Mikä pakko se on ängetä sinne sairaalaan katsomaan vauvaa?!

  • Viestiketjun aloittaja AAPEE
  • Ensimmäinen viesti
Musta oli kivaa kun mua ja vauvaa tultiin kattomaan sairaalaan ja kotiinkin. Ja mun kaverit ja sukulaiset on ilmeisesti sit sen verran fiksuja, etteivät odottaneet mitään kahvitteluja sen enempää. Pullatkin toivat ite mukanaan eivätkä viipyneet tuntitolkulla. Toki etukäteen soittivat ja kysyivät, että sopiiko tulla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tästä ollaan varmaan samaa mieltä??? Että ei vierailuaika tarkoita, että saisi vierailla, jos ei ole ensin soittanut ja kysynyt.
No minusta saa tulla.

Sanotaanko, että n. 10v sitten harva ilmoitti etukäteen tulostaan vaan paukahti suoraan ovelle vaan. Nyt kännyköiden aikaan on menny siihen, että aina pitää minuutin tarkkaan sopia aika, josko asia sopisi.

 
a
Alkuperäinen kirjoittaja vie:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Anna:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja Juli05:
Musta oli ihanaa,kun kävi vieraita.Kotona en olis jaksanut heti ottaa vieraita vastaa ja passuuttaa.Anoppi,kun pamahti heti,kun kotiin päästiin.Onneksi mun isä oli tehnyt ruokaa pakkaseen et oli jotain tarjottavaa.
sama täällä .anoppi istua könötti 2 tuntia sairaasta pääsyn jälkeen meillä sohvalla ja eikä suostunut lähtemään. (ääliö )
mä olin ihan tosi väsynyt,peloissani uudesta tilanteesta ja kipee.
rupee siinä sitten kahvia ja pullaa yhelle.
suuttui kun en antanut vauvaa syliin kun halusin hänet vaan pois. eikä tainnut tämäkään rouva ilmoittaa mitään tulemisestaan.
Siis et antanut anoppisi eli vauvan isoäidin ottaa vauvaa syliin ollenkaan? Ymmärrätkö että myös muille kuin sinulle ja miehellesi vauva voi olla tärkeä uusi perheenjäsen?
Ei minunkaan anoppi saanut vauvaamme syliinsä kuin vasta vauvan ollessa 3kk
Siis mitä? Itsekkyyden huippu, ei se vauva ole sinun omaisuuttasi vai onko tämä vitsi?
Nimenomaan vauva on mun! Eihän tuo koskaan kysynyt saako ottaa syliin
 
Rukoilijasirkka
Ymmärrän, että kaikki ei halua heitä tultavan katsomaan. Sen takia en itse mene kysymättä, vaikka haluaisinkin.

Mutta mua tultiin katsomaan ja musta se oli ihanaa. Oli tosi kiva, että ihmiset sillä tavalla osoitti olevansa kiinnostuneita minusta ja vauvasta ja meidän perheestä. Ja tylsäähän siellä oli. :heart:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tänään harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
No minusta olisi voinut olla kohteliasta ottaa ne vastaan 5minuutiksi ja kiittää muistamisesta ja huomioimisesta ja sanoa, että on niin väsynyt, ettet jaksa valitettavasti kauempaa.

Minusta on kyllä noloa, ettei jakseta senvertaa vaivaantuun, jos toiset ovat kuitenkin 100km päästä tuleet. Oli väsynyt tai ei. Ja siinä samalla olisi kannattanut sanoa, että olisi mukavaa saada soitto etukäteen, että voit sanoa, jos et jaksaisi ottaa toisia juuri vastaan.
Minä en päässy tuskitta sängystä ylös kun perse oli tuhannen palasina ja kötöstetty taas yhteen kasaan! No näinhän tämä menee minun syyksi.
Siinäpä se vierailu olisi mennyt mukavasti sängyssä makoillessa. Jollei huoneeseen olisi saanut tulla, niin hoitaja olisi voinut ystävällisesti ilmoittaa vieraille että olet tällä hetkellä vuodepotilaana eikä huoneeseen saa vierailijat mennä. Ymmärrän kyllä närkästyksessi, mutta ei se oma toimintasikaan ehkä ihan adekvaattia ollut. Viisi minuuttia ei paljoa vaadi. Tietty niissä hormonihöyryissä ei ajattelukyky ole ihan parhaimmillaan kenelläkään. :D
Hormonihöyryt kyllä tekee tuon kaiken!!! Ap, älä itseäsi syytä. Ei kukaan tykkää (yleensä) yllätysvieraista. Osalle ihmisiä on tosi vaikeaa näyttäytyä muille "sairaana ja kipeänä ja väsyneenä ja huuruisena". Tietenkin ois ollut kivempi, jos oisit ottanut 5 min vastaan ja vieraat ois sitten lähteneet, mutta mun yks tuttu oli koko vierailutunnin ajan katsomassa mua, vaikka sanoin moneen kertaan epäsuorasti ja lopuksi hyvin suoraankin, että voisi lähteä...

Olin muuten pahimmissa höyryissä ja kielsin kaikki vieraat yhtenä päivänä, mutta silti yhdet rakkaat sukulaiset tulivat (eivät tienneet, että olin kieltänyt muilta, olivat käyneet jo aiemminkin) ja piristivät mun päivää ihan älyttömästi! Oli ihana vierailu, vaikka alkuun tuntui, että ei hel** mitä te tänne tuutte?!?
 
Mun esikon syntyessä 15v, kävi koko suku sairaalassa.. Eikä joo ollu tapana ilmotella. :eek: Olin ihan poikki, kun kokojan lappas väkeä. Sillon ei kyl mitää vierailuajoist piitattu... Piti sit aina vääntyä käytävälle vauvaa esittelee. Tokan tulles kielsin ihmisiä tulemasta!
Kolmosen kohdal vierailuaika oli vain pari tuntia ja oli ihan jees, enää ei tulleetkaan kun lähimmät :heart:
 
Esikoisen aikaan mun vanhemmat kävivät pariinkin otteeseen katsomassa, keskimmäisten aikaan isi ja sisaret kävivät päivittäin. Mutta nyt kuopuksen kanssa kun olin sairaalassa ei edes isä päässyt käymään ja olisin ottanut oikein mielelläni vieraita vastaan, mutta kuka nyt sinne jonkhaan olisi jaksanut ajella.
 
Vieras
Hmm. En minäkään antanut kuopusta appivanhempien syliin kun tulivat kotiin tätä katsomaan. Vauva oli muutaman päivän ikäinen ja huomasimme, että jo isän syliin totutteleminen vaikutti vauvan reaktioihin - en sitten halunnut, että hän lähtee kiertämään kaikkien mahdollisten vieraiden sylissä. Hyvin appivanhemmat sen ymmärsivät. Ehtiihän sitä sylitellä myöhemminkin.

Se on kumma miten monien on vaikea muistaa/ymmärtää miten väsynyt ja kipea äiti voi synnytyksen jälkeen olla. Kai sitä toisen kanssa osaa jo olla rohkeampi ja sanoa vieraille että nyt teidän on aika lähteä. No tällä hetkellä suku on possuflunssassa, että ihana rauha vallitsee vierailurintamalla. Ja ehkä meillä suomessa on sekin puoli, että tullaan nimenomaan vierailulle ja odotetaan seurustelua ja kahvittelua. Ei mulla oo mitään sitä vastaan, jos tänne tullaan ja me saadaan elää omaa elämäämme - tuore äiti nukkua, joku vieraista laittais ruokaa tai järjestelis paikkoja... monissa kulttuureissa kun äidin ympärillä on näitä auttajia, ei niinkään vieraita.
 
vie
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja vie:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Anna:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja Juli05:
Musta oli ihanaa,kun kävi vieraita.Kotona en olis jaksanut heti ottaa vieraita vastaa ja passuuttaa.Anoppi,kun pamahti heti,kun kotiin päästiin.Onneksi mun isä oli tehnyt ruokaa pakkaseen et oli jotain tarjottavaa.
sama täällä .anoppi istua könötti 2 tuntia sairaasta pääsyn jälkeen meillä sohvalla ja eikä suostunut lähtemään. (ääliö )
mä olin ihan tosi väsynyt,peloissani uudesta tilanteesta ja kipee.
rupee siinä sitten kahvia ja pullaa yhelle.
suuttui kun en antanut vauvaa syliin kun halusin hänet vaan pois. eikä tainnut tämäkään rouva ilmoittaa mitään tulemisestaan.
Siis et antanut anoppisi eli vauvan isoäidin ottaa vauvaa syliin ollenkaan? Ymmärrätkö että myös muille kuin sinulle ja miehellesi vauva voi olla tärkeä uusi perheenjäsen?
Ei minunkaan anoppi saanut vauvaamme syliinsä kuin vasta vauvan ollessa 3kk
Siis mitä? Itsekkyyden huippu, ei se vauva ole sinun omaisuuttasi vai onko tämä vitsi?
Nimenomaan vauva on mun! Eihän tuo koskaan kysynyt saako ottaa syliin
Miksi tarvitsisi kysyä, onhan vauva hänen lapsenlapsensa! Vauva ei ole sinun omaisuuttasi, vaan oma persoonansa jolla voi olla monia läheisiä ihmissuhteita, muitakin kuin sinut!
 
jojo
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Itse sanoin jo ennen synnytystä ettei tarvi tulla kuin isovanhemmat katsomaan. Mutta järkytyksenä tulikin se että huonekaverilla kävi koko mahdollinen suku+ työkaverit!! Eipä ollut mukavaa maata siellä väsyneenä ja vertavuotavana kun pienessä huoneessa oli ihan hirveä määrä jatkuvasti porukkaa.. Itketti ja väsytti ja yritin epätoivoisesti opetella vauvaa imettämään :'(

Nyt olen todella tyytyväinen että Taysiin ei saa tulla vierailulle kuin isä ja lapsen sisarukset, saapahan olla ihan rauhassa toipumassa.
JKL:ssä on varattu 2h isovanhempien vierailulle/pvä, muuten isä ja sisarukset saavat käydä. Viereisessä petissä oleva todella kipeä sektioäiti kysyi minulta, saako kutsua vanhempansa katsomaan pikaisesti vauvaa vierailuajan ulkopuolella, kun näillä ei ollut mahdollista tulla juuri silloin 17-19 -välillä. Sopihan se. isovanhemmat kävivät kääntymässä - ja sen jälkeen väkeä alkoi sitten lapata ovista ja ikkunoista. Puhelimitse kutsui porukkaa paikalle, "kun tuolle kämppikselle sopii kyllä vaikka tulettekin." Kätilö onneksi hääti porukkaa pois, olin justiinsa ratkeamaisillani, reilu vrk kulunut omastakin synnytyksestä. Helvetinmoinen kälätys päällä kämpässä.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä ei onneksi pääse kuin isä ja isovanhemmat katsomaan, ja tosi hyvä niin.
Musta tuo on typerää kategorisoida noin tiukasti. Meillä esimerkiksi isovanhemmat eivät olisi päässeet lasta katsomaan, mutta muutama läheinen ystävä kylläkin. He sitten eivät päässeet, kun eivät olleen isovanhempia.
Minusta on hyvä että on noin. Itse en olisi jaksanut loputonta vieraiden määrää. Ja jos jollain toisella on niin hyvä olo, että jaksaisi vieraita niin ehkä sillä vierustoverilla ei ole ja hän ei saa levätä, kun toisella käy koko suku vauvaa katsomassa. Harvemmin on jokaisella synnyttäneellä omahuone.
 
vi
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Nytpä ei käy kun synnyttäneidenkään osastolle ei pääse kuin isät jos nekään joka paikassa :D
Juu, täällä Oulussa ei ainakaan pääse edes isä vauvaa katsomaan. Synnytykseen saa mennä mukaan, mutta siis osastolle ei pääse vierailemaan.
 
tp
Musta oli ihanaa, että ihmiset tuli heti innoissaan jo synnärille kattomaan vauvaa. Ja kyllä meillä vierailtiin ekoina päivinä kotonakin tosi paljon. Mä olin varautunut ja leiponut pakastimeen kaikkee tarjottavaa.
Kakkosen kohalla varsinkin oli mahtavaa, että vauvalle riitti sylittelijöitä niin sain keskittyä vähän esikoiseenkin.. ja toisaalta esikoisellakin riitti muuta ohjelmaa kun katsoa kun äiti imettää vauvaa...
Meillä nyt on muutenkin aina avoimet ovet, saa tulla koska vaan; ei tarvi ilmottaa tulostaan. Ihmiset ympärillä on vaan ihana asia.. rikkaus!!
 
--
Kyl mä ymmärrän, jos joku ei tykkää KUTSUMATTOMISTA vieraista. En itekään halua synnärille kuin mieheni, korkeintaan isovanhemmat voi tulla vauvaa katsomaan, mut ei niidenkään tarvi siellä sitten joka päivä ravata. En mä jaksa olla yhtään sosiaalinen yhtään kellekään enkä jutella alapään repeämistä yhtään kenenkään muun kuin mieheni kanssa :D Kyllä siihen uuteen perheenjäseneen ehtii sukulaiset tutustua siellä kotonakin sitten.

Musta sukulaisten ja ystävien täytyy ymmärtää kunkin perheen ja äidin tahto tässä asiassa, se synnytys kun ei kaikille ole ihan pikkujuttu ja usein erityisesti esikoisen syntyessä äidillä ja isällä voi olla vähän muutakin mielessä kuin että koko ajan joku "ylimääräinen" lappaa ovesta sisään. Kunnioittakaa vieraat vanhempien tahtoa ja antakaa heidän tutustua uuteen tulokkaaseen ihan rauhassa jos he niin tahtovat, kyllä tekin sen vauvan näätte kun sen aika on :D

Ja vähän ot:na, musta ois ihan jos joku "vieras" oikeesti tulis autteleenkin vähän, eikä odottas mitään kahviopalvelua :D Keittäs vaikka mulle ne kahvit ja tois pullat tullessaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä ei onneksi pääse kuin isä ja isovanhemmat katsomaan, ja tosi hyvä niin.
Musta tuo on typerää kategorisoida noin tiukasti. Meillä esimerkiksi isovanhemmat eivät olisi päässeet lasta katsomaan, mutta muutama läheinen ystävä kylläkin. He sitten eivät päässeet, kun eivät olleen isovanhempia.
Minusta on hyvä että on noin. Itse en olisi jaksanut loputonta vieraiden määrää. Ja jos jollain toisella on niin hyvä olo, että jaksaisi vieraita niin ehkä sillä vierustoverilla ei ole ja hän ei saa levätä, kun toisella käy koko suku vauvaa katsomassa. Harvemmin on jokaisella synnyttäneellä omahuone.
Meillä oli sama että omat lapset ja vanhemmat vaan, mutta kävi noita meidän (minun ja miehen) sisaruksia kerran kurkkaamassa vauvaa myös. Meillä oli kyllä perhehuone, että tuskin ketään häiritsi, nuorin vierailija 10+v ja loput aikuisia että käytävilläkään ei meuhkattu. Eipä kyllä olisi ollut muilla asiaakaan paikalle. Miten ne jotkut edes osaa tulla kutsumatta?
 
--
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Kyl mä ymmärrän, jos joku ei tykkää KUTSUMATTOMISTA vieraista. En itekään halua synnärille kuin mieheni, korkeintaan isovanhemmat voi tulla vauvaa katsomaan, mut ei niidenkään tarvi siellä sitten joka päivä ravata. En mä jaksa olla yhtään sosiaalinen yhtään kellekään enkä jutella alapään repeämistä yhtään kenenkään muun kuin mieheni kanssa :D Kyllä siihen uuteen perheenjäseneen ehtii sukulaiset tutustua siellä kotonakin sitten.

Musta sukulaisten ja ystävien täytyy ymmärtää kunkin perheen ja äidin tahto tässä asiassa, se synnytys kun ei kaikille ole ihan pikkujuttu ja usein erityisesti esikoisen syntyessä äidillä ja isällä voi olla vähän muutakin mielessä kuin että koko ajan joku "ylimääräinen" lappaa ovesta sisään. Kunnioittakaa vieraat vanhempien tahtoa ja antakaa heidän tutustua uuteen tulokkaaseen ihan rauhassa jos he niin tahtovat, kyllä tekin sen vauvan näätte kun sen aika on :D

Ja vähän ot:na, musta ois ihan jos joku "vieras" oikeesti tulis autteleenkin vähän, eikä odottas mitään kahviopalvelua :D Keittäs vaikka mulle ne kahvit ja tois pullat tullessaan..
Niin toi vika lause tarkotti jo kotiintuloa :D
 
tp
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tästä ollaan varmaan samaa mieltä??? Että ei vierailuaika tarkoita, että saisi vierailla, jos ei ole ensin soittanut ja kysynyt.
No minusta saa tulla.

Sanotaanko, että n. 10v sitten harva ilmoitti etukäteen tulostaan vaan paukahti suoraan ovelle vaan. Nyt kännyköiden aikaan on menny siihen, että aina pitää minuutin tarkkaan sopia aika, josko asia sopisi.
Jep. Mua henk. koht ihmetyttää juurikin tämä, että tapaamiset ym. sovitaan aina niin pilkun tarkkaan. Tykkään enemmän tuosta entisten aikojen tavoista, jolloin vain pamahdettiin paikalle ;D
Samalla hämmästelen sitä kuinka mulla on edelleen ystäviä joiden nykyisessä kodissa en ole käynyt kertaakaan!!! Siis monien vuosien aikana! Meillä siis nämä kyseiset ihmiset kyllä käyvät, useinkin... heille ei uskalla mennä kutsumatta kun ovat juuri näitä, joiden kanssa sovitaan kaikki aina hyvin tarkkaan. Jotenkin outoa... siis minusta.
 
suuntaan ja toiseen
Mulla kävi sairaalassa ykkösestä paljon vieraita. Se ei tuntunut mitenkään kauheen kivalta, koska meen vauva oli itkunen, imettäminen hankalaa, itse jokapaikasta kipeenä, tukka pystyssä ja rättiväsynyt pitkästä valvomisesta.
Kakkosesta taas ei kerenny käymää, ku molmempien isovanhemmat ja sit mä pääsinkin jo kotiin.
Mä en ymmärrä miksi suurimman osan sukulaisista täytyy tunkea heti sairaalaan ja kotiin katsomaan vauvaa. Eniten vituttaa se, että semmoset ihmiset ensimmäisenä tulossa, jotka ei muutenkaan käy kylässä. Mut toki sit halutaan vääntäytyä kylään, ku siellä on vauva!
Mua ei haittaa vieraat muuten mitenkään. Oon just semmonen, ku musta tuntuu, enkä esitä kellekkään ylipirteetä tai muuta, jos oon katkipoikkipuhki.
Ekan kohdalla ei ollu kiva, kun kaks ekaa viikkoo oli tupa täynnä vieraita, etkä ite saanu juurikaan pidellä vauvaa, ku koko ajan oli joku muu sitä sylittelemässä. Siitä tuli melkeinpä ulkopuolinen olo...
 
tp
Ja jatkan vielä... (vaikka meneekin jo ohi aiheen). On se kumma, että sitä saa oikeesti olla aina kestitsemässä muita, mutta koskaan ei tule kavereille mieleen esittää vastakutsua. Sitten täällä päivitellään, että "voi kun sä olet taas leiponut kaikkee ihanaa... ja teillä on aina niin tunnelmallista ja siistiä". Noh; pakkohan mun on leipoa ja siivota jatkuvasti kun ihmisiä ravaa kylässä solkenaan. Ja korostan vielä, että mä tykkään kestitä, musta on ihanaa ja mahtavaa kun ihmisiä käy. Mutta JOSKUS, edes joskus, olisi kiva päästä myös itse vieraisille ;)

Ja anteeks. Tää meni ihan OHI AIHEEN. (oma henk. koht. vuodatus ;D)
 
tylsis
Meillä kävi esikoisesta ja seuraavasta isovanhemmat päiväaulassa katsomassa vauvaa, nyt kolmannesta ei pääse kun isä katsomaan, ei edes sisarukset tuosta possutaudista johtuen. Mua ei haittaa ettei isovanhemmat pääse, mut koville ottaa et nuo lapset ei saa tulla, vaikka ymmärrän täysin tämän rajoituksen ja pidän sitä ihan järkevänä.
Mut mua ärsyttää ihmisten ylisosiaalisuus synnärillä, meidän sairaalassa on kauan ennen sikatautia ollut sääntö et vierailemaan vain isovanhemmat ja sit siellä rampaa päiväaulassa kamalasti ties mitä kavereita sun muita ja kun ne isovanhemmat sit tulee niin ei edes mahdu istumaan kun jollain on siellä puoli sukua ja kaverit(huoneisiin ei siis pääse muut vieraat).
Ja tuo et jossain huoneessa ramppaisi kaikki kaverit ja suku on jo kamalaa. Mua ei siis toisten miehet ja lapset häiritse vaikka olisivat yötä myöten, mut muut on sit liikaa kyllä, koska ainakin mä haluan tutustua vauvaan ja levätä.

Ja tuosta muiden syliin antamisesta, mulle sellainen "heti mun syliin vauva"-asenne on ihan myrkkyä, vauva ei ole mikään näyttelyesine vaan ihan pieni ihminen joka tarvitsee rauhaa ja äidin ja isän turvaa maailmaan tottumiseen, sylitellä mummien sun muiden kanssa ehtii sit myöhemminkin. Mut toisaalta, mä kammoan pienien vauvojen(muiden kun omien) tunkemista mun syliin, mä mielummin ihastelen niitä äitiensä sylissä ja tutustun lapseen vähitellen, sylittelen kavereiden lapsia vasta kun lapsi itse osaa ja haluaa tulla syliin.;) Joten ehkä siitä tää mun asenne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tp:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tästä ollaan varmaan samaa mieltä??? Että ei vierailuaika tarkoita, että saisi vierailla, jos ei ole ensin soittanut ja kysynyt.
No minusta saa tulla.

Sanotaanko, että n. 10v sitten harva ilmoitti etukäteen tulostaan vaan paukahti suoraan ovelle vaan. Nyt kännyköiden aikaan on menny siihen, että aina pitää minuutin tarkkaan sopia aika, josko asia sopisi.
Jep. Mua henk. koht ihmetyttää juurikin tämä, että tapaamiset ym. sovitaan aina niin pilkun tarkkaan. Tykkään enemmän tuosta entisten aikojen tavoista, jolloin vain pamahdettiin paikalle ;D
Samalla hämmästelen sitä kuinka mulla on edelleen ystäviä joiden nykyisessä kodissa en ole käynyt kertaakaan!!! Siis monien vuosien aikana! Meillä siis nämä kyseiset ihmiset kyllä käyvät, useinkin... heille ei uskalla mennä kutsumatta kun ovat juuri näitä, joiden kanssa sovitaan kaikki aina hyvin tarkkaan. Jotenkin outoa... siis minusta.
Juuri tätä mäkin olen ihmetellyt. Monet ottavat niin nokkiinsa jos itse "tuputtaa" itseään kylään ja keksivät ties mitä syitä ettei voi tulla, kun on sotkua ja ties mitä laiskuutta, mutta itse sitten voivatkin tulla tyyliin soittamalla
"Oltaisiin tulos 1h päästä teille, kai se onnistuu?". Itse eivät kyllä pyydä kylään ja harvoin sopii sekään, että tulee tyyliin viikon päästä maanantain klo XX. Saattaa olla muutostakin aikaa jo vuosi, eikä kaverit ole päässyt edes kertaakaan kylään. Syntteritkin moni pitää jossain leffateatterissa tyyliin "tuokaa lahjat, mutta maksakaa ruuat ja leffa sit ihan ite". Piheyttäkö vai mitä sit onkaan...?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
No minusta olisi voinut olla kohteliasta ottaa ne vastaan 5minuutiksi ja kiittää muistamisesta ja huomioimisesta ja sanoa, että on niin väsynyt, ettet jaksa valitettavasti kauempaa.

Minusta on kyllä noloa, ettei jakseta senvertaa vaivaantuun, jos toiset ovat kuitenkin 100km päästä tuleet. Oli väsynyt tai ei. Ja siinä samalla olisi kannattanut sanoa, että olisi mukavaa saada soitto etukäteen, että voit sanoa, jos et jaksaisi ottaa toisia juuri vastaan.
Minä en päässy tuskitta sängystä ylös kun perse oli tuhannen palasina ja kötöstetty taas yhteen kasaan! No näinhän tämä menee minun syyksi.
samaa mieltä olen. Että oisin kyllä ottanut vastaan ja ehkä kivempi sun itse sanoa että kiva kun tulitte mutta en jaksa seurustella. Aika töykeää laittaa kätilö heittään pihalle.

Olen samaa mieltää olisi pitänyt vieraiden soittaa ensin mutta sä oisit voinut näyttää niille parempia käytöstapoja.
 
suuntaan ja toiseen
Ni ja mäkin lisään vielä semmosen asian, että kyllä se vauva on sen ketä sen on synnyttänyt ja alulle laittanut. Minäkään en todellakaan tykännyt, että anoppi kävi nyppimässä nukkuvan vauvan sängystä syliinsä KYSYMÄTTÄ asiasta... Voi apua!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja suuntaan ja toiseen:
Ni ja mäkin lisään vielä semmosen asian, että kyllä se vauva on sen ketä sen on synnyttänyt ja alulle laittanut. Minäkään en todellakaan tykännyt, että anoppi kävi nyppimässä nukkuvan vauvan sängystä syliinsä KYSYMÄTTÄ asiasta... Voi apua!
Juuri näin!
 
vieras
siis onko joku tosissaan että ei ole antanut vauvaa ennen kuin 3kk iässä anopin syliin...Heh he, kuulostaa aivan naurettavalle. Saisko jonkun selityksen tai perustelun että miksi...?
 

Yhteistyössä