Mikä sika-nautajauhelihassa on muka niin kamalaa?

  • Viestiketjun aloittaja Pakko kysyä
  • Ensimmäinen viesti
Pakko kysyä
Itse en pidä naudan jauhelihasta, aivan kamalaa. Jos nautaa haluan, niin paistan kunnon pihvit tai lehtipihvit. Sika-nauta on mun mielestä hyvää ja siitä saa tehtyä paljon erilaisia ruokia. Sopii moneen ruokaan paljon paremmin kuin nautajauheliha. Joskus ostan nauta-sikaa jos se sattuu olemaan halvempaa kuin sika-nauta.

Täällä palstalla monesti kauhistellaan sika-nautaa. Miksi?
 
peesi
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Nauta yksinään maistuu kamalalta. Pahoin pelkään, ettei kohta kaupoista saa enää muuta kuin naudan jauhelihaa, kunhan muslimisaatio vielä vähän etenee.
 
"putte"
Mä oon ollu huomaavinani samaa täällä, mutta ihan oikeesti näin moni sitä inhoaa? Mä oon ihmetelly mkiksi joissain kaupoissa on vaan naudan jauhelihaa, possu on niin paljon parempaa ja sika-nautaa ostan useinmiten. Itse en tykkää naudasta, se on lian raskasta.
 
"kotikokki"
Hehheh.
Samaa olen miettinyt minäkin ja tein testin sika-nauta-hysteeriselle siskolleni. Minusta lihapullat ja murekkeet ja jauhelihapizzat on paljon parempia ja mehevämpiä sika-naudalla. Sisko oli viikonlopun meillä ja tein ko. ruokia. Kehui, kuinka on hyvää ja mehevää. Kun oli lähdössä, kerroin kulinaristisen salaisuuteni. Leuka loksahti. ;)
 
aaaap
[QUOTE="Jeps";30853405]Se vaan maistuu ihan karseelta. Maistappa vaikka Atrain naudan parempi jauheliha ja vertaa Sika-nautaan. Sika-Nautaa ei edes mausteet pelasta. Ihan eläimien jauhelihaa :D[/QUOTE]

Usko jo, en pidä naudan jauhelihasta.
 
"quu"
Sika-nauta toimii joissakin ruuissani ja joissakin ei rasvaisuutensa vuoksi. Koska en muutenkaan halua tukea epäinhimillisissä olosuhteissa kasvatettujen eläinten lihan syöntiä, niin se usein on suurin vaikutin jättää ne tarjousjauhelihat ostamatta.

En tiedä haittaako sinua muutenkaan se valtaisa nesteen määrä, mitä halpisjauhiksesta tulee, mutta miksi maksaa nesteestä? Jos ostat 200 g laadukasta paistijauhelihaa, niin saadaksesi saman kylläisyyden tunteen joudut ostamaan puoli kiloa sika-nautaa. Minulla ei ole varaa maksaa tyhjästä.
 
endis
Punainen liha ylipäänsä on epöterveellistä. Sekä nauta että sika.
Tälle ei löydy oikein todisteita. Antibiooteilla ja muilla mömmöillä kasvatettu liha on tottakai haitallista, mutta eipä niitä hirveästi täällä meillä onneksi käytetä. Sian ja naudanlihan erona on pitkälti se, että sioille syötetään fytaasia ja muita mömmöjä, jotta se voisi elää sialle epätyypillisellä viljalla ja jotta fosfaattikuorma saataisiin siirrettyä pelloilta ihmiseen. Naudan rehussa taas on aiv:tä ja monia muita aineita, mutta fosfaattikuorman suhteen naudanliha on parempi. Sian liha on lähempänä ihmisen omaa lihaa, jos se jotain kiinnostaa.
 
huoh.
Antibiooteilla ja muilla mömmöillä kasvatettu liha on tottakai haitallista, mutta eipä niitä hirveästi täällä meillä onneksi käytetä.
Ei ole todisteita siitä että elämille annetut antibiootit olisivat haitallisia ihmisille. Suomessa annetaan antibiootteja käytännössä kaikille tuotantoeläimille. Eviran siunauksella.

http://www.evira.fi/files/attachments/fi/elaimet/elainten_terveys_ja_elaintaudit/laakitseminen/tuotantoelaimet_valm.pdf
 
noh miepä kerron
SIka-nauta on todella epäterveellistä, syö sitä niin sulla on suonet tukossa varmasti jossain vaiheessa elämääsi. Kaiken lisäksi se maistuu paskalta, siinä on sian veemäinen maku. Se on harmaata ja ällöttävää. En edes koiralle tarjoais.
 
"paula"
Tälle ei löydy oikein todisteita. Antibiooteilla ja muilla mömmöillä kasvatettu liha on tottakai haitallista, mutta eipä niitä hirveästi täällä meillä onneksi käytetä. Sian ja naudanlihan erona on pitkälti se, että sioille syötetään fytaasia ja muita mömmöjä, jotta se voisi elää sialle epätyypillisellä viljalla ja jotta fosfaattikuorma saataisiin siirrettyä pelloilta ihmiseen. Naudan rehussa taas on aiv:tä ja monia muita aineita, mutta fosfaattikuorman suhteen naudanliha on parempi. Sian liha on lähempänä ihmisen omaa lihaa, jos se jotain kiinnostaa.
Onhan sniissä valtava eroi, onko luomulihaa vai mitä. Ja lääkejäämiä tavallisessa on paljon! Naudan lääkeannokset tietysti ovat isompia... jne. Ja tooosi vanha sivu:

http://koti.utanet.fi/~paula/xyz/kysymyksia.htm

Petteri Opro kävi markkinoimassa niitä lihoja kiinalaisille, kun ei vaan kaikki halua sitä ylituotantoa syödä. Ei vaikka ilmaiseksi saisi, mene. Muuten menee roskiin ne kunnolliset, kun ei kukaan osta - vaimitensenytmenikään--? Jos ei paremmasta mitään tiedä, kelpaa mikä vaan?
 
Sika-nauta ei oo hyvää ja maistuu rasvasemmalle. Meillä syödään nautaa. Onko se ap niin vaikeaa käsittää että makuja ja mieltymyksiä on monenlaisia? Samallalailla voisin kysyä sulta että mikä muka naudassa on niin kamalaa kun minä tykkään siitä enemmän.
 
huoh.
[QUOTE="paula";30853772]Onhan sniissä valtava eroi, onko luomulihaa vai mitä. Ja lääkejäämiä tavallisessa on paljon![/QUOTE]

Lääkejäämien määrässä ei ole eroa. Luomutiloilla käytetään samoja antibiootteja ja antibiottimääriä.
 
"haha"
Onpa helppoa kun ei tarvitse syödä kumpaakaan.
Suomalaiset ja niiden jauhelihat, ihme etteivät laita jätskinkin joukkoon.
Kun eihän ilman voi elää, voi vaikka kuolla nälkään.
 
mutta.
[QUOTE="haha";30853815]Onpa helppoa kun ei tarvitse syödä kumpaakaan.
Suomalaiset ja niiden jauhelihat, ihme etteivät laita jätskinkin joukkoon.
Kun eihän ilman voi elää, voi vaikka kuolla nälkään.[/QUOTE]

Kasvavan lapsen aivot eivät kehity ilman lihaproteiinia. Nykyihmisen älykkyys perustuu punaisen lihan kulutukuseen.
 
aaaap
[QUOTE="quu";30853669]
En tiedä haittaako sinua muutenkaan se valtaisa nesteen määrä, mitä halpisjauhiksesta tulee, mutta miksi maksaa nesteestä? Jos ostat 200 g laadukasta paistijauhelihaa, niin saadaksesi saman kylläisyyden tunteen joudut ostamaan puoli kiloa sika-nautaa. Minulla ei ole varaa maksaa tyhjästä.[/QUOTE]

:LOL: :LOL: Ei hitto mitä paskanjauhantaa. :D Mä teen esim. lihamakaronilaatikon 400 grammasta sika-nautaa ja hyvin syödään vatsamme siitä täyteen, laatikosta riittää neljälle ihmiselle kahteen kertaan ruokaa. :D Mikä valtaisa nesteen määrä? Suhteellisuudentaju kateissa?

Hyi helvetti jos pitäisi ahtaa itseensä kerralla puoli kiloa mitä tahansa lihaa. Jos mä syön ruualla 200g jauhelihaa niin se on 200 grammaa jauhelihasta riippumatta. Olet kyllä niin pihalla kuin vain voi olla.
 

Yhteistyössä