Mikä osa pitää vaihtaa, kun auton vilkku ei toimi tai jos toimii niin palaa kokoajan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Primera -94
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Primera -94

Vieras
Alussa pakkasilla vilkutti muutaman kerran vain, kunnes auto oli lämmin niin alkoi taas normaalisti. Sitten se alkoi palamaan kokoajan, eli ei vilkuttanut ollenkaan ja kun auton sammutti ja laittoi takaisin käymään niin alkoi taas toimimaan normaalisti. No, nyt ne ei toimi enää ollenkaan :-( ei edes vilkahda tai pala kokoajan, että voisi itse vilkutella edes. Onko se rele mikä pitää tässä tapauksessa vaihtaa?

Luultavasti vilkkurele. Lamput kannat kannattaisi myös raaputtaa puhtaiksi. Ne voivat olla hapettuneet, eivätkä saa kosketusta (merkkivalo palaa, lamppu ei). Jos kyseessä on toijota, ei auta kuin vaihtaa oikeaan autoon.

Alkuperäinen kirjoittaja automies:
Luultavasti vilkkurele. Lamput kannat kannattaisi myös raaputtaa puhtaiksi. Ne voivat olla hapettuneet, eivätkä saa kosketusta (merkkivalo palaa, lamppu ei). Jos kyseessä on toijota, ei auta kuin vaihtaa oikeaan autoon.

:laugh: :laugh: :laugh:

Siis sisällä ei tällä hetkellä vilkuta yhtään mikään, vielä eilen sisällä olevat merkkivalotkin paloivat kokoajan ja kun kävin autoa katsomassa niin autonkin vilkut paloivat kokoajan. Alussa ongelma oli vain kun auto ei ollut lämmin, mutta silloinkin vilkutti edes jossain vaiheessa. Missään vaiheessa vilkut eivät ole vilkuttaneet silleen nopsaan, kuten näkee jossain autossa vilkuttavan jos on vikaa. Mitähän noi releet maksaa suunnilleen

Voisko se sulake olla sit mennyt? Mutta miten se on ennen sitten vilkuttanut, vaikkakin silloin kun huvittaa. Eilen vielä paloi valo kokoajan ja itse sitä sitten ajaessa rämpytin

maadotusvika polttimonkannassa tai rele rikki, riippuu vähän auton kytkennöistä.
mutta veikkaan relettä. hinnasta en tiedä kun en tiedä että mikä auto..

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Voisko se sulake olla sit mennyt? Mutta miten se on ennen sitten vilkuttanut, vaikkakin silloin kun huvittaa. Eilen vielä paloi valo kokoajan ja itse sitä sitten ajaessa rämpytin

Mulla ainakin meni rele kun teki noin.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Jos se on joku muu kun toyota, vaihda auto

On se melko varmasti rele. Maksaa luultavasti alle kymmenen euroa.

Mutta ap:llä on sii Nissan, joka sekin on parempi kuin toijota, vaikka japsilainen rimpula onkin.

Tästä tuli mieleen kun mies meni Porissa autokauppaan kyselemään toijotaa. Autokauppias sanoi, ettei toijotaa kantsi ostaa, mutta heillä olisi hyvä Nissan.
Menivät sitten katsomaan autoa ja ostajaehdokas katseli hetken autoa ja näytti mietiskelevältä. "Se on Sunny" - sanoi autokauppias. Tähän hieman hämmästynyt autonostaja: "Jaa se on mun ny"

Paitsi toyotan sähköt ovat luotettavimmasta päästä mitä on.
Jokaisen ammattimiehen pitäisi tuo tietää

Tosin automies on eriasia kuin ammattimies.

Kuulopuhe/mutu tuntuma ei ole tiedon väärti.

No korjaamolle meinasin viedä releen vaihtoon :) kiitos kovasti, käynkin ostamassa sen releen nyt sitten ja toivon että alkaa toimimaan. Olen vain luullut, että se menee yhtäkkiä eikä näin, että kettuilee kauan ja sit ykskaks hajoaa lopullisesti

Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Rele vialta kuuostaa. Löytyy sulakerasiasta ja sitä pystyy kuuntelemaan kuuluuko sietlä naksuminen köytön aikana.

ahaa... no mitäs jos ei kuulu? siis naksuminen?

mie olen melkosen tyhmä nuitten autojen kanssa enkä ole vielä löytäny tuosta omasta volvosta semmosta sulakerasiaa mihin mie pääsisin käsiksi iliman etten irrota rattia :whistle: :laugh:

sori, tämähän ei siis liittyny ap:n alotukseen ollenkaan :ashamed:

Ne saattaa olla nää pakkasetkin. Japaniassa kasvaa bonsaipuita ja kirsikankukkia ja lämpötila on tasaisesti yli 20 astetta. Ihmekös sitten kun auto rahdataan sieltä tänne kylmään maahan, jos autorassu kohmettuu.

Siitä releen vaihtamisesta ei oikeastaan mitään kannattaisi maksaa. Melkein kuka tahansa kolmijalkainen vaihtaa sen minuutissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Rele vialta kuuostaa. Löytyy sulakerasiasta ja sitä pystyy kuuntelemaan kuuluuko sietlä naksuminen köytön aikana.

mie olen melkosen tyhmä nuitten autojen kanssa enkä ole vielä löytäny tuosta omasta volvosta semmosta sulakerasiaa mihin mie pääsisin käsiksi iliman etten irrota rattia :whistle: :laugh:

:o irrota rattia, miks se pitää irrottaa. eikä se ihan helposti edes lähde :attn:

Se on suurinpiirtein konepelllin avausvivun vieressä. Verhoilumuovi täytyy poistaa, että pääsee siihen käsiksi. Volvossa siis.

Ahaa, tuttu vain sanoi etten pysty sitä itse vaihtamaan. Onko se siis sulakerasiassa ihan varmasti? Ei kyllä auton sisälle kuulu parhaillaan mitään naksumistakaan, silloin kun vielä toimi silloin tällöin niin tietysti naksuikin. Eli osaan ihan varmasti sen ite vaihtaa? Pitääkö akulle tehdä jotain ennenkuin menen sörkkimään?

Se on suurinpiirtein konepelllin avausvivun vieressä. Verhoilumuovi täytyy poistaa, että pääsee siihen käsiksi. Volvossa siis.

Tiedän missä sulakerasia on, koska kerran menin vahingossa vetämään sen luukun auki pimeässä, kun piti konepelti avata :laugh: minkänäköinen se rele on siellä sitten? Lähden tästä kohta motonettiin :) toivottavasti alkais toimimaan, on aika inhottava ajaa kun ei toimi vilkut. Niin ja siis mulla on -94 primera, ellei joku tajunnut katsoa ap nimimerkkiäni

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Ahaa, tuttu vain sanoi etten pysty sitä itse vaihtamaan. Onko se siis sulakerasiassa ihan varmasti? Ei kyllä auton sisälle kuulu parhaillaan mitään naksumistakaan, silloin kun vielä toimi silloin tällöin niin tietysti naksuikin. Eli osaan ihan varmasti sen ite vaihtaa? Pitääkö akulle tehdä jotain ennenkuin menen sörkkimään?

riippuu ihan autosta että onko sulakerasiassa, kun kaikissa ei ole. ihan autosta on myös se kiinni että saatko itse vaihdettua vai et.
akulle ei tarvitse tehdä mitään, mutta virrat pois virtalukosta riittää...

Yhteistyössä