mikä tai mitkä nimet ei kelvannut lapsesi nimeksi?

silloin kun alettiin seurusteleen ja varmaan vielä naimisissa olon alkuaikoina lasten nimistä puhuttaessa mies tykkäsi nimistä tyyliin: Mari, Suvi, Satu jne... Itse en halua omille lapsilleni niitä nimiä tai tuon tyylisiä mutta ollaan nyt päädytty kahdelle tytöllemme ihan sopiviin nimiin. Kuopuksen etunimestä käytiin kyllä hetken vääntöä mutta sain tahtoni läpi :LOL:

Toinen nimi kuopuksella on ihan yhtäkkiä viimesenä iltana keksitty enkä oo siitä nimestä aiemmin edes pitänyt mutta natsaa etunimeen niin hyvin että se menee.

Nyt odotan kolmatta ja sais alkaa jo pikkuhiljaa pohtimaan nimiä edes listalle ettei tarvi viimesenä iltana tuskailla nimikalenterin kanssa!!
 
Esikoiselle halusin Samuel-nimen, ei kelvannut miehelle. Ei kelvannut myöskään Kaspian, Malik, Julius, Julian (meillä ulkomaalainen sukunimi, joten erikoinen nimi olisi sopinut). Sitten hokasin Mikael-nimen ja siitä mies piti :)

Keskimmäisen nimi meni heti läpi, samoin tytön nimi.
 
Moniakin sellaisia, jotka ei miehelle kelpaa, ja täällä vasta suunnitellaan koko nimeä kun ei tuota lastakaan vielä maailmaan ole saatu!
Mutta siis automaattisesti pois listalta tipahtaa kaikki koiranimet, eli nimet joita lähipiirissämme löytyy koirilta; Saku, Milla, Aatu, Roni, Nella. Noista meitä ehkä eniten kirpaisee tuo ensimmäinen...
 
Ivy la Sangrienta
Sanoin exälle että sillei oo sananvaltaa nimen valinnassa. Kuten ei ollukkaan. Sain nimen jonka halusinkin, ja exäki tykkäs, vaikkei päässykkää vaikuttaan.
 
Oisin halunnu Tommin tai Ilarin, ei käyny ex-ukolle, se ehdotti jotain Rikua tai Pekkaa :p toisesta nimestä (Kristian) päästiin heti sopuun. Lopulta oli ne nimet yhden käden sormilla laskettavissa jokka kävi molemmille.
 
Meillä esikoisen toiseksi nimeksi kaavailtu Aleksanteri oli miehen mielestä liian pitkä.. tilalle otettiin Aleksis. Viljaa ehdotin kakkoselle mutta se ei menny läpi.. Nyt kolmatta odotellessa mies on jo tyrmännyt monta mielestäni hyvää ja erittäin varteen otettavaa ehdotusta.

Meillä molemmilla muksuilla on etuniminä hiukan valtavirrasta poikkeavat nimet ja kaikki perinteiset Satut ja Sannat, Mikat ja Mikot ja muut vastaavat tyrmään minä heti alkuunsa. Ja sitten mulla on jotain kirjaimia joita en halua ollenkaan nimiin kuten kaikki vierasperäiset: B, C, D jne. Sen lisäksi en halua esimerkiksi M:llä, J:llä, N:llä, L:llä yms alkavia nimiä. Molempien lasten molemmat nimet alkavat vokaalilla, joten sellaisella alkava nimi olisi nytkin hakusessa ja toinen nimi alkaa melko varmasti A:lla kuten muillakin lapsilla. T ja mahd myös K olisivat myös varteen otettavia etunimen alkukirjaimia.

Aika ronkeli olen siis nimien suhteen. Hieman erikoinen (positiivisella tavalla), suomalaisen suuhun sopiva nimi. Ja toisesta lapsesta oppineena mielellään sellainen, joka kirjoitetaan samoin kuin sanotaan. Ei siinä kai sen kummempaa. =)
 

Yhteistyössä