A
ap
Vieras
Vai tarvitseeko käydä kaupasta ostamasta ihan mikrolle tarkoitettua?
t. ekaa kertaa mikroa pesevä...
t. ekaa kertaa mikroa pesevä...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:Uusavutonko? Ihan (käsi)astianpesuaine käy hyvin tai vaikka yleispesuaine.
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:http://kysymammalta.blogspot.com/2010/01/liesi-uuni-ja-mikroaaltouuni-puhdistus.html
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Jossain siivousohjelmassa neuvottiin laittamaan kulhoon vettä ja puristamaan siihen joukkoon sitruunamehua. Sitten vaan mikro hetkeksi päälle => tuo sitruuna pehmittää mikrossa olevan lian, joka on sitten helppo pyyhkiä ja kaupanpäälliseksi mikro tuoksuu raikkaalta sitruunalta. En oo itse kokeillut, muutta kuullosti toimivalta ratkaisulta.
Alkuperäinen kirjoittaja tt:Ei tarvi mitään muuta kuin kiehuvaa vettä. Esim. vedenkeittimessä keität litran verran vettä ja laitat kulhoon ja sen jälkeen sen kulhon mikroon ja ovi kiinni. Mikroa ei pidä käynnistää, vaan ihan vain odottaa kymmenisen minuuttia ja sen jälkeen kulho pois ja pyyhit mikron. Sitruunaa voi laittaa joukkoon, mutta se ainoastaan raikastaa tuoksua, ei vaikuta puhtauteen. Ja syy miksi sitä vettä ei kannata lämmittää siellä mikrossa, on se, että useimmiten kulho lämpeää enemmän kuin vesi ja joudut lämmittämään paljon kauemmin.
Vanha ketju, mutta nostelen. Olen tyhmänä mennyt pesemään mikron keittiön yleissuihkeella. Varovaisesti kerran suihkautin ja sen jälkeen huolellisesti puhtaalla veteen kastellulla tiskirätillä (virutin välillä aina) moneen kertaan pyyhin joka puolelta. Uskaltaako tuota jatkossa käyttää (pesin n. kuukausi sitten ja käyttänyt olen normaalisti) vai hävitänkö mikron? Yhtään ei pesuaineelle tuoksunut tuon pesun jälkeen (nuuhkin tarkasti) joten siksi uskalsin käyttää. Mietin vaan, että olisko kuitenkin mennyt jotain jäämiä niistä rei'istä, vaikken niihin suoraan suihkuttanutkaan.
Vauvan ruokia onneton olen tuolla lämmittänyt, joten sen vuoksi vähän hädissäni nyt.