Mikä on tietämänne maksimimäärä inssiajoissa - siis joku ajanut??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olen kuullut, että inssissä on käyty 5-6 kertaa, sitten melkein säälistä päästävät jo läpi. eli pitävät niin helpon ajokokeen, että sen läpäisee vanha erkkikin silmät kiinni. eri asia sitten, kuinka vastuullista on semmoisia päästää tonne liikenteeseen muiden joukkoon, mutta kyllä siellä vaan melko kauheita tapauksia valitettavasti ajelee...

No täytyy kyllä sanoa, että kyllä siellä ihan sellaisiakin kauheita tapauksia ajelee, jotka ovat aikoinaan menneet inssistä ekalla tai tokalla kerralla läpi. Inssistähän napsahtaa pisteet pois, jos ei pysähdy suojatien eteen muun kulkuneuvon peittäessä näkyvyyden, ei vilkaise olkansa yli kaistaa vaihtaessaan tai unohtaa vilkun useammin kuin kerran tai pari. Tuollahan ajelee vaikka kuinka paljon porukkaa, jotka aiheuttavat muille verenpaineen nousua huolettomalla ajamisellaan ja suurin osa on niitä kokeneita kuskeja, jotka eivät enää vaivaudu moisia "pikkuasioita" tekemään.

Mä tiedän yhden, joka pääsi vasta viidennellä yrittämällä läpi. Suurin osa tuntemistani henkilöistä EI ole päässyt inssistä ensimmäisellä läpi. Sanoisin, että tuntemistani henkilöistä ehkä jotain 40% pääsi inssin läpi ensimmäisellä ja 60% toisella tai useammalla yrittämällä.

Mä tiedän yhden tätin joka kävi autokoulu(j)a 6 vuotta ja lukuisissa insseissä. On sellainen vähän hankala tyyppi muutenkin ja riitaantui aina ajo-opettajien kanssa ja taisi olla neljässä eri autokoulussa kirjoilla :D

ajo-opettajani sanoi että hänellä oli oppilas joka pääsi vasta 13 yrityksen jälkeen läpi.. epäili kyllä että olisi hahmottamishäiriö. mutta läpi meni kuiten. :D meni kuulemma ihan helposti pari tonnia lisää autokouluun sillä, ei oo tosiaan halpaa hommaa...

voi kuulkaa . ei se noin mene että päästävät läpi vaikka mitä virheitä tekee. ei ne päästä helpolla et ovat ne oikeesti tarkkoja mut ei ne vaadi läpämiseen kuitenkaan 100% auton hallintaa. et pieniä virheitä tietty saa olla MITKÄ ei vaaranna muita LIIKENTEESSÄ. ne kahtovat sormen läpi mut huomattavat virheet laitavat inssin hylkyyn. eikä ne mitään tilastojen takia pistä hylkyjä se on kuulkee ITSESTÄNNE kiini miten te ajatte

Eras kuski ei päässyt inssistä läpi. Harjoitteli ajamista lisää, kunnes ajo oli varmaa ja suvujaa. Toisella yrityksellä inssi meni läpi.

Eräs kuski ei päässyt insistä läpi. Kokeilen hetken päästä uudelleen eikä inssi mennyt tälläkään kertaa läpi. Kolmas kertataan ei mennyt läpi. Lopulta hieman enempi ajoharjoittelua ja inssi meni täpärästi läpi.

Mä pääsin toisella yrittämällä. Tiedän tapauksen joka läpäisi inssin viidennellä kerralla. Hänelle ei niinkään ollut ongelma auton hallinta vaan ohjeiden noudattaminen, ei oikeen erottanut vasenta ja oikeaa.
Insinööriajon vaikeuteen vaikuttaa eniten ympäristö missä ajetaan. Isossa kaupungissa on vaikeampaa, pienillä paikkakunnilla voi käytännössä opetella joka risteyksen ulkoa, jolloin ei tarvi tiirailla liikennemerkkejä.

Yhteistyössä