Mikä painon pudotuksessa mättää?

  • Viestiketjun aloittaja läskikö aina
  • Ensimmäinen viesti
läskikö aina
Eli painonpudotus-yritystä takana 3vkoa. Ylipainoa reilu 10kg. Nyt 3vko myöhemmin paino on 100g. ENEMMÄN kun aloitus viikolla. Syön 4-5krt/pv. Aamu- ilta ja välipalat rahka+sokeriton mehukeitto. Ruuat, puoli lautasellista kasviksia ja salaattia +ruokalusikallinen salaatinkastiketta, n. 100-200g lihaa jossa mukana myös kasviksia ja välillä pieni loraus kermaa. ja yhdellä ruualla n. 1dl tummaa pastaa, riisiä tai peruna. Nestettä(vesi tai sokeriton mehu) juon mutta välillä varmaan liian vähän. Jos en ole ehtinyt syömään olen muutaman kerran korvannut aterian korvike pirtelöllä tai patukalla.

Syönkö liikaa, liian vähän vai aivan väärin. Pitääkö olla tarkempi esim kasvisten suhteen ja jättää salaatista kastike pois? Luulis että tällä ruokavaliolla ei nyt ainakaan paino nousis, mutta niin vaan vaaka näyttää enemmän.
 
sv
jos sinulla on noin maltillinen ylipaino, niin esim kuukautiskierron turvotukset voi saada aikaan hyvinkin parin kilon heittoja. käy vaa'alla parin päivän päästä uudestaan?
 
ja kuten
Ja kuten monessa muussakin ketjussa. Punnitse pari päivää KAIKKI SYÖMÄSI RUOKA ja merkkaa ne esim. kiloklubiin. Se on ilmainen palvelu. Se kertoo kuinka paljon saat energiaa yms. ruoasta. Koska vaikka söisit periaatteessa terveellisesti voi sinulla silti annoskoot olla ihan liian isoja. Varsinkin pieni nainen ei oikeasti voi paljoa syödä
 
eipä tule mieleen muuta kuin annoskoot.. syötkö ruisleipää tai muuta, rahkaa mun mielestä aika paljon eli kuinka äkkiä rupee tökkii..

Ite syön suurinpiirtein näin: aamupala: 1 ruisleipä, kaurapuuro/ 1rkl pellavasiemenrouhe/ 1tl margariinia. Lounas: Salaatti/ 1rkl salaatinkastiketta/10g pähkinöitä/ 1-2 ruisleipä(riippuen salaatista). Välipala: Omena. Päivällinen: salaattia/ kanakasviswok/ salaatinkastiketta. Iltapala: Omena/ruisleipä

Ja olen nyt laihtunut 50kg toki mukana on myös liikuntaa ja toi oli nyt vaan esimerkki päivä.

Tsemppiä kyllä se siitä :)
 
"vieras"
Punnitusta edeltävän päivän syömiset vaikuttaa paljon lopputulokseen, myös kuukautiset ja äkillinen urheilun aloittaminen voi tehdä sitä. Tai sitten syöt liikaa. Itse olen laihtunut 4kg 21 päivässä, ja olen laskenut kaloreita.
 
-.-
Mä syön Aamulla 2leipää,hipasu margariinia ja leikkele,kahvia
Päivällä,lihaa tai linssejä kauha ja 40g riisiä
Välipala 4dl rasvatonpiimää ja hedelmä tai vihannes
Iltaruoka kauha linssejä tai lihaa ja 40g riisiä
iltapala piimää tai appelsiini mehua ja hedelmä tai vihannes
Olen laihtunut 13kg ja vielä pitäis laihtua 5kg että olis ihannepainossa.
 
hyvääpäiväävaan
Mehuissahan (ja keitoissa) saattaa olla törkeästi (turhia) kaloreita, vaikka kuinka olisivat sokerittomia.
Mites liikunta?
Annoskoot? Kuullostat syöväsi ihan terveellisesti, itsellä ainakin auttoi se kun vaihdoin lautasen pienempää ja kokosin samalla kaavalla kuin ennenkin ateriani.
Ja vedenjuonti. Minä yritän juoda vähintään 1,5litraa vettä päivässä, vähintään 3 puolen litran pullollista juon pitkin päivää.

Mutta sinuna en nyt olisi huolissani jostain 100g painon noususta... :)
 
ap.
Kiitos kaikille vinkeistä. Tuosta fun-ligt mehusta mietinkin, että pitäiskö se jättää pois.. Täytyy kokeilla myös tuota lautasen pienentämistä. Minä myös imetän 10kk vauvaa joten mietin että voiko imetys olla syynä ettei paino putoa?

Leipää en ole nyt syönyt, mutta imetyksen takia yhdellä ruualla tuo hiilari-lisä, mutta sitäkin yrittänyt maltillisesti. Mites kasvikset, esim salaatissa paprika ja monissa valmis vihannespusseissa on porkkanaa, pitäiskö niissä olla tarkempi ja jättää pois? Mulla ei ole keittiö vaakaa niin en ole pystynyt punnitsemaan, mutta täytyy sellainen varmaan käydä hommaamassa ettei ainakaan sen puolesta syö epähuomiossa liikaa..

Liikuntaa ei nyt ole juurikaan hyötyliikuntaa enempää mahdollisuutta harrastaa.
 
"vieras"
Oma kokemukseni on, että kroppa pitää kiloista kiinni aikas hyvin niin kauan kuin imetys jatkuu. Eli sinuna unohtaisin varsinaisen laihdutuksen, mutta harjoittelisin terveellisempää syömistä ja lisäisin liikuntaa reippaasti. Mitä tarkoittaa, että ei ole mahdollisuutta harrastaa hyötyliikuntaa enempää? Itselläni 3 alle kouluikäisen äitinä on kyllä ollut mahdollisuus kotona harrastaa liikuntaa, myös silloin kun vauva on ollut talossa. Mikä sinulla siis on siinä esteenä? Millaista hyötyliikuntaa ja kuinka paljon pystyt tekemään?
 
"jep jep"
No se imetys voi vaikuttaa. Toisilla lähtee ihan itsestään imetyksen ohella, mutta itsekin kuulun siihen kastiin jolla vauvaläskit lähti vasta noin puoli vuotta imetyksen lopetettua. Ja sekin suurella vaivalla.

Vaakoja saa halvalla, kannattaa hankkia. Itse ainakin yllätyin kun ekat päivät punnitsin ihan kaiken syömisen ja merkkasin kiloklubiin että kuinka paljon kaloreita saan. Kuvittelin saavani niitä paljon vähemmän. Itse olen tällainen lyhyt nainen ja joudun olemaan tosi pienillä kaloreilla että paino suostuu lähtemään

Porkkanassa on aika paljon hiilareita, että ei kannata ainakaan paljoa syödä. Itse käytän salaatissa paljon tomaattia, kurkkua ja paprikaa. Ja ota tavaksi lukea tuoteseloste, varsinkin se kohta kuinka paljon kaloreita on 100 grammassa. Sehän se kertoo kuinka paljon energiaa siitä saat. Vaikka tuotteessa kuinka lukisi kevyt yms, niin voi siinä olla yllättäen paljonkin energiaa.
 

Yhteistyössä