Mikä paikka tarkistaa LUOTTOTIEDOT heti? Siis verkkokauppa tms????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shkjhgn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kato omatieto.fi:stä

Hei noista ei sitten kannata maksaa senttiäkään. Lain mukaan omien tietojen tarkistaminen mistä tahansa rekisteristä pitää olla maksutonta.
Kerran kysyinkin joltain luottotietoja välittävältä yritykseltä, että miten pitää toimia että saan omat tietoni maksutta, kun nettisivuillaan he ottivat tiedoista 6 €:n maksun.
Sain ohjeet, että pitää kirjallisesti ja allekirjoitettuna pyytää heiltä omia tietojaan. Ja muistaa laittaa mukaan palalutuskuori ja postimerkki.

Miten voi tarkastaa omat luottotiedot?
Omat luottotiedot voi tarkastaa käyttämällä lakisääteistä tarkastusoikeutta.
– Lakisääteinen tarkastusoikeus on veloitukseton kerran 12 kuukaudessa.
– Sen voi tehdä käymällä Asiakastiedon kuluttajaneuvonnassa osoitteessa Työpajankatu 10 A, 5. kerros.
– Kuluttajaneuvonta on avoinna arkisin kello 9.00 - 15.30.
– Tietoja tarkastavan on todistettava henkilöllisyytensä henkilöllisyystodistuksella, ajokortilla tai passilla.

Lakisääteistä tarkastusoikeuttasi voit käyttää myös lähettämällä postitse tai faksaamalla vapaamuotoisen kirjallisen pyynnön Asiakastietoon. Pyyntöön mukaan tulee liittää henkilötunnus, kotiosoite, omakätinen allekirjoitus ja nimenselvennys sekä selkeä kopio henkilöllisyystodistuksesta, jossa on allekirjoitus.

Nostan. Omatieto maksaa, se ei oo hyvä. Netanttila, jos olen jo kokeillut sieltä niin jääkö se sinne muistiin ettei mulla ole kunnossa ja kun seuraavaksi yritän niin sanoo ettei onnistu tilaus, vaikka oliskin kunnos

Soita jonnekkin puhelin operaattorille ja esitä tilaavasi jotain liittymää. Olen sattumoisin ollut aspassa töissä yhden kesän ja tiedän että luottotiedot pitää tarkistaa heti kättelyssä tilausta tehdessä. Tai voithan jopa ihan suoraan kysyä, että joko saat liittymän ilman "luottotiedottoman avausmaksua". Silloin aspa tarkistaa tietosi, ja tämän jälkeen voit sanoa että mietit vielä liittymän avausta.

Yhteistyössä