Mikä on teistä painava syy tehdä abortti?

  • Viestiketjun aloittaja Lissu
  • Ensimmäinen viesti
Lissu
Onko sellaista? Kliseinen aihe...

Minusta raiskaus on ehkä ainoa pätevä syy... tosin sekin tekisi itselle tiukkaa jos sellaiseen tilanteeseen joutuisin. Sen verran uskis olen etten pysty alkanutta elämää ehdointahdoin lopettamaan (vaikka olisi miten vasta solumöykyn tasolla). Mieluummin ehkä adoptoisin syntyvän lapsen jos ei olisi lasta resursseja elättää.
 
Musta kaikkein suurin pointti lasten kans on se et he saisivat syntyä toivottuina ja rakastettuina. Abortti on ihan jokaisen oma asia ja sen kanssa joutuu sit elämään. Asia ei kuulu muille eikä sitä mun mielestä tarvis moralisoida millään tavalla.
 
jlögasdg
insesti. jos järjellä ajattelee, ni jos voit tappaa lapsen sikiönä, ni sama ku voit tappaa sen ku on syntynykki. sama lapsi siitä ois tullu. se sama ihana oma rakas lapsi
 
ap
Itse en voisi tehdä aborttia juuri syystä että joutuisin elämään asian kanssa lopun ikääni? :/ Se syyllisyys olisi jotenkin isompi taakka kantaa kuin pitää lapsi tai adoptoida.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Onko sellaista? Kliseinen aihe...

Minusta raiskaus on ehkä ainoa pätevä syy... tosin sekin tekisi itselle tiukkaa jos sellaiseen tilanteeseen joutuisin. Sen verran uskis olen etten pysty alkanutta elämää ehdointahdoin lopettamaan (vaikka olisi miten vasta solumöykyn tasolla). Mieluummin ehkä adoptoisin syntyvän lapsen jos ei olisi lasta resursseja elättää.
Entä, jos äidin henki olisi vaarassa? Eli raskaus ja/tai synnytys vaarantaisi hänen terveytensä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
insesti, raiskaus, vammaisuus, raskaus vaaraksi äidille.
ja niin siis lisään tähän viestiini että nämä ovat siis syitä miksi ITSE tekisin abortin. Tietysti muut ihmiset saa tehdä mitä haluaa vaikken aborttia kannustakaan vastauksena kaikkeen.

 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse en voisi tehdä aborttia juuri syystä että joutuisin elämään asian kanssa lopun ikääni? :/ Se syyllisyys olisi jotenkin isompi taakka kantaa kuin pitää lapsi tai adoptoida.
Se on "antaa adoptoitavaksi". Ne vanhemmat, jotka lapsen saavat adoptiossa, adoptoivat lapsen.

Myös adoptio voi epäonnistua. Jotkut naiset elävät vuosia epätietoisuudessa, kun eivät tiedä lapsestaan, joka jossain tuolla. Adoptiovanhemmuus ei tarkoita automaattisesti ylivertaisen ihania vanhempia. Myös adoptiolapset (aikuistuneet sellaiset) ovat kirjoittaneet kirjoja aiheesta viime vuosina, eivätkä hekään kaikki puolla adoptiota ratkaisuna.
 
vieras
Adoption kanssa sitä vasta lopun elämää saisiki elää :headwall: taas näitä, jos kannat sitä lasta 9kk ja annat sen jonnekki vennon vieraille niin siinä sitä vasta lopun elämää syyllisyyttä ja huolta kantaa.
 

Yhteistyössä