Mikä rintapumppu paras?

Eli siinähän tuo jo otsikossa tuli tuo kysymys...

Itselläni on ainun (käsi) rintapumppu, mutta kun ei meinaa oikein pumppaamalla maitoa tulla.(Sain sairaalasta mukaan sellaista syntocinon spray: nenäsumutetta,(oksitosinia) kun maito meinas pakkautua ja sen avulla olen saanut hieman paremmin herumaan pumpullekkin, mutta se on loppumassa ja sitä ei saa oikein mistään lisää) Silloinkin heruu paremmin kun pumppaa samalla kun vauva imee, mutta aikas työlästä.
Vauva saa kyllä maitoa tarpeeksi kun olen häntä täysimettänyt melkein 4kk, ja nyt kiinteitä saa rintamaidon lisäks (ikää kohta 5kk )i..
Olenkin nyt sitten miettinyt että oiskos noissa pumpuissa niin eroja, kannattaiskohan kokeilla jotain toista..kokemuksia???

Niin ja samaan syssyyn toinen kysymys:
Kun vauva syö jo kiinteitä ja ei joka kerta tyhjennä rintaa kokonaan, niin kannatttaako rinta ainakin välillä tyhjentää kokonaan, vai? Ku olen miettinyt että alkaako maito vähentyä liikaa jos vauva ei tyhjennä sitä joka kerta? Tiedän tietysti että ei tarvii niin paljon maitoa jos syö kiinteääkin, mutta välillä mietityttää, josko maidon tulo vähenee liikaa...
 
Olen imettänyt nyt 10kk ja hyvin on mennyt. Mutta täytyy sanoa, että sillä kunnon pumpulla oli ainakin alkuaikoina tosi iso merkitys, että sai imetyksen sujumaan. Meilläkin oli aluksi Ainun käsikäyttöinen pumppu ja oli kyllä melkoisen surkea kapistus. Kädet tuli kipeiksi ja maitoa taas ei juurikaan irronnut. Naapuri suositteli Aventin Isis -käsipumppua ja on kyllä toiminut tosi hyvin. Se on siis sellainen malli, millä pystyy pumppaamaan yhdellä kädellä. Ja siinä oleva silikonityyny auttaa maidon herumisessa tosi hyvin (ainakin mulla)!

Periaatteessa maidon määrässä kysyntä ja tarjonta kohtaa yleensä aika hyvin. Eli vauva "jättää tilauksen" seuraavia kertoja varten syödessään ja tissit sitten reagoivat sen mukaan. Mutta itse olen kyllä välillä hieman tyhjentänyt pumpulla ylimääräistä, vaikka ei olisikaan ollut välttämätöntä. Ehkä se on pientä mukavuuden halua, koska ne jaksot kun vauva "tilaa" lisää maitoa (eli on melkein koko päivän tissillä ) on melko väsyttäviä. Varsinaista varastoon pumppaamista en ole harrastanut enää moneen kuukauteen. Tarpeen mukaan olen saattanut pumppailla silloin, jos olen ollut esim. 8 tuntia erossa vauvasta.

Välillä kyllä väkisinkin tulee sellaisia pätkiä, jolloin tuntuu, että tissit täysin tyhjät ja pikkuinen vaan imee ja imee. Mutta kyllä se maidon määrä siitä sitten taas kasvaa. Noi jaksot kuuluu ihan asiaan, vaikka vähän kuluttavia onkin :) Kokonaisuutena ajatellen on imetys vaan koko ajan muuttunut helpommaksi ja helpommaksi. Maidon tulo on tasaantunut ja itse imetyskin sujuu jotenkin paljon vaivattomammin kuin ekoina kuukausina.

Aurinkoista kesää kaikille B) !
 
Mulla on Aventin sähköpumppu ja käsikäyttöinen tuli myös mukana. Ostin sen kun rinta ei kelvannut ollenkaan (tottui sairaalassa niin pulloon). Olen ollut erittäin tyytyväinen! Harvemmin tulee enää pumppailtua, mutta ei kaduta ostos!
 
Aventin Isis täälläkin käytössä. Nyt jo vähemmällä käytöllä, mutta alkuaikoina oli paljonkin käytössä. Helposti tulee pieni pullollinen (125ml) täyteen jos joku syöntikerta jäänyt välistä, esim. isä antanut pakastettua maitoa pullosta. Yksi parhaimmista ostoksista :wave:
 

Yhteistyössä