Mikä on nimimerkkisi tarina?

vierailija
olin ennen Har Mi mutta toisella foorumilla oli lähes sama ja se alkoi har mittaa mua

ruutiukko tuli siitä kun johonkin sotatilaa käsittelevään viestiin kijoitin (sillon vielä) harmina että naisten ei tartte poikkeusoloissa pärjätä kotirintamalla yksin koska me ikämiehet eli siis ruutiukot ollaan teille järkenä

ruutiukko oli siis ruotsin vallan aikainen nimitys sotamiehelle joka oli korkean ikänsä takia poistettu vakituisen armeijan muonavahvuudesta
:cool:
 
vierailija
olin ennen Har Mi mutta toisella foorumilla oli lähes sama ja se alkoi har mittaa mua

ruutiukko tuli siitä kun johonkin sotatilaa käsittelevään viestiin kijoitin (sillon vielä) harmina että naisten ei tartte poikkeusoloissa pärjätä kotirintamalla yksin koska me ikämiehet eli siis ruutiukot ollaan teille järkenä

ruutiukko oli siis ruotsin vallan aikainen nimitys sotamiehelle joka oli korkean ikänsä takia poistettu vakituisen armeijan muonavahvuudesta
https://yle.fi/uutiset/3-10033887
 
vierailija
"– Salakuljetusrinki, joka kuljettaa ihmisiä Afrikan sarvesta Pohjois-Eurooppaan, vaikuttaa olevan kokonaan yksittäisten toimijoiden aluetta, sanoo tutkija Paolo Campana Cambridgen yliopiston kriminologian instituutista.

– Toiminta vaikuttaa olevan kaukana mafiamaisesta järjestöstä, Campana sanoo.

Syyttäjät eivät ole löytäneet yhteyksiä esimerkiksi Sisilian mafian ja ihmissalakuljetuksen välillä, vaikka Sisilia on yksi salakuljetuksen tärkeimmistä näyttämöistä.

Sen sijaan yli 292 ihmistä eri maista on pystytty liittämään Lampedusan salakuljetusrinkiin. Salakuljettajien taustat ulottuivat Dubaista Kanadaan ja Iso-Britanniasta Saksaan. Joukossa on muun muassa toimijoita, jotka kidnappaavat ihmisiä Libyan aavikolla ja vaativat sitten lunnaita, ja toisaalta tripolilaisia miliisejä, jotka päästävät ihmisiä säilöönottokeskuksista vapauteen lahjuksia vastaan.

Tutkimuksen materiaalina on käytetty muun muassa italialaisten syyttäjien pöytäkirjoja vuoden 2013 tuhoisasta haaksirikosta Lampedusan saaren edustalla, jossa kuoli yli 360 pääosin eritrealaista ja somalialaista ihmistä."
 

Yhteistyössä