Sen penkin saa -koneesta riippuen- joko melkein tai sitten ihan täysin makuuasentoon. Kyllä se vaan olis kivempaa maata kymmenen tuntia kuin istua ehkä hieman taaksepäin kallellaan olevalla, syvyydeltään ja usein jalkatilaltaankin liian pienessä penkissä.Mikä siinä ykkösluokassa on oikeasti parempaa? On enemmän tilaa, saa ekana ateriat ja oikeat astiat, mutta mitä muuta?
Mä kerran kateellisena seurasin karjavaunupuolelta Lontoo-Singapore -lennolla, kun sellanen hyvännäköinen kolmekymppinen mies lensi noin vuoden vanhan lapsensa kanssa ykkösluokassa. Siellä ne makoili leveillä sängyksi käännetyillä istuimilla, kävi aina välillä harjoittelemassa kävelyä tilavilla käytävillä, lentoemännät passas ja kantoi ties mitä virikkeitä sekä lapselle että isälle Ei hullumpi tapa matkustaa lasten kanssa...Mikä siinä ykkösluokassa on oikeasti parempaa? On enemmän tilaa, saa ekana ateriat ja oikeat astiat, mutta mitä muuta?
Mä en ole koskaan käynyt, pitäis varmaan testata tuokin.Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;22647539:strippibaari
Mäkin kävin siellä viime viikonloppuna. Se oli kyllä vaikuttava paikka myös. Ja tosiaan, kun on lukenut kirjan joskus esiteini-iässä, niin ei ikinä osannut ajatella, että pääsisi joskus ko. talossa käymään.Minä olen käynyt Amsterdamissa Anne Frankin talossa. Ei varmasti ole kyllä kovin eksoottinen, mutta kun pikkutyttönä tuli luettua niitä kirjoja niin ei tullut mieleenkään, että joku päivä pääsisi siinä samassa talossa käymään, että tietyllä tavalla itselleni oli eksoottinen paikka.
Niin, ja vähän sama oikeastaan noiden Schindlerin Listan kuvauspaikkojen kanssa: kun katsoin ko. elokuvan ekaa kertaa, en tosiaan kuvitellutkaan, että pääsisin joskus livenä käymään Oskar Schindlerin tehtaassa tai Amon Goethin talolla Krakovassa.Mäkin kävin siellä viime viikonloppuna. Se oli kyllä vaikuttava paikka myös. Ja tosiaan, kun on lukenut kirjan joskus esiteini-iässä, niin ei ikinä osannut ajatella, että pääsisi joskus ko. talossa käymään.