Mikä on pääkaupunkiseudun kauhein lähiö? Minne ei kannata koskaan muuttaa?

  • Viestiketjun aloittaja PK-seudulle muuttaja
  • Ensimmäinen viesti
mikäihmeprovo
[QUOTE="vieras";28452119]Olari ja Matinkylä ei todellakaan ole mitään kerrostalolähiötä. Kerrostalojakin toki löytyy, mutta enemmän rivi-ja omakotitaloja. Matinkylän rantaan tuskin harvemmalla täällä varaa edes muuttaa.[/QUOTE]

sanoo tyyppi joka ei ole varmaan edes kummassakaan koskaan käynyt :)
kummatkin ovat kerrostalo alueita.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mikäihmeprovo;28452285:
sanoo tyyppi joka ei ole varmaan edes kummassakaan koskaan käynyt :)
kummatkin ovat kerrostalo alueita.
Olarissa olen asunut 20v. rivitalossa, rivi-ja omakotitaloalueella. En väittänyt etteikö siellä kerrostaloalueita myös olisi.
 
"outoa"
[QUOTE="vieras";28449885]Helsinki: kontula, jakis, herttoniemi
Vantaa: korso, koivukylä, martinlaakso/myyrmäki (kerrostalo-alueet)
Espoo: olari? , matinkylä? tms. kerrostalo"lähiö"[/QUOTE]

Herttoniemi? Vanha Herttoniemi on todella suosittua ja kallista aluetta...

Mä kattoisin kanssa kulkuyhteyksiä. Täällä saa sujuvasti tunnin suuntaansa kulutettua työmatkaan, jos ei yhtään katso, missä asuu. Jakomäkeen en itsekään lähtis. Itää en välttämättä noin hysteerisesti välttelis, metro on aika kätevä liikkumisväline. Mut Kontulaankaan en kyl haluis.
 
"yks"
Oman kokemuksen (jonka perustan siihen, mitä olen asuntonäytöillä havainnut) en muuttaisi Malminkartanoon tai Myllypuroon (tosin aseman seutukin on siistiytynyt huimasti siitä kun asuntoa siellä kävin katsomassa)

Asuttiin muutama vuosi Tapanilassa ja tuli siinä paljon parjatun Malmin aseman molemmin puolin liikuttua paljon ja onhan se ankea ja siellä on paljon mamuja, mutta kertaakaan en siellä mitään häiriökäyttäytymistä tai turvattomuutta havainnut.

Suurin oppini kuitenkin on, että yleensä tiettyjen alueiden ongelmat yms. ovat keskittyneet aika pienelle alueelle ja samasta kaupunginosasta löytyy varsin mainioita ja viihtyisiä asuinalueita kun uskaltaa katsoa vähän laajemmin eikä pelkästään alueen maineen mukaan.
 
Taustalta lueskelen
Helsingistä en ikinä voisi suositella Myllypuroa, jossa on ne isot valkoiset kaupungin kerrostalot. Samoin Roihuvuoren ammattikoulun vieressä on valkoisia ja kellertäviä kerrostaloja, joihin en muuttaisi koskaan!

Syy tähän on helppo. Kävin kerran olosuhteiden pakosta (en asu pk-seudulla) näillä alueilla ja ihan oikeasti, en uskaltaisi asua näissä paikoissa! Totaalisen alkoholisoituneita, narkkareita (sekakäyttäjiä?) ja muita omituisesti käyttäytyviä ihmisiä tuli vastaan. Ensiksi mainitussa paikassa ei myöskään näkynyt juuri valtaväestöön kuuluvaa syntyperää, jos sillä nyt mitään merkitystä perusteluihin on, koska en koe olevani rasisti.
 
"Hupsis"
Helsingistä en ikinä voisi suositella Myllypuroa, jossa on ne isot valkoiset kaupungin kerrostalot. Samoin Roihuvuoren ammattikoulun vieressä on valkoisia ja kellertäviä kerrostaloja, joihin en muuttaisi koskaan!

Syy tähän on helppo. Kävin kerran olosuhteiden pakosta (en asu pk-seudulla) näillä alueilla ja ihan oikeasti, en uskaltaisi asua näissä paikoissa! Totaalisen alkoholisoituneita, narkkareita (sekakäyttäjiä?) ja muita omituisesti käyttäytyviä ihmisiä tuli vastaan. Ensiksi mainitussa paikassa ei myöskään näkynyt juuri valtaväestöön kuuluvaa syntyperää, jos sillä nyt mitään merkitystä perusteluihin on, koska en koe olevani rasisti.
Ai, kas kun ei ole minua vastaan tullut tuollainen joukko omituisuuksia. Tai no, on joitakin, mutta on kyllä muuallakin. Myllypurossa on PALJON muutakin, kuin "ne isot valkoiset kaupungin kerrostalot". Paljon omistusasuntoja, loistavat palvelut uuden ostoskeskuksen myötä ja erinomaiset kulkuyhteydet, sekä vanha pientaloalue, jonka laitamilla nykyään myös uutta rakennuskantaa. Lisäksi rakenteilla Myllykylän pientaloalue.

Myllypuro on rutkasti vanhaa mainettaan parempi alue!
 
"poikia3"
Espoossa en muuttaisi Espoon Keskukseen, enkä Suvelan vanhoihin kerrostaloihin.
Vantaalla en muuttaisi Korsoon enkä Koivukylään ja myös Ilolan pientaloalueen laita vaikuttaa aika ankealta, alue jossa on siis vuokra-asuntoja.
Helsingissä väliin jäisi Malminkartanon aseman seutu, samoin Kannelmäen aseman seutu. Myöskin Itäkeskuksen lähistö voisi jäädä väliin. Muuten en Helsingin lähiöitä tunne sillä tavoin, että voisin mitään sanoa.

Asun itse Espoossa, pientaloalueella Kauniaisten läheisyydessä. Kilometri Kauniaisten keskustaan. Tämän tarkemmin en välitä sanoa. Viihdymme täällä erinomaisesti, Kauniaisten palvelut ovat lähellä ja alue on erittäin rauhallinen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28452334]Kaikki lähiöt missä asuu mamuja ovat suoraan perseestä. Ruotsin eri kaupungeissa on jo sellaisia lähiöitä etteivät edes liivijengit uskalla niissä liikkua...[/QUOTE]

Missäköhän kaupungeissa? Ei ole juurikaan kuin Malmössa ja Tukholmassa huonoja maahanmuuttajalähiöitä ja sielläkin uskaltaa liivimiehet kulkea.
 
"Hupsis"
[QUOTE="vieras";28452334]Kaikki lähiöt missä asuu mamuja ovat suoraan perseestä. Ruotsin eri kaupungeissa on jo sellaisia lähiöitä etteivät edes liivijengit uskalla niissä liikkua...[/QUOTE]

Onko Helsingissä sellaista lähiötä, jossa ei asu yhtään ulkomaalaistaustaista?
 
"poikia3"
[QUOTE="Hupsis";28452525]Onko Helsingissä sellaista lähiötä, jossa ei asu yhtään ulkomaalaistaustaista?[/QUOTE]

Ei varmaan, kun niissä paremmissa lähiöissä (esim. Westend tai Kulosaari) asuu sitten niitä toivottuja maahanmuuttajia isoinen rahapusseineen. Omassa taloyhtiössäni asui esim. eurooppalainen maahanmuuttaja yksinhuoltajaäiti. Hän maahanmuuttaja ja yksinhuoltaja statuksestaan huolimatta taisi olla niitä ihmisiä, joita Suomi maahan toivoo, koulutettuja ja hyvätuloisia.
 
"Vieras"
En osaa sanoa, Kivikosta, Rastilasta, Jakomäestä en itse ole saannut kovin mukavaa kuvaa, kun siellä vieraillut. Mutta esim. Myllypurohan on nykyisin tosi kivan oloinen paikka. Kaverin luona kävin ekoja kertoja siellä joskus 2004-2006(?), silloin oli aika, no kaamea. Nyt kun kaveri sinne muuttanut pari vuotta sitten, niin sehän on ihan eri paikka. Ostari on siisti ja vartioitu, terveysasema tullut, siellä ei autoilla saa ajaa( autot kiertää ympäriltä), joten tosi mukavaa kävellä lasten kanssa. Paljon luontoa ja hirveästi lapsille kaikkea, jonka takia mekin siis tullaan pidemmältä sinne.
Enkä mä edes ole siellä niin hirveästi mamuja nähnyt, enempi niitä on rastilassa vaikka.

Tulipa hehkutus Myllypurolle, olen vain vakavissani miettinyt että voitaisiin katsoa asuntoa sieltä pientalo alueelta, niin positiivisesti yllätti.

Eli mielelläni kuulen kokemuksia lisää, siis oikeita kokemuksia ihmisiltä jotka siellä ovat nyt viime vuosina asuneet/paljon liikkuneet. En mielipiteitä niiltä, jotka eivät oikeasti ole siellä käyneet kun viimeksi 10v sitten ;)
 
"poikia3"
hah, ihan pakko kommentoida. Asun Latokaskessa ja oon puolessa tunnissa Helsingin keskustassa kotipihalta julkisilla. Huonot kulkuyhteydet vai miten se meni...?
Jos haluaa olla keskustassa 5 - 15 minuutissa, niin onhan nuo yhteydet huonot. Esim. minulle Latokaski on liian kaukana. Jos kulkee keskustassa töissä, niin onhan tuo matka-aika tunnin päivässä - siitä on iso ero vaikkapa 20 minuuttiin tai puoleen tuntiin.
 
"Hupsis"
[QUOTE="Vieras";28452598]En osaa sanoa, Kivikosta, Rastilasta, Jakomäestä en itse ole saannut kovin mukavaa kuvaa, kun siellä vieraillut. Mutta esim. Myllypurohan on nykyisin tosi kivan oloinen paikka. Kaverin luona kävin ekoja kertoja siellä joskus 2004-2006(?), silloin oli aika, no kaamea. Nyt kun kaveri sinne muuttanut pari vuotta sitten, niin sehän on ihan eri paikka. Ostari on siisti ja vartioitu, terveysasema tullut, siellä ei autoilla saa ajaa( autot kiertää ympäriltä), joten tosi mukavaa kävellä lasten kanssa. Paljon luontoa ja hirveästi lapsille kaikkea, jonka takia mekin siis tullaan pidemmältä sinne.
Enkä mä edes ole siellä niin hirveästi mamuja nähnyt, enempi niitä on rastilassa vaikka.

Tulipa hehkutus Myllypurolle, olen vain vakavissani miettinyt että voitaisiin katsoa asuntoa sieltä pientalo alueelta, niin positiivisesti yllätti.

Eli mielelläni kuulen kokemuksia lisää, siis oikeita kokemuksia ihmisiltä jotka siellä ovat nyt viime vuosina asuneet/paljon liikkuneet. En mielipiteitä niiltä, jotka eivät oikeasti ole siellä käyneet kun viimeksi 10v sitten ;)[/QUOTE]

Tervetuloa! :)
 
"vieras"
Mikä ihmeen järki on arvioida alue sen aseman ympäristön mukaan kuten moni täällä tekee? Yritäpä löytää ihan mistä tahansa hieman suuremmasta kaupungista ihan mistä tahansa maasta hyvä alue juna-aseman luota. Asemilla hengailee aina laitapuolenkulkijoita.
 
  • Tykkää
Reactions: kesäilta
"Vieras"
[QUOTE="Hupsis";28452662]Tervetuloa! :)[/QUOTE]

Asutko itse siellä?

Olet viihtynyt? Tää mun kaveri asuu rivarissa leikkipuiston lähellä, ja ollaan kävelty jonkun mentsän läpi itikseen.
Sinne metsään vissiin tulee se puukylä? Kaveri sanoi, että hallainvuoressa mms. olisi paljon uudehkoja taloja myös? Mutta se vissiin on siellä toisella puolella? Se missä ne asuu on kiva, kun on aika lyhyt matka metrolle/ostarille ja vissiin kulkee joku bussikin itikseen (mä oon tullut vaan metrolla tai kävellen).

Kaverin lapset vielä pieniä, joten ei osannut sanoa päiväkodeista ja kouluista, ne kiinnostaisi.
 
"Hupsis"
[QUOTE="Vieras";28452741]Asutko itse siellä?

Olet viihtynyt? Tää mun kaveri asuu rivarissa leikkipuiston lähellä, ja ollaan kävelty jonkun mentsän läpi itikseen.
Sinne metsään vissiin tulee se puukylä? Kaveri sanoi, että hallainvuoressa mms. olisi paljon uudehkoja taloja myös? Mutta se vissiin on siellä toisella puolella? Se missä ne asuu on kiva, kun on aika lyhyt matka metrolle/ostarille ja vissiin kulkee joku bussikin itikseen (mä oon tullut vaan metrolla tai kävellen).

Kaverin lapset vielä pieniä, joten ei osannut sanoa päiväkodeista ja kouluista, ne kiinnostaisi.[/QUOTE]

Hallainvuoren talot vanhan pientaloalueen takana on 2000-luvulla rakennettuja. Sieltä on kävelymatka bussipysäkeille, joista pääsee itikseen. Metrolle tuolta tulee n. 1,5km matkaa. Mutta käveltävissä siis sekin. Tai pyöräiltävissä. Todella rauhallista seutua.

Myllypurossa on leikki/asukaspuisto, nuorisotalo ja ainakin 3 päiväkotia, jotka kaikki sijaitsevat suht keskellä aluetta kevyenliikenteen väylän varrella. Ala-aste ja yläaste löytyy myös, jälkimmäisestä ei kokemusta. Ala-asteen 1 ja 2 -luokat on erillisessä korttelikoulussa myöskin kevyenliikenteen väylän varrella.

Uusi Myllykylä on melkeinpä lähempänä Itäkeskusta kuin Myllypuron ostaria.

Viihdytty on jo monta vuotta, ja palvelut vaan parantuneet koko ajan. Ei mitään valittamista alueen suhteen. Ostariltakin on kadonneet suurin osa juopporemmeistä yms. Onhan niitä esim. metroaseman tienoolla jonkun verran, mutta missäpä tänä päivänä ei olisi. Joka lähiöllä on omat spurgunsa. :)
 
"hönö"
[QUOTE="vieras";28449819]Kontula, Myllypuro, Kurkimäki kolme pahinta Helsingissä. Itse asun Lauttasaaressa.[/QUOTE]

Nää paikat kyllä kärsii hirveesti ennakkoluuloisesta maineestaan, ei ne oo vuosikausiin enää ollut mitenkään hurjia paikkoja. Huomaa kyllä että asut Lauttasaaressa... :D

Itse mainitsisin pahimmiksi lähiöiksi Helsingistä Malmin, Espoosta Espoon keskuksen ja Vantaalta Koivukylän.
 

Yhteistyössä