MIkä sarja juhlalautasiksi?!

Ajattelin ostaa valkoista teemaa arkikäyttöön, mutta ei ne kovin juhlavat ole. Sinälläänhän ne passaavat monen muunkin sarjan kanssa, etä juhlakäyttöön tulevat lautaset voisi ostaa jotain toista sarjaa. MUTTA MITÄ?!
Ei ole pakko olla Arabiaa tai Iittalaa, kunhan on hyvälaatuiset ja ei tolkuttoman kalliit.

Mitäs teillä on juhlakäytössä tai mitkä haluisitte? :)
 
mmmmm
Mulla on juhlaan valkosta Arcticaa, kattaus ja somistus sen juhlan tuo, enemmän kuin astiat. Eli eleettömät, ehjät lautaset ja siihen viereen hopeiset välineet, kauniit tarjoiluastiat, kangasservetit, liinat, kukat, kynttilät, kristallit...
 
Mulla on juhlaan valkosta Arcticaa, kattaus ja somistus sen juhlan tuo, enemmän kuin astiat. Eli eleettömät, ehjät lautaset ja siihen viereen hopeiset välineet, kauniit tarjoiluastiat, kangasservetit, liinat, kukat, kynttilät, kristallit...
Joo, mä olen käynyt ravintola-alan koulutuksen, että tiedän että kattaukseen tarvitaan muutakin kuin astiat.
Arctica ei ole yhtään mun mieleen. Äidilläni on sitä ja en tykkää. Enempi kaipailisin jotain koristeellisempaa (siis kuvitettua) mallia.
 
Itse tykkään Arabian Lumi-sarjasta. Koristeellisempi vois olla vaikka Runo, siitähän löytyy monenlaista väristystä ja kuviointia. Meillä sitä on semi-juhlavana astiastona :D eli ei arki muttei ihan se kaikkein juhlavinkaan.
 
Itse tykkään Arabian Lumi-sarjasta. Koristeellisempi vois olla vaikka Runo, siitähän löytyy monenlaista väristystä ja kuviointia. Meillä sitä on semi-juhlavana astiastona :D eli ei arki muttei ihan se kaikkein juhlavinkaan.
Oi, olipa ihana tuo Runo :heart: Kauniit ovat.
En varmaan osta kuin isot ruokalautaset koristeellisemmat ja muut astiat saa olla valkeat. Nuo meni kyllä taatusti harkintaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hopsula
mikäs siinä
siis onks teillä oikeesti eri astiastot juhliin ja arkeen? no mikäs siinä jos on ylimääräistä rahaa ostella noita astioita :D ite keräilen vasta yhtenäistä kahvikuppi sarjaa...
 
ota
ota sellainen mikä sopii teemaan. Näin voit satsata erikoisosiin jota arkiastiat tukevat. Teemassa on runsaasti tarjoiluastioita mitä juhlassa tarvitaan.

Taika, runo, noista taitaa löytyä esim oikein isot ja juhlavat lautaset.
 
ota sellainen mikä sopii teemaan. Näin voit satsata erikoisosiin jota arkiastiat tukevat. Teemassa on runsaasti tarjoiluastioita mitä juhlassa tarvitaan.

Taika, runo, noista taitaa löytyä esim oikein isot ja juhlavat lautaset.
Niinpä mä ajattelin tehdäkin :) Teema on siksi hyvä malli arkiastioiksi, kun ne voi kätevästi täydentää juhlakattausta kun niin moni sarja passaa sen kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mikäs siinä;24303596:
siis onks teillä oikeesti eri astiastot juhliin ja arkeen? no mikäs siinä jos on ylimääräistä rahaa ostella noita astioita :D ite keräilen vasta yhtenäistä kahvikuppi sarjaa...
Mä ostan ne lautanen kerrallaan :D Enkä mä juhla-astioita osta muuta kuin isot ruokalautaset. Niin ja kahvikupit, kun arkikäyttöön oon ostanu muumimukeja.
Eihän tässä muuta mutta haluan että kaikkia on täysi tusina :D (ja meitä on vaan kolme!) Kalliiksi tulee, mutta tulkoon. Tykkään panostaa kotiin.
 
"Miu"
Meillä myös arkisajana valkoinen teema ja ostin justiinsa Illusia sarjan lautaset juhlakäyttöön. Harkitsin myös Runosarjan syyshehkua, mutta jostain syystä tuo Illusia tuntui enemmän meidän jutulta.
Molemmat sopii mun mielestä hyvin teeman kanssa yhteen, eli esim. tarjoiluastiat käyvät hyvin ristiin
 

Yhteistyössä