meillä oli ikäero 7.5v ja oli hyvä.Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:7 vuotta :snotty:
Jotenkin mä, äiti-ihminen, luulen että kukaan ei tee lapsia tuosta syystäAlkuperäinen kirjoittaja Evenstar:Näin lapsettoman näkökulmasta. Jos nyt ylipäätään haluaa enemmän kuin yhden lapsen.
Mun mielestä on eettisesti ja moraalisesti erittäin arveluttavaa tehdä enemmän kuin yksi lapsi vain siksi, että esikoinen saisi leikkikaverin/leikkikavereita.
Tän palstan perusteella aika monikin tuntuu tekevän enemmän kuin yhden lapsen nimenomaan tuosta syystä.. :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Jotenkin mä, äiti-ihminen, luulen että kukaan ei tee lapsia tuosta syystäAlkuperäinen kirjoittaja Evenstar:Näin lapsettoman näkökulmasta. Jos nyt ylipäätään haluaa enemmän kuin yhden lapsen.
Mun mielestä on eettisesti ja moraalisesti erittäin arveluttavaa tehdä enemmän kuin yksi lapsi vain siksi, että esikoinen saisi leikkikaverin/leikkikavereita.
Kertoisitko perustelut mielipiteellesi? Meillä ikäero 1,5v ja tuntuu välillä mahdottomalta, kun esikoiselle ei voi vielä puhua "järkeä", mutta en sitten tiedä auttaisiko isompi ikäero mitään.Alkuperäinen kirjoittaja Estu:Meillä on esikoisella ja kakkosella ikäeroa 2v3kk ja kakkosella ja kolmosella 1,5v ja kyllä mun mielestä tuo 1,5v ikäero on parempi ikäero, kuin mitä esikolla ja kakkosella on.
Kuten totesin: tuskin kukaan tekee lisää lapsia vain siksi, että esikoinen saisi leikkikaverinAlkuperäinen kirjoittaja Evenstar:Tän palstan perusteella aika monikin tuntuu tekevän enemmän kuin yhden lapsen nimenomaan tuosta syystä.. :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Jotenkin mä, äiti-ihminen, luulen että kukaan ei tee lapsia tuosta syystäAlkuperäinen kirjoittaja Evenstar:Näin lapsettoman näkökulmasta. Jos nyt ylipäätään haluaa enemmän kuin yhden lapsen.
Eihän leikkikaverin saaminen esikoiselle tietenkään ainoa syy ole kahden tai useamman lapsen pykäämiselle. Mutta kovasti paljon sitä täälläkin toitotetaan, että lapsella pitää olla vähintään yksi sisarus, että ainokaisen vanhemmat ovat itsekkäitä ja ilkeitä kun riistävät lapseltaan mahdollisuuden sisarukseen.. Sitä en tajua ollenkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Kuten totesin: tuskin kukaan tekee lisää lapsia vain siksi, että esikoinen saisi leikkikaverinAlkuperäinen kirjoittaja Evenstar:Tän palstan perusteella aika monikin tuntuu tekevän enemmän kuin yhden lapsen nimenomaan tuosta syystä.. :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Jotenkin mä, äiti-ihminen, luulen että kukaan ei tee lapsia tuosta syystäAlkuperäinen kirjoittaja Evenstar:Näin lapsettoman näkökulmasta. Jos nyt ylipäätään haluaa enemmän kuin yhden lapsen.
Eihän leikkikaverin saaminen esikoiselle tietenkään ainoa syy ole kahden tai useamman lapsen pykäämiselle. Mutta kovasti paljon sitä täälläkin toitotetaan, että lapsella pitää olla vähintään yksi sisarus, että ainokaisen vanhemmat ovat itsekkäitä ja ilkeitä kun riistävät lapseltaan mahdollisuuden sisarukseen.. Sitä en tajua ollenkaan.
Saahan niitä kavereita muualtakin :snotty:
Henk.koht. pidän kyllä sisarusta todella tärkeänä asiana, mutta kukin perhe tekee itse omat valintansa, eikä kyse mistään ilkeydestä tai itsekkyydestä kyllä ole.