Mikä on eksoottisin paikka missä olet käynyt?

• Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mikä siinä ykkösluokassa on oikeasti parempaa? On enemmän tilaa, saa ekana ateriat ja oikeat astiat, mutta mitä muuta?
Sen penkin saa -koneesta riippuen- joko melkein tai sitten ihan täysin makuuasentoon. Kyllä se vaan olis kivempaa maata kymmenen tuntia kuin istua ehkä hieman taaksepäin kallellaan olevalla, syvyydeltään ja usein jalkatilaltaankin liian pienessä penkissä.

Lentokoneruoka tuskin on mikään nautinto bisnesluokassakaan.

"vieras"
Mikä siinä ykkösluokassa on oikeasti parempaa? On enemmän tilaa, saa ekana ateriat ja oikeat astiat, mutta mitä muuta?
Mä kerran kateellisena seurasin karjavaunupuolelta Lontoo-Singapore -lennolla, kun sellanen hyvännäköinen kolmekymppinen mies lensi noin vuoden vanhan lapsensa kanssa ykkösluokassa. Siellä ne makoili leveillä sängyksi käännetyillä istuimilla, kävi aina välillä harjoittelemassa kävelyä tilavilla käytävillä, lentoemännät passas ja kantoi ties mitä virikkeitä sekä lapselle että isälle :) Ei hullumpi tapa matkustaa lasten kanssa...

[QUOTE="vieras";22647554]Sen penkin saa -koneesta riippuen- joko melkein tai sitten ihan täysin makuuasentoon. Kyllä se vaan olis kivempaa maata kymmenen tuntia kuin istua ehkä hieman taaksepäin kallellaan olevalla, syvyydeltään ja usein jalkatilaltaankin liian pienessä penkissä.

Lentokoneruoka tuskin on mikään nautinto bisnesluokassakaan.[/QUOTE]

Ok. Näin arvelinkin olevan. En ole koskaan matkustanut ykkösluokassa, eikä ole myöskään ollut pitkiä lentoja, joten en ole osannut kaivata tuota pötköttelyä.

:o)
Ehkä New Orleans Mardi Gras:n aikaan. Ollaa reissattu paljon mm. ympäri USA:aa, Kanadassa, Israelissa, Marokossa, Turkissa ja Kanarian saarilla, Keski-Euroopassa ja Pohjoismaissa mutta jotenkin tuo on jääny mieleen :)

[QUOTE="vieras";22647598]Mä kerran kateellisena seurasin karjavaunupuolelta Lontoo-Singapore -lennolla, kun sellanen hyvännäköinen kolmekymppinen mies lensi noin vuoden vanhan lapsensa kanssa ykkösluokassa. Siellä ne makoili leveillä sängyksi käännetyillä istuimilla, kävi aina välillä harjoittelemassa kävelyä tilavilla käytävillä, lentoemännät passas ja kantoi ties mitä virikkeitä sekä lapselle että isälle :) Ei hullumpi tapa matkustaa lasten kanssa...[/QUOTE]

No passaishan tuommoinen. Ahtaathan ne penkit kyllä ovat, mutta kyllä niissä muutaman tunnin ihan kepoisasti jaksaa.

Kaikkein eksoottisin paikka oli kaverin "ei aikuisten oikeasti koskaan siivottu kämppä". Vieläkin puistattaa.... :x

Alhambran linna Espanjan Granadassa oli kaunis ja omalla tavallaan eksoottinen paikka. Varsinkin se puutarha oli upea. Siellä olisi voinut viettää koko päivän....

"vieras"
[QUOTE="vieras";22647272]Täytyy vastata että Bangkok. Aika tylsä, eikö?[/QUOTE]

No sama vastaus mulla ja mun mielestä oli kaikkea muuta kuin tylsä paikka. Toivottavasti joskus on varaa mennä uudelleen.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22647972]No sama vastaus mulla ja mun mielestä oli kaikkea muuta kuin tylsä paikka. Toivottavasti joskus on varaa mennä uudelleen.[/QUOTE]

No eihän Bangkok mikään eksoottinen paikka ole, koska sinnehän järjestetään seuramatkoja ja rahdataan tuhansia suomalaisia mammoja joka vuosi.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22647598]Mä kerran kateellisena seurasin karjavaunupuolelta Lontoo-Singapore -lennolla, kun sellanen hyvännäköinen kolmekymppinen mies lensi noin vuoden vanhan lapsensa kanssa ykkösluokassa. Siellä ne makoili leveillä sängyksi käännetyillä istuimilla, kävi aina välillä harjoittelemassa kävelyä tilavilla käytävillä, lentoemännät passas ja kantoi ties mitä virikkeitä sekä lapselle että isälle :) Ei hullumpi tapa matkustaa lasten kanssa...[/QUOTE]

No mulle kerran naurettiin että pidä sinä suusi kun et ole matkustanut kuin bisnessluokassa kun mollasivat turistipuolta porukalla. Kattoivat muut haavi auki ja sanoin että tottahan se, mies kun työkseen reissaa ympäri palloa niin ei suostu turistiin lomalennoilla, mutta ne maksetaan kyllä näillä kertynillä pisteillä työlennoista.

"vieras"
[QUOTE="vieras";22647993]No eihän Bangkok mikään eksoottinen paikka ole, koska sinnehän järjestetään seuramatkoja ja rahdataan tuhansia suomalaisia mammoja joka vuosi.[/QUOTE]

Ei ole eksoottinen paikka??? Enpä minä ainakaan sen enempää suomen oloista poikkeavammassa paikassa ole ollut, että mulle se on todella eksoottinen paikka.

En minäkään ole oikein käynyt missään eksoottisessa paikassa. Tongalle olen aina halunnut ja se olisi jo tosi eksoottinen paikka. =)

Mutta jos näistä nyt käydyistä paikoista niin varmaan Kwai-joki, vaikka sekin on kyllä täynnä turisteja. Bangkok oli myös kiva, tosin ei oltu siellä kauaa. Omanissa olen myös käynyt ja sinne on tarkoitus mennä uudestaan.

Tuosta ykkösluokasta kun oli niin tässä pari kuvaa. Luokitushan menee First Class - Business Class - Economy Class. Kaikilla lentoyhtiöillä ei edes ole ykkösluokaa, esim. Finnairilla ei ole ollenkaan.

No juu, mä tarkoitinkin muuten business -luokkaa enkä ykköstä. En ole matkustanut koneissa, missä olisi Mummomaisen linkitysten tyylisiä luokkia.

Paikoista vielä, niin mieleenpainuvia/erityisiä/erikoisia (jos nyt ei niin eksoottisia) paikkoja, missä olen käynyt on mm. Auschwitz ja Birkenau, suolakaivos ja Schindlerin Listan kuvauspaikat Puolassa, Viipurin maaseutu juoksuhautoineen, coffee shopit Amsterdamissa, Olavinlinna Savonlinnassa ja vanhat bunkkerit Kerimäellä, Jäämeren rannikko Norjassa ja Suomen Lappi, Nuuksion kansallispuisto.

Riippuu ja roikkuu nyt mitä eksoottisella tarkoitetaan... Missään übervaikeassa paikassa en varmaan ole ollutkaan. Pohjois-Amerikka ja Eurooppa toistaiseksi ainoat mantereet. Kuitenkin ihan kivoja kohteita tullu nähtyä :)

Niagaran putoukset oli varmaan vaikuttavin. Jenkeissä myös Lake Tahoe oli hieno. Mun spesialiteetti on vierailla paikoissa joissa mulla on sukua tai ystäviä, tulee tutustuttua paikkaan syvällisemmin kun osaa kulkea paremmin ja tietää mitä paikalliset tekevät. Samasta syystä tykkään käydä samassa paikassa useamman kerran.

Intiaan olisi tarkoitus lähteä ensi vuonna! Se on sitten eksoottista. Aion asua ja tehdä vapaaehtoistöitä pienessä maalaiskylässä hylättyjen vauvojen parissa.

Minä olen käynyt Amsterdamissa Anne Frankin talossa. Ei varmasti ole kyllä kovin eksoottinen, mutta kun pikkutyttönä tuli luettua niitä kirjoja niin ei tullut mieleenkään, että joku päivä pääsisi siinä samassa talossa käymään, että tietyllä tavalla itselleni oli eksoottinen paikka.

Minä olen käynyt Amsterdamissa Anne Frankin talossa. Ei varmasti ole kyllä kovin eksoottinen, mutta kun pikkutyttönä tuli luettua niitä kirjoja niin ei tullut mieleenkään, että joku päivä pääsisi siinä samassa talossa käymään, että tietyllä tavalla itselleni oli eksoottinen paikka.
Mäkin kävin siellä viime viikonloppuna. Se oli kyllä vaikuttava paikka myös. Ja tosiaan, kun on lukenut kirjan joskus esiteini-iässä, niin ei ikinä osannut ajatella, että pääsisi joskus ko. talossa käymään.

Mäkin kävin siellä viime viikonloppuna. Se oli kyllä vaikuttava paikka myös. Ja tosiaan, kun on lukenut kirjan joskus esiteini-iässä, niin ei ikinä osannut ajatella, että pääsisi joskus ko. talossa käymään.
Niin, ja vähän sama oikeastaan noiden Schindlerin Listan kuvauspaikkojen kanssa: kun katsoin ko. elokuvan ekaa kertaa, en tosiaan kuvitellutkaan, että pääsisin joskus livenä käymään Oskar Schindlerin tehtaassa tai Amon Goethin talolla Krakovassa.

Yhteistyössä