Mikä on tietämänne maksimimäärä inssiajoissa - siis joku ajanut??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pauna:
Kyllä kaikki tuntemani viimestään toisella on läpi päässeet. Ite ja valtaosa muistakin tutuista kyllä jo ekalla.

Tuollainen tuntuma minullakin on asiasta ollut, tytöllä on jo neljäs inssiajo edessä - en jaksa ymmärtää, ei ole mikään tumpelo tai tyhmä tyttö kyseessä.

Mun kaveri meni kuudennella kerralla läpi!! Ekassa inssiajossa oli ajanut ykkösvaihteella melkein koko ajan. Ei paljon autolla oo ajellut noitten inssien jälkeen.

olen kuullut, että inssissä on käyty 5-6 kertaa, sitten melkein säälistä päästävät jo läpi. eli pitävät niin helpon ajokokeen, että sen läpäisee vanha erkkikin silmät kiinni. eri asia sitten, kuinka vastuullista on semmoisia päästää tonne liikenteeseen muiden joukkoon, mutta kyllä siellä vaan melko kauheita tapauksia valitettavasti ajelee...

Alkuperäinen kirjoittaja autokoulunopettajan vaimo:
olen kuullut, että inssissä on käyty 5-6 kertaa, sitten melkein säälistä päästävät jo läpi. eli pitävät niin helpon ajokokeen, että sen läpäisee vanha erkkikin silmät kiinni. eri asia sitten, kuinka vastuullista on semmoisia päästää tonne liikenteeseen muiden joukkoon, mutta kyllä siellä vaan melko kauheita tapauksia valitettavasti ajelee...

Pääkaupunkiseudulla taitaa olla niin, että kukaan ei pääsisi läpi, jos oikein niin halutaan (bisnes??) varmasti löytyy risteyksiä ja tilanteita, joissa saa ajamaan jonkun virheen.

ap:lle semmoinen vinkki, että alkuvuodesta pääsee helpommin ajokokeesta läpi kuin loppuvuodesta. heidän kun pitää antaa se tietty määrä hylsyjä vuodessa niin loppuvuodesta semmoinen napsahtaa herkemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:
ap:lle semmoinen vinkki, että alkuvuodesta pääsee helpommin ajokokeesta läpi kuin loppuvuodesta. heidän kun pitää antaa se tietty määrä hylsyjä vuodessa niin loppuvuodesta semmoinen napsahtaa herkemmin.

juu, tuollaisesta minäkin olen kuullut ja varmasti tekemistä autokoulujen kanssa koska sittenhän pitää ottaa lisää ajotunteja ja autokoulu saa siitä lisää rahaa. ihan rahastusta!

Oikeasti???erittäin reilua...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Pääkaupunkiseudulla taitaa olla niin, että kukaan ei pääsisi läpi, jos oikein niin halutaan (bisnes??) varmasti löytyy risteyksiä ja tilanteita, joissa saa ajamaan jonkun virheen.

kyllä näin varmasti on. ja riippuu hirveän paljon myös tutkinnonvastaanottajasta, niitä kun on moneen junaan. jos alueelta löytyy useampi tutkintotoimisto niin ajo-opea voi pyytää viemään vaihteeksi toiseen toimistoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

juu, tuollaisesta minäkin olen kuullut ja varmasti tekemistä autokoulujen kanssa koska sittenhän pitää ottaa lisää ajotunteja ja autokoulu saa siitä lisää rahaa. ihan rahastusta!

tämä ensimmäinen väittämä pitää paikkansa, mutta autokoulujen kanssa sillä ei ole tekemistä. tutkintotoimistot ja autokoulut ovat kaksi täysin eri instanssia, joilla ei ole tekemistä keskenään.

kyllä näin varmasti on. ja riippuu hirveän paljon myös tutkinnonvastaanottajasta, niitä kun on moneen junaan. jos alueelta löytyy useampi tutkintotoimisto niin ajo-opea voi pyytää viemään vaihteeksi toiseen toimistoon.

Varmaan pitää tehdä niinkin, koska ainakin tänään oli ollut oikea yrmy, joka oli vielä vittuillut tuosta, ettei taaskaan mennyt läpi.

Kuulemma jotku tilastot vaatii et joku tietty prosentti vuodessa ei pääse ekalla.Ei saa mennä liian hyvin nuo inssit,sillain et kaikki pääsis läpi ekalla kerralla.Eikä autokouluilla saa mennä liian hyvin silleen et kaikki pääsisivät läpi.
Kaikkia ei päästetä niin helpolla ja jotku päästetään läpi,vaik tekisivät mitä väärää.

Varmaan pitää tehdä niinkin, koska ainakin tänään oli ollut oikea yrmy, joka oli vielä vittuillut tuosta, ettei taaskaan mennyt läpi.

inhottava, mutta ei mikään harvinainen asenne sillä tyypillä. :/ miten tyttö tulee ajo-open kanssa toimeen?

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi ei pääse läpi?:
Mikä tytöllä sitten mättää kun ei pääse läpi? Onko sama/samat ongelma(t)?

Kevyen liikenteen huomioimisesta meni kaksi ekaa ja tämä viimeinen ajojärjestyksen vuoksi ja myös joku kaistanvaihtojuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja tulipa sepustus:
Kuulemma jotku tilastot vaatii et joku tietty prosentti vuodessa ei pääse ekalla.Ei saa mennä liian hyvin nuo inssit,sillain et kaikki pääsis läpi ekalla kerralla.Eikä autokouluilla saa mennä liian hyvin silleen et kaikki pääsisivät läpi.
Kaikkia ei päästetä niin helpolla ja jotku päästetään läpi,vaik tekisivät mitä väärää.

Mua ei päästetty läpi ekalla inssillä kun tein yhden ryhmittymisvirheen autiolla kadulla. Muuta liikennettä ei ollut lainkaan. Muuten kuulemma inssiajossa ei moitittavaa ollut. Sain 6 ajotuntia lisää rangaistukseksi.

Moni taas saa tehdä vaikka kuin monta virhettä ja pääsee läpi kerralla.

Mä pääsin 5. läpi. Osa hylsyjä oli omaa mokaa, jännitin niin sikana, yksi sellasessa risteyksessä joka kamalan epäselvä kokeneellekin ja yksi mäkipaikka jonka taakse ei nähnyt tarpeeksi ja rekka yllätti. Eli en mitään vahinkoa saanut aikaan ja epäreilua pompauttaa paikassa jossa inssi itsekkään ei nähnyt riittävästi. Kuski musta silti tuli ja koskaan ei ole sattunut mitään pientä suurempaa. Äiti otti uusiksi kahdesti. Mua helpotti se että ne 4 kertaa kun ajoi niin tunsi jo systeemejä, viides meni heittämällä.

itse päässyt kolmannella.
ekasta hylsy kun edessä oleva auto teki jarrutuksen keskellä katua. ja inssi joutui painamaan jarrua. (en edelleenkään tiedä mitä edessä oleva jarrutti.)
toisella kerttaa tein ryhmittymisvirheen. ajoin kääntyvältä kaistalta suoraan.

kolmannella kerralla ei valittamista. sama inssi oli jokakerralla ja syyskuun lopussa sain kortin.

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi ei pääse läpi?:
Mikä tytöllä sitten mättää kun ei pääse läpi? Onko sama/samat ongelma(t)?

Kevyen liikenteen huomioimisesta meni kaksi ekaa ja tämä viimeinen ajojärjestyksen vuoksi ja myös joku kaistanvaihtojuttu.

kurjaa, mutta noi on kyllä tosi tärkeitä juttuja joissa ei voi mokata.

onko tytöllä muuten mitään erityisempiä oppimisvaikeuksia, hahmotusongelmia tms? miten ko. asiat sujuu tunneilla, eli onko vielä vaikeita vai meneekö osittain jännittämisen piikkiin? ja semmoinen vinkki vielä, että ajo-ope saa lähteä sinne ajokokeeseen mukaan, takapenkille istumaan. tästä voi olla apua, jos epäilet että tutkinnonvastaanottajan asenteessa on jotain vikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tokakertalainen:

Mua ei päästetty läpi ekalla inssillä kun tein yhden ryhmittymisvirheen autiolla kadulla. Muuta liikennettä ei ollut lainkaan. Muuten kuulemma inssiajossa ei moitittavaa ollut. Sain 6 ajotuntia lisää rangaistukseksi.

Niinpä se menee.Mutta ei siitä kannata lannistua.
Saatpahan enemmän harjottelua..ja vieläpä ilmaseks.
Onhan se kyllä ikävää et jotku saa kortin heti ekal inssil,ja toiset neljännel kerralla.
Ku itse olin autokoulus,niin meidän ryhmästä jokainen jätkä sai kortin ekalla.Tytöt toisella ja kolmannella.2tyttöa taisi saada ekalla.
Olivat varmasti rauhallisempai kuskeja kuin nuo pojat,ja muutenkin parempia ajamaan.
Mutta niin ne vaan jätkät hurjasteli eteen autoillaan ku mie ajoin inssiä.Kyllä näytti inssiukkoa hävettävän ku haukuin urpoiks niit eteen tulevii.

Alkuperäinen kirjoittaja että sillätapaa:
Alkuperäinen kirjoittaja tokakertalainen:

Niinpä se menee.Mutta ei siitä kannata lannistua.
Saatpahan enemmän harjottelua..ja vieläpä ilmaseks.
Onhan se kyllä ikävää et jotku saa kortin heti ekal inssil,ja toiset neljännel kerralla.
Ku itse olin autokoulus,niin meidän ryhmästä jokainen jätkä sai kortin ekalla.Tytöt toisella ja kolmannella.2tyttöa taisi saada ekalla.
Olivat varmasti rauhallisempai kuskeja kuin nuo pojat,ja muutenkin parempia ajamaan.
Mutta niin ne vaan jätkät hurjasteli eteen autoillaan ku mie ajoin inssiä.Kyllä näytti inssiukkoa hävettävän ku haukuin urpoiks niit eteen tulevii.

Ei tosiaan ole ilmaista lystiä jos ei läpäise inssiä ekalla kerralla. Lisätunnit maksavat!!!!!!

Yhteistyössä