[QUOTE="jjj";26434598]Mä olen 167cm/45kg ja yksi raskaus takana (lapsi 9kk), nyt sama paino kun ennen raskautta vaikka raskauden aikana painoa tuli 17kg. Olen syönyt ihan normaalisti (5-6krt päivässä) enkä ole harrastanut muuta liikuntaa kuin vaunulenkkejä, välillä pelottaa että onkohan jotain vialla kun laihdun vaan ja en voi edes istua kovalla tuolilla kun tulee mustelmia kun on luut niin pinnassa. Anteeksi, että poikkesin aiheesta.[/QUOTE]
en usko että mikään on vikana jos laihdut liikunnalla ja normaalilla syömisellä.
Mustelmaherkkyys vaihtelee huomattavasti eri ihmisillä. Joillakin herkillä ihmisillä mustelmia voi syntyä niin pienistä kolhuista, ettei niitä huomaa. Yksittäisistä pienehköistä mustelmista (läpimitta alle 3 cm) ei tarvitse huolestua, vaikka ne näyttäisivät syntyneen itsestään.
Tulehduskipulääkkeet (esimerkiksi aspiriini, ibuprofeeni, ketoprofeeni, ks. artikkeli «Kipulääkkeet turvallinen käyttö»1) lisäävät mustelmaherkkyyttä. Jos mustelmataipumus ilmenee tällaisen lääkkeen aikana, lääke on syytä lopettaa, jos se on mahdollista
lähde on terveyskirjasto.fistä. En usko että on syytä huolestua