Mikä olisi sinun ratkaisu tässä tilanteessa?

Meidän vanhin lähtee syksyllä eskariin...matkaa sinne on noin kilometri suuntaansa ja minun tulee hänet aina aamuisin (koko porukalla) sinne viedä ja päivällä hakea.

Jos kaikki hyvin menee, meille syntyy keskitalvella vauva, kuudes lapsi.
Edelliset on sitten 1v, 2v, 3½v, 5v ja 7v.

Mikä vaunusysteemi kannattaa hankkia, että pääsen koko sakilla liikenteeseen?! :eek: Siis mietityttää nuo 2vee, 1vee ja vauva lähinnä...ehkä tuolle 3½veellekin pitäis joku olla, ehkä ei...

Ongelmansa kullakin! :xmas: Ehdotuksia otetaan vastaan!!
 
:D
no tuota noin...talvellahan tietysti osa porukasta voi mennä pulkkaan,mutta syksyllä kun ei vielä lunta oo...kaksostenrattaisiin ainaki ne 2 pienempää...sitten seisomalauta jossa voi se kolmas olla.neljänneksi pienimmälle pyörä johon virität narun että voit vetää aina kun/jos ei jaksa polkee :D oliko sitte vielä 5v? no sehän jaksaa varmasti jo pyöräillä tai kävellä sne matkan :)

kunto ainaki kohoaa! :D
 
Mietin, onko mitään järkeä hommata kolmostenrattaita...? :ashamed:
Entä se uus systeemi mikä tulee markkinoille nyt kesällä, kiinnitetään se "pyörä" vaunuun...hmm...ko löytäis linkin...
Jos kiinnittäis pari sellaista tupliin, heh! :D
Mul on onkelma!!!
 
pii
Meillä on ollut sama tilanne, ja meillä oli käytössä kaksostenrattaat vauvalle ja 1 v:lle ja niissä oli seisomateline 2 v:lle. Muitten oli pakko jaksaa kävellä ite, ja kyllähän ne ihan hyvin jaksoivatkin. Joskus oli kaksostenrattaissa vauva omalla paikallaan ja kaksi seuraavaa sylikkäin.
Ens syksynä meillä onkin jo helpompi tilanne - vauva ja 2v rattaissa, 4v ja eskarilainen jaksavat jo kävellä tai ajaa pyörällä...
Tsemppiä syksyyn! Ja muista, että eskarista voi pitää välillä vapaapäiviäkin :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:17 piippolanvaarinmuori kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:14 vieras kirjoitti:
Vauva ja 1v rattaisiin.
No kyllä tuo 2veekin vielä pitää johonkin saada...täyttää siis talvella 2... =) Ajattelin just et ehkä tuo 3½vee jaksaa sitten jo sen verran kävellä...mut tuo nuorempi tuskin!
Mä olin niin kamala äiti, että kyllä pistin kävelemään:)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:24 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:17 piippolanvaarinmuori kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:14 vieras kirjoitti:
Vauva ja 1v rattaisiin.
No kyllä tuo 2veekin vielä pitää johonkin saada...täyttää siis talvella 2... =) Ajattelin just et ehkä tuo 3½vee jaksaa sitten jo sen verran kävellä...mut tuo nuorempi tuskin!
Mä olin niin kamala äiti, että kyllä pistin kävelemään:)
Kaksivuotiaa nkävelemisessä on vähän se vika että kyllähän ne jaksaa kävellä mutta asia erikseen, haluavatko juuri sillä hetkellä, millaista vauhtia ja mihin suuntaan :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:26 Norsupäästäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:24 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:17 piippolanvaarinmuori kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:14 vieras kirjoitti:
Vauva ja 1v rattaisiin.
No kyllä tuo 2veekin vielä pitää johonkin saada...täyttää siis talvella 2... =) Ajattelin just et ehkä tuo 3½vee jaksaa sitten jo sen verran kävellä...mut tuo nuorempi tuskin!
Mä olin niin kamala äiti, että kyllä pistin kävelemään:)
Kaksivuotiaa nkävelemisessä on vähän se vika että kyllähän ne jaksaa kävellä mutta asia erikseen, haluavatko juuri sillä hetkellä, millaista vauhtia ja mihin suuntaan :whistle:
Kokemuksella voin sanoa, ettei kävely onnistu siihen suuntaan mihin pitäisi, juoksu toiseen suuntaan on sitäkin vilkkaampaa ja jos jollain konstilla saat liikkumaan perille niin varmasti kannat takaisin, meillä ainakin mennään aivan lötköksi jos ei satu huvittamaan.
 
Meillä vastaavassa tilanteessa hommattiin toinen auto. En minä ainakaan olisi joka aamu selvinnyt koko sakin kanssa tarpeeksi ajoissa liikkeelle. Ja entä jos vettä/lunta tulee taivaan täydeltä?? Väliin sit jäi 5 ja 4 vuotiaat kotiin kun kävin eskarilaisen viemässä (n.7 min meni kaikkineen). Eli kyllä tosissaan suosittelen tuota auto kyytiä ainakin hätävaraksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:30 Vieras kirjoitti:
Meillä vastaavassa tilanteessa hommattiin toinen auto. En minä ainakaan olisi joka aamu selvinnyt koko sakin kanssa tarpeeksi ajoissa liikkeelle. Ja entä jos vettä/lunta tulee taivaan täydeltä?? Väliin sit jäi 5 ja 4 vuotiaat kotiin kun kävin eskarilaisen viemässä (n.7 min meni kaikkineen). Eli kyllä tosissaan suosittelen tuota auto kyytiä ainakin hätävaraksi.
No noiden kolmosrattaiden hinnalla saisi aika hyvän auton, mutta niin hyvää aikahyvää autoa ei olekaan joka lähtee sillon käyntiin kuin pitäis ja käyttömaksu ja vakuutus päälle, aika tyyristä.
 
asian vierestä mutta kyllä kunto kasvaa... :D
jos vauva painaa esim.4kg, 1v 10kg ja se 2v 13kg niin sitten se 3v jotain 15kg ja tietenkin ne rattaat.... huh eipä tarvi miettiä kuntosalilla käynti jos vaikka joku päivä olisi vielä lunta maassa!!! :whistle:

Ittellä oli aikanaa kaksosten rattaissa vauva 3-6kg asti sitten sisarus 13-15kg + ne rattaat olisiko painaneet jotain 15-17kg niin kyllä ylämäessä tiesi työntäneensä!!! ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:30 Vieras kirjoitti:
Meillä vastaavassa tilanteessa hommattiin toinen auto. En minä ainakaan olisi joka aamu selvinnyt koko sakin kanssa tarpeeksi ajoissa liikkeelle. Ja entä jos vettä/lunta tulee taivaan täydeltä?? Väliin sit jäi 5 ja 4 vuotiaat kotiin kun kävin eskarilaisen viemässä (n.7 min meni kaikkineen). Eli kyllä tosissaan suosittelen tuota auto kyytiä ainakin hätävaraksi.
Syksyllä täytyy hommata isompi auto ja se nyt sitten ainakin on vaihtoehto...mut kyllä tarkotus hyvillä ilmoilla olisi kävellä! =) Tällanen matka ku on.

Jos ostais jotku kolmostenrattaat käytettynä, sen ehkä raskis...uutena en... :xmas: Tai sit ne vaunuihin (tässä tapauksessa tupliin) liitettävät "pyörät", joista mainitsin...siinä lapsi istuu niinku pyörässä, mut se on kiinni vaunun kahvassa! Tosi kätsän näköinen systeemi, eikä hirmu kallis!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:35 vieras kirjoitti:
asian vierestä mutta kyllä kunto kasvaa... :D
jos vauva painaa esim.4kg, 1v 10kg ja se 2v 13kg niin sitten se 3v jotain 15kg ja tietenkin ne rattaat.... huh eipä tarvi miettiä kuntosalilla käynti jos vaikka joku päivä olisi vielä lunta maassa!!! :whistle:

Ittellä oli aikanaa kaksosten rattaissa vauva 3-6kg asti sitten sisarus 13-15kg + ne rattaat olisiko painaneet jotain 15-17kg niin kyllä ylämäessä tiesi työntäneensä!!! ;)
Sulla on ollut huonot rattaat... meidän tuplilla ei mäki tunnu yhtään raskaammalta kuin silloin kun työntää yhtä lasta matkarattaissa samaa mäkeä. :)
 
Lukiessani tän avauksen hävettää oikeen myöntää et mä kun joudun raahaamaan tuota kuopusta(2,5-vee)mukaan aina silloin kun miehellä ei oo töistä vapaata niin siihenkin jo meinaa mennä hermot. :ashamed:
 
Tämä idea on vapaasti hydynnettävissä ja tietysti omalla vastuulla!
Pulkka idea, mutta puinen ja renkaiden varassa. Siihen itsekatsomanne turvavarusteet ja hienoudet. Toivoisin kuitenkin että laitatte turvaviirin perään ja oikealle korkeudelle, jotta autot huomaisivat teidät paremmin.
Talvella voisi renkaat vaihtaa suksiin....
 
Eikö teillä järjestetä kuljetusta kaupungin toimesta? Täällä ainakin menee niin että mikäli matkaa esikouluun on yli 1km (ja anomuksesta kuulemma ovat saaneet lyhemmillekin matkoille) eikä lapsi ole muuten hoidossa vaan pelkän esikoulun ajan päiväkodissa niin kunta (koulutoimisto) järjestää anomuksesta taksikyydin. Haetaan aamulla kotiovelta ja tuodaan kotiovelle. Kysäisehän oman kaupunkisi koulutoimistosta (tai sivistyspalvelutoimistosta)
 
no rattaat oli kyllä ihan uudet Briot mutta itte oon 158cm ja 48kg.
mun piti työntää rattaita jotka paino 38kg kaiken kaikkiaa lasti kyydissä niin kyllä tuli hiki! usein se esikko käveli ylämäet jossei sattunut nukkuun!
mais olla vaan se huono kunto vastatuulet oli mukavia!!! :whistle: mutta siis nyt tää juttu meni "sivuraiteille" :ashamed:
 

Yhteistyössä