on tosiaan taloudellisesti kannattavampaa joskus se, että ei ota työtä vastaan. Niin sen ei pitäisi olla :/f

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta:
Tukijärjestelmä kaikkineen on metsässä, kun ihmiset laskee, ettei kannata mennä töihin, kun kotona makaamalla saa samat rahat :/
Peesien peesi! Mä sumplin lastenhoitovuoroja, stressaan työasioita, "aina" on kiire...ja saan muutaman satasen enemmän kuussa kuin makaamalla työttömänä.

put
toisista ihmisistä välittäminen ja huolehtiminen on unohtunut ja heikommat tallotaan jalkoihin. Tarvittaisiin enempi solidaarisuutta ja mallia muista pohjoismaista eikä amerikasta

esim
Haistakaa paska koko valtiovalta
Ette osaa muuta kuin verottaa
Muutenkin touhu tuntuu holtittomalta
Kaikki pitäis kerralla erottaa

On siinä meillä omituinen sakki
Kaikki sitä johto hommiin pääseekin
On nyt jo tyhjä joka jätkän takki
Mutta verotus vain jatkuu hurjemmin

On aivan turhaa enää tehdä työtä
Verot vievät koko palkan kuitenkin
Saat viettää monta unetonta yötä
Herrat teki elämästä helvetin

On herrain helppo lakejansa lyödä
Sillä ei ne niitä koske kuitenkaan
On hauska edustaa ja lounaat syödä
Kansa lystin kustantaa kun hommaillaan

Ja kun on verorahat kaikki juotu
Kansa kyllä pikku vipin järjestää
Vain päätös niin on lisävero luotu
Sillä lailla kassahuolet selviää

Ja haistakaa paska koko valtiovalta

vieras
Tuloerot on kasvanu liian suureksi, hyvää palvelua lääkäriltä ei saa kuin yksityiseltä (pois sulkien erityisosastot), subjektiivisen päivähoito-oikeuden hyväksi käyttö, ihmiset aivan liian materialisteja, julkinen sektori ajetaan alas (esim. lastensuojelu), ihmiset kuvittelee että viinan juonti kuuluu ihmisoikeuksiin, nuoruudesta ei osata luopua ja hinnan maksaa lapset... Voi niitä on niin paljon..

vieras
Samaa mieltä.

Yhteistyössä