Mikä on pääkaupunkiseudun kauhein lähiö? Minne ei kannata koskaan muuttaa?

  • Viestiketjun aloittaja PK-seudulle muuttaja
  • Ensimmäinen viesti
PK-seudulle muuttaja
Kerro kamalin lahiö, jonne et koskaan muuttaisi ja syyt.

Helsinki:
Vantaa:
Espoo:

Kerro myös, missä itse asut ja voit kehua omaa asuinaluettasi, mikäli pidät siitä.
 
Itse olen asunut Töölössä, Punavuoressa, Kontulassa ja Munkkivuoressa, enkä tuota kauhistus-Kontulaa nyt mitenkään pahana pitänyt.. onhan sillä mainetta mutta ihan ok asua.

En muuttaisi koskaan Jakomäkeen.
Espossa en Espoon keskukseen.
Vantaalla en Korsoon.
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";28449846]Onko Sunakin huonoa aluetta?

Leppävaaran ja Lintuvaaran rajamailla viihdytty jo vuodesta 1985 lähtien. En ole muuttamassa pois.[/QUOTE]

Mä olen joskus asunut Sunassa vuonna 1&2. Siellä on lähinnä vain pientaloja ei ainakaan yhtään kerrotaloa, eikä pahemmin ollenkaan vuokra-asuntoja. Siellä asuu pääasiaksi perheitä.

Miksi se on muka huonoa aluetta?
 
Kontulaan en muuttaisi, ei tunnu kotoisalta (useampi ystävä asuu siellä), varsinkin ostari on kamala. Jakomäessä ei muuta vikaa kuin se, että on aika syrjässä ja suurin osa taloista on mäen päällä, muuten oli tosi rauhallinen paikka asua ja peruskorjattu kämppä oli Ihana. Ikävöin sinne vieläkin. Malmissa huonoin puoli on aseman ympäristö, tosi masentava spugeineen päivineen. Herttoniemi kuuluu olevan aika villiä aluetta, mutta en tarkemmin tiedä. Yliskylä/laajasalo masentavan näköistä ja syrjässä..
 
Kokemusta
Asumme Sunassa. Pientaloja, rivareita ja paljon lapsiperheitä. Melkein kaikki asunnot ovat omistustusasuntoja. 10 vuoden aikana ei ole ollut mitään häiriöitä, tosi rauhallista. Tosi hyvät päiväkodit ja koulut ja kaikki palvelut lähellä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28451846]Leppävaarassa Sellon ympärillä on aika kauheasti narkkareita ja juoppohulluja...[/QUOTE]

Mikä ihme siinä on, kun minä en ole niitä huomannut ("aika kauheasti")? Miten ihmiset yleensä havannoi tätä maailmaa?

Pitää tietysti paikkansa, että kyllähän siellä muutama spurgu aina joskun näkyy olevan. Mutta "aika kauheasti" on kyllä jo liioittelua.
 
"vieras"
Helsinki: Jakomäki. On vaan niin ankea paikka, suurimpia prosentteja maahanmuuttajissa, työttömissä, toimeentulotukiasiakkaissa, lastensuojeluasiakkaissa. Juoppoja ja narkkeja paljon.
 
"Vierailija"
Huh, hyvä vaan ettei kukaan ole muuttamassa tänne Itä-Helsinkiin, Kontulaan, Mellunmäkeen tai Myllypuroon! :D Joskus aikoinaan tapasin "loukkaantua" kun omia kulmia niin kovasti haukuttiin - sittemmin olen tajunnut että rohkeimmat muuttaa tänne ja täällä, kuten kaikissa muissakin kaupunginosissa on kammoja taloyhtiöitä mutta nämä luontoaarteet mitä vain paikalliset asukkaat tietää, oijoi. Pysykää vaan pois kauheasta idästä, täällä ihmiset on mukavia, luonto lähellä ja elämä ihan hiiiiiirveää ;)
 
"poikia3"
[QUOTE="vieras";28449885]Helsinki: kontula, jakis, herttoniemi
Vantaa: korso, koivukylä, martinlaakso/myyrmäki (kerrostalo-alueet)
Espoo: olari? , matinkylä? tms. kerrostalo"lähiö"[/QUOTE]

Olen asunut koko nuoruuteni Martinlaaksossa ja Myyrmäessä, eivätkä nämä ole kyllä mitään kauheita alueita. Aseman läheisyydessä on ilmeisesti levotonta (Myyrmäki). Mutta koko alue on rakennettu väljästi ja on vihreää, paljon palveluita, ja esim. Vaskivuoren lukio on hyvä koulu. Sama koskee Myyrmäkeä.

En puhuisi samana päivänäkään Korsosta ja Koivukylästä, jossa on enemmän esim. vuokra-asuntoja, ja sen vuoksi myös levottomampaa. Myyrmäessä on paljon omistusasuntoja, suurin osa asunnoista, jolloin niiden remonteista huolehditaan. Esim. julkisivuremontteja on tehty alueella koko ajan ja talojen julkisivut ovat paremmassa kunnossa kuin noissa Itä-Vantaan lähiöissä.

En minä silti noihin muuttaisi, sillä viihdyn itse pientaloalueella paljon paremmin, mutta voisin ihan hyvin asuaa sekä Myyrmäessä että Martinlaaksossa.
 
"vieras"
Helsingin kauhistus itselleni on Kivikko. Siellä aikanaan vähän aikaa HOASin solussa asuin enkä kyllä takaisin mene. Lähes joka kerta kun ovesta astui ulos, jonkinlainen musta mies tarjosi seuraansa. Periaatteessa mustia miehiä vastaan minulla ei ole mitään, mutta kun näillä siellä liikkuvilla tuntui olevan oletus, että vaalea suomalainen nuori nainen haluaa sitä ja heti ja ihan kenen kanssa vaan, niin aloin pelkäämään kyseistä aluetta.

Vantaata en tunne, joten vaikea sanoa.

Espoossa en muuttaisi ainakaan Lepuskiin tai Espoon Keskuksen lähelle. Mutta toisaalta tiedän ja tunnen näillä alueilla asuvia tyytyväisiä ihmisiä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28451873]Mikä ihme siinä on, kun minä en ole niitä huomannut ("aika kauheasti")? Miten ihmiset yleensä havannoi tätä maailmaa?

Pitää tietysti paikkansa, että kyllähän siellä muutama spurgu aina joskun näkyy olevan. Mutta "aika kauheasti" on kyllä jo liioittelua.[/QUOTE]

Käy kiertelemässä Sellon lähistöllä, näet omin silmin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28452074]Käy kiertelemässä Sellon lähistöllä, näet omin silmin.[/QUOTE]

No, olen asunut seutuvilla jo lähes 30 vuotta... =)

Lähempänä Lintuvaaraa kuitenkin.
 
Vantaan ja Espoon alueet ei kauhean tuttuja ole. Helsingissä en muuttaisi koskaan Kontulaan tai Kivikkoon, vaikka sielläkin kai on rauhallisempaa heti kun menee vähän kauemmaksi ostarilta. Jakomäkeen en myöskään muuttaisi huonojen liikenneyhteyksien takia. Mun mielestä monella Helsingin lähiöllä on huono maine turhaan, ei kannata keskittyä pelkästään niihin aseman ja ostoskeskusten ympäristöön. Esim. Malmillakin on rauhallisempia alueita, ongelmat ovat lähinnä aseman/kauppakeskuksen läheisyydessä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28449885]Helsinki: kontula, jakis, herttoniemi
Vantaa: korso, koivukylä, martinlaakso/myyrmäki (kerrostalo-alueet)
Espoo: olari? , matinkylä? tms. kerrostalo"lähiö"[/QUOTE]

Olari ja Matinkylä ei todellakaan ole mitään kerrostalolähiötä. Kerrostalojakin toki löytyy, mutta enemmän rivi-ja omakotitaloja. Matinkylän rantaan tuskin harvemmalla täällä varaa edes muuttaa.
 

Yhteistyössä