Mikä pakko se on ängetä sinne sairaalaan katsomaan vauvaa?!

  • Viestiketjun aloittaja AAPEE
  • Ensimmäinen viesti
AAPEE
En ymmärrä ihmisiä jotka tulevat katsomaan vauvaa sairaalaan vaikkei ole edes pyydetty eikä etukäteen ilmoiteta mitään että ollaan tulossa jotta voisi kieltäytyä.
Olin helvetin väsynyt synnytyksen jälkeen enkä halunnut kuin olla vauvani kanssa ja vauvan isän. Kätilö tuli sitten ilmoittamaan että olisi vieraita. Kylmästi vain sanoin että kätilö kävisi sanomassa etten jaksa vieraita.
Sitten nämä vieraat suuttuu. Ihan sama vaikka ajoivat reilu 100km tullakseen katsomaan meitä mutta olisivat kysyneet ensin!
 
KYLLÄ OLEN IHAN SAMAA MIELTÄ!Siellä synnärillä ei turhaan ole rajoitettu vierailijoiden määrää ja kuka saa käydä katsomassa.Säännöistä ei piitata,saatika äidin jaksamisesta.Vauvan kerkee kyllä nähdä sitten kotonakiN!
 
-
Mun mielestä taas oli ihanaa kun kävivät sairaalassa. Mikäs siellä levätessä täysylläpidossa, aikahan kävi pitkäksi.

Mun mielestä oli kivempaa, että sai sitten kotona olla ihan rauhassa.
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
KYLLÄ OLEN IHAN SAMAA MIELTÄ!Siellä synnärillä ei turhaan ole rajoitettu vierailijoiden määrää ja kuka saa käydä katsomassa.Säännöistä ei piitata,saatika äidin jaksamisesta.Vauvan kerkee kyllä nähdä sitten kotonakiN!
täysin samaa mieltä.siksipä tokassa mulla ei käynyt yhtään vierasta siellä kun annoin korvavoidetta ekan kohdalla sen verran reilummin.
 
Hisu
Ja mä toivoin koko päivän että tulisi se vierailuaika ja tulisi vieraita... kyllä olisi ollut tosi tylsä viikko synnärillä jos ei olisi tullut vieraita piristämään.
 
ekan äiti
Jyväskylässä ei ainakaan edes vierailulle saa tulla kuin isä, syntyneen vauvan sisarukset ja isovanhemmat. Ei ketkään muut. Onneksi tiedettiin tämä ja osattiin ilmoittaa mun vanhemmille etteivät turhaan ottaneet veljeäni mukaan katsomaan. Matkaa 300km. Veli olisi kyllä halunnut tulla ja vieläpä kun olin yksin huoneessa. Muut sisarukseni asuvat vieläkin kauempana. Muutama työkaveri (samassa sairaalassa töissä) pääsi työpuku päällä katsomaan :)
 
Voi, minusta oli ihanaa kun tuli vieraita! Olin ihan pökerryksissä leikkauksen jäljiltä ja spinaalin jälkeinen päänsärky esti nousemasta sängystä ylös. Onneksi kävi kavereita ja sukua, enemmänkin olisi mahtunut.
Mutta kukin tavallaan. Tarkoitukseni oli kertoa, että nämä sukulaiset varmaankin ajattelivat kuten minä, eivätkä ilkeyttään yrittäneet tulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä ei onneksi pääse kuin isä ja isovanhemmat katsomaan, ja tosi hyvä niin.
Musta tuo on typerää kategorisoida noin tiukasti. Meillä esimerkiksi isovanhemmat eivät olisi päässeet lasta katsomaan, mutta muutama läheinen ystävä kylläkin. He sitten eivät päässeet, kun eivät olleen isovanhempia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
KYLLÄ OLEN IHAN SAMAA MIELTÄ!Siellä synnärillä ei turhaan ole rajoitettu vierailijoiden määrää ja kuka saa käydä katsomassa.Säännöistä ei piitata,saatika äidin jaksamisesta.Vauvan kerkee kyllä nähdä sitten kotonakiN!
Mutta entä jos äiti on hyvissä voimissa ja tylsistyy?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä ei onneksi pääse kuin isä ja isovanhemmat katsomaan, ja tosi hyvä niin.
Musta tuo on typerää kategorisoida noin tiukasti. Meillä esimerkiksi isovanhemmat eivät olisi päässeet lasta katsomaan, mutta muutama läheinen ystävä kylläkin. He sitten eivät päässeet, kun eivät olleen isovanhempia.
Niin minunkin mielestä. Meillä ei oo isovanhempia, mut mun veli kyl tuli kehoituksista huolimatta. :)
 
just juu
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Vastauksista taas nakee kuinka sosiaalista porukkaa suomalaiset ovat :).
Sillä ei ole mitään tekemistä sosiaalisuuden kanssa, jos ei halua sairaalaan synnytyksen jälkeen vieraita. Väsyneenä, kipeänä, verta vuotavana ei ehkä vain millään jaksa! Varsinkaan jos alku vauvan kanssa on samanlaista kuin itselläni, että vauva on itkuinen heti syntymästä lähtien eikä imetys ota onnistuakseen. Sellaisessa tilanteessa tarvitsee ennen kaikkea omaa rauhaa.
 
Musta oli ihanaa,kun kävi vieraita.Kotona en olis jaksanut heti ottaa vieraita vastaa ja passuuttaa.Anoppi,kun pamahti heti,kun kotiin päästiin.Onneksi mun isä oli tehnyt ruokaa pakkaseen et oli jotain tarjottavaa.
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Vastauksista taas nakee kuinka sosiaalista porukkaa suomalaiset ovat :).
tai sen että osaa olla jäärää jengiä. eri asia on jos haluaa kutsumattomia vieraita sairaalaan,mut jos ei halua. siinäpä ei ole mitään tekemistä sosiaalisuuden kanssa.
 
vieras
Minustakin oli mukavaa kun omat ja mieheni vanhemmat, sekä minun veljeni perheineen kävivät meitä synnärillä katsomassa. Mutta ymmärrän kyllä ap:tä, kaikki siitä eivät ilahdu. Enkä varmasti olisi ilahtunut minäkään jos ei olisi etukäteen ilmoitettu että ollaan tulossa,silloin minäkin olisin tehnyt ihan samoin. En pidä yllätysvieraista muutenkaan, meidän ovi ei aukea jos ei etukäteen iloiteta vierailuista.:D
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Juli05:
Musta oli ihanaa,kun kävi vieraita.Kotona en olis jaksanut heti ottaa vieraita vastaa ja passuuttaa.Anoppi,kun pamahti heti,kun kotiin päästiin.Onneksi mun isä oli tehnyt ruokaa pakkaseen et oli jotain tarjottavaa.
sama täällä .anoppi istua könötti 2 tuntia sairaasta pääsyn jälkeen meillä sohvalla ja eikä suostunut lähtemään. (ääliö )
mä olin ihan tosi väsynyt,peloissani uudesta tilanteesta ja kipee.
rupee siinä sitten kahvia ja pullaa yhelle.
suuttui kun en antanut vauvaa syliin kun halusin hänet vaan pois. eikä tainnut tämäkään rouva ilmoittaa mitään tulemisestaan.
 

Yhteistyössä