Mikä sika-nautajauhelihassa on muka niin kamalaa?

  • Viestiketjun aloittaja Pakko kysyä
  • Ensimmäinen viesti
kdaf
:LOL: :LOL: Ei hitto mitä paskanjauhantaa. :D Mä teen esim. lihamakaronilaatikon 400 grammasta sika-nautaa ja hyvin syödään vatsamme siitä täyteen, laatikosta riittää neljälle ihmiselle kahteen kertaan ruokaa. :D Mikä valtaisa nesteen määrä? Suhteellisuudentaju kateissa?

Hyi helvetti jos pitäisi ahtaa itseensä kerralla puoli kiloa mitä tahansa lihaa. Jos mä syön ruualla 200g jauhelihaa niin se on 200 grammaa jauhelihasta riippumatta. Olet kyllä niin pihalla kuin vain voi olla.
Ite olet aika pihalla. Jos 400g sikanaudasta on tosi iso osa nestettä, niin silloinhan sulla on paljon vähemmän sitä lihaa kuin se 400g. Kaadappa neste joskus pois ja punnitse liha. Naudan paistijauhelihasta ei nestettä tule, joten sulla on sitä lihaa se 400g. Tyhjästä maksat siis sikanaudassa.
 
endis
Ei ole todisteita siitä että elämille annetut antibiootit olisivat haitallisia ihmisille. Suomessa annetaan antibiootteja käytännössä kaikille tuotantoeläimille. Eviran siunauksella.

http://www.evira.fi/files/attachments/fi/elaimet/elainten_terveys_ja_elaintaudit/laakitseminen/tuotantoelaimet_valm.pdf
Niin, eikös Neuvostoliitossakin uutisoitu, että Tsernobylin laskeumasta ei ole mitään haittaa maidon suhteen, kun haitalliset aineet jäävät itse elukkaan? Mikä sitten onkaan totuus?

Muilla mömmöillä tarkoitin kasvuhormoneita yms kiellettyjä aineita, joita jenkeissä saa syöttää mielin määrin, meillä ei. Punaisen lihan tutkimukset ovat olleet lähinnä McDonalds-tyyppisiä juttuja jenkeistä, joissa on korreloitu "hampurilainen = syöpää, porkkanaa mutustavat = ei syöpää". Evoluutiokaan ei oikein puolla sitä käsitettä, että punainen liha olisi haitallista: ilman sitä olisimme edelleen simpanssin tai jonkin muun aiemman kädellisen aivokapasiteetin omaavia.
 
"blondi misu"
Kyllä meillä nauta-sikajauhelihaa on miltei joka viikko jossain muodossa. Lihapullissa, lihamakaronilaatikossa, kaalilaatikossa, keitossa, jauhelihakastikkeessa, murekkeessa ym. Tosi monipuolinen ja verrattain edullinen aines, jonka ympärille saa helposti rakenneltua ravitsevan aterian. Ainakaan se jauheliha mitä itse ostan ei ole vetistä. Jos kovasti nestettä päästää voisiko kyse olla väärästä valmistustavasta- esim. paistaa kylmää lihaa liian kuumalla tai viileällä pannulla tjtn?
 
huoh.
Niin, eikös Neuvostoliitossakin uutisoitu, että Tsernobylin laskeumasta ei ole mitään haittaa maidon suhteen, kun haitalliset aineet jäävät itse elukkaan? Mikä sitten onkaan totuus?
Sinun väite että antibiooteilla kasvatettu liha on "tottakai haitallista" ei siis perustunut faktatietoon tai tutkimustuloksiin vaan olettamukseen että kaikki viranomaisten hyväksymät menetelmät ennen pitkään paljastuvat haitallisiksi. Koska neuvostoliitto.
 
endis
Sinun väite että antibiooteilla kasvatettu liha on "tottakai haitallista" ei siis perustunut faktatietoon tai tutkimustuloksiin vaan olettamukseen että kaikki viranomaisten hyväksymät menetelmät ennen pitkään paljastuvat haitallisiksi. Koska neuvostoliitto.
Höpö höpö. Miksi EU ja jenkit olisivat bannanneet kasvuhormonit ja antibioottien "järjettömän suuren" käytön? Voisko "ehkä" antibioottien järjettömään käyttöön liittyä antibioottiresistentit bakteerit jotenkin? Voiskohan? Voiskohan hormonilihaan liittyä riski horisontaalisesta siirtymisestä? Voiskohan?

Tämä Wiki koostaa asiat yhteen Antibiotic use in livestock - Wikipedia, the free encyclopedia ... debatoi jonkun kanssa siitä, onko Wiki sinulle riittävä tietolähde vai ei. Joutunet debatoimaan jokaisen alla viitatun tietolähteen tutkimuksineen.
 
huoh.
Höpö höpö. Miksi EU ja jenkit olisivat bannanneet kasvuhormonit ja antibioottien "järjettömän suuren" käytön? Voisko "ehkä" antibioottien järjettömään käyttöön liittyä antibioottiresistentit bakteerit jotenkin? Voiskohan? Voiskohan hormonilihaan liittyä riski horisontaalisesta siirtymisestä? Voiskohan?

Tämä Wiki koostaa asiat yhteen Antibiotic use in livestock - Wikipedia, the free encyclopedia ... debatoi jonkun kanssa siitä, onko Wiki sinulle riittävä tietolähde vai ei. Joutunet debatoimaan jokaisen alla viitatun tietolähteen tutkimuksineen.
Kyseisen artikkelin mukaan antibiootteja käytetään yleisesti, valvotusti ja viranomaisten hyväksynnällä koko EUn ja USAn alueella. Lisäksi on viitteitä ylisuurien antibioottimäärien käytön mahdolliseta haitallisuudesta.

"Järjettömillä antibioottimäärillä tuotettu liha on todennäköisesti haitallista" olisi totuudenmukainen väite.

"Antibiooteilla kasvatettu liha on tottakai haitallista" on taas pelkkää puppua.
 
jdsjs
Oletko ihan tyhmä? Kunnon naudanpihvi syödään ihan eri lisukkeiden yms. kanssa kuin jauheliha. Mun mielestä naudan jauheliha ei sovi esim. lihamakaronilaatikkoon, lihapulliin, kastikkeeseen. Tajuatko?
No meillä pihviä syödään lähinnä salaatin kanssa, kuten myös lihapullia salaatin ja pottujen kanssa. Miten se naudanlihan maku nyt yhtäkkiä onkin pelkkänä pihvinä hyvää, mutta jossain lihamakaronilaatikossa pahaa?
Ja oikeasti, kaikki ei tosiaankaan maista edes mistään jauhelihakastikkeesta että mitä lihaa siinä on käytetty. Onko nyt nautaa vai sikanautaa. Itse maistan, koska en possun lihasta tykkää yhtään, mutta mieheni joka syö molempia ei kyllä maista eroa. Meillä ainakin sitä kastiketta maustetaan, usein tosi vahvasti joten ei kyllä huomaa eroa muutakuin rasvaisuudessa jos on sikaa käytetty.

Miksi käyttäisin todella rasvaista lihaa, kun voin käyttää vähemmän rasvaistakin?
 
vierailija
[QUOTE="haha";30853815]Onpa helppoa kun ei tarvitse syödä kumpaakaan.
Suomalaiset ja niiden jauhelihat, ihme etteivät laita jätskinkin joukkoon.
Kun eihän ilman voi elää, voi vaikka kuolla nälkään.
Kasvavan lapsen aivot eivät kehity ilman lihaproteiinia. Nykyihmisen älykkyys perustuu punaisen lihan kulutukuseen.[/QUOTE]


Mä satun olemaan ihan aikuinen ihminen.
 
aaaap
No meillä pihviä syödään lähinnä salaatin kanssa, kuten myös lihapullia salaatin ja pottujen kanssa. Miten se naudanlihan maku nyt yhtäkkiä onkin pelkkänä pihvinä hyvää, mutta jossain lihamakaronilaatikossa pahaa?
Ja oikeasti, kaikki ei tosiaankaan maista edes mistään jauhelihakastikkeesta että mitä lihaa siinä on käytetty. Onko nyt nautaa vai sikanautaa. Itse maistan, koska en possun lihasta tykkää yhtään, mutta mieheni joka syö molempia ei kyllä maista eroa. Meillä ainakin sitä kastiketta maustetaan, usein tosi vahvasti joten ei kyllä huomaa eroa muutakuin rasvaisuudessa jos on sikaa käytetty.

Miksi käyttäisin todella rasvaista lihaa, kun voin käyttää vähemmän rasvaistakin?
Naudan jauheliha EI sovi MUN MIELESTÄ esim. lihamakaronilaatikkoon tai lihapulliin. Näistä tulee pahaa jos käyttää nautaa eikä sika-nautaa. Kunnon pihvinä kun tehdään niin se maustetaan omalla tavalla ja siinä on ihan omat lisukkeet, kastikkeet yms.

Onko jotenkin niin käsittämätöntä, että makuja on erilaisia ja kaikkien mielestä kaikki jutut ei vain toimi yhdessä. Jos nauta toimii jossakin ruoassa todella hyvin, niin se ei välttämättä toimi taas jossakin toisessa ruoassa. Sama juttu sika-naudassa.

Ja luuletko olevasi ainoa joka huomaa makuerot? Kyllä mä ainakin maistan jos kastike on tehty naudan jauhelihasta. En mä ole makuaistiton.
 

Yhteistyössä