Mikä on lapsen pahin ikä?

• Viestiketjun aloittaja muumu
  • Ensimmäinen viesti
Varmaan alle esikouluikäisenä, kun ei ole vielä ihan täysin itsesuojeluvaisto kehittynyt, ettei voi edes pihalla antaa olla ilman valvontaa.
Muusta mulla ei olekaan vielä kokemusta, että en tiedä kuinka paha teini-ikä on. Omasta teiniajasta muistan sen, että pistin äitini aika tiukille. :ashamed:

Rukoilijasirkka
Mun mielestä se ikä, kun lapsi huutaa yöt, eikä nuku. Se tuttipullo ja vatsakipu-ikä. Se, kun vauva on nyytti, joka ei liiku itse, eikä osaa puhua. Vaikka onkin erittäin hellyyttävä ja ihana, mutta se on hankalinta aikuiselle, paitsi jos on tosi helppo vauva.

Tosin murrosiästä ei ole kokemusta, katotaan sit uudestaan.

Mama the strange
Ei ole vielä kovin monesta iästä kokemusta, kun ainoa lapsi on vasta 4 vee. Mutta tähän mennessä mun mielestä raskain ikä on ollut 2kk - 11kk.
Itse taisin aiheuttaa vanhemmilleni eniten harmaita hiuksia 18-24-vuotiaana.

mummoikäinen
40-vuotta! Luullaan ja käyttäydytään, kuin oma äiti olisi jo puolikuollut ymmärtämätön horisko. Tuomitaan ja puhutaan seläntakana pahaa uudesta miehestä. Luullaan, että hyväksikäyttäjät vaan vanhan ämmän kimpussa, vaikkakin kyse on tosi rakkaudesta.

4n äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ei koskaan:
jos on kasvattanut oikein.
olen samoilla linjoilla. siksi minusta tuo alku, eka kk on "hankalin" kun ei tunne vielä lasta eikä tiedä miten hän mihinkin reagoi. ja rytmittömyys on toki haasteellista. mutta sanoisin, että aikuisen tehtävänä on kestää lapsen tunteet: uhmaiät, eroahdistukset, murrosiät. toki, jos itsellä on käsittelemättömiä asioita eikä osaa oikein omiin tunteisiinsa suhtautua, niin voi tuntua vaikealta. tsemppiä kaikille.

Yhteistyössä