Mikä olisi mielestänne hyvä paino 168cm pitkälle naiselle?

kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Mää painan just ton 53kg ja olen 168cm pitkä. Se on mulle sopiva olotila. Olen tottunu olemaan tälläinen rimpula. Sitte ku sinä olet tyytyväinen, niin mitat on just hyvät. Eikös se niin mene. :/
Täällä toinen samoilla mitoilla ;)
 
et kysynyt tätä, mutta
Ota ensin tavoitteeksi 80kg, ja sitten mietit uudestaan miltä tuntuu, että vieläkö laihdutat 10 tai 20 kiloa pois. Jos nyt alat miettimään 40kg pudotusta niin se voi tuntua lannistavalta (ainakin minusta tuntuisi). Kuitenkin pienikin painonpudotus olisi tärkeää terveydelle (jossain oli että jo 5% painosta olisi merkittävä ).
 
Alkuperäinen kirjoittaja a-m:
Mä olen saman pituinen, ja saisin painaa 70kg jolloin olisin vielä normaalipainoinen/ihan ylärajoilla. 5v sitten painoin sen verran. Silloin tuntui että oli vielä ylimääräistä/läski, mutta kun nyt on kattonut kuvia niin mä olin jo tosi hyvännäköinen. Nyt painoa taas ihan liikaa =(, laihduttaa pitäis, ja tavoitteeksi olen ottanut että 7x kg painan vielä taas joku päivä. Lihaksia on ehkä vähän enemmän kuin "normi-ihmisillä".
Eli ei pakosti tarvitse olla bmi alle 25 että voit näyttää hyvältä =)
itse teen erittäin fyysistä työtä eli niitä lihaksia on. silti olen 168cm pitkä ja painan 60kg. enkä todellakaan ole mikään laiheliini vaan ihan mormipainoinen ja ajattelin jopa et vois yrittää vähän pudottaa painoa. kun olin alle 60kg olin mielestäni hyvä. kaikki vaatteet meni helposti päälle ja näytti hyviltä.

mut jokaisen paino on ittestään kiinni. joitakin ei haittaa muutama lisäkilo niin pajon kuin toisia. ja saaneen huomauttaa etten ole todellakaan mikään peilin edessä pyörijä. tykkään vain olla hoikka.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:
Mä oon 168cm ja ennen ekaa raskautta paino oli 52-55kg, raskauden jälkeen 57-59kg ja oon mielestäni pituuteen nähden aika sopivan kokoinen.
Mulla on ihan samoin ja jos paino menee yli 60 kg niin mun on vaikee olla
 
anniliina
http://www.fit.fi/testit/laskurit/painoindeksi/

Neppi hienoa että painosi on noussut. Laskurin mukaan 52 kg/168cm tarkoittaa että olet ollut aliravittu, nyt ihannepainossa.

Ap:kin voi tsekata painoaan tolla laskurilla. Toki se on vain suuntaa antava.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Pituuden kaksi viimeistä numeroa +- 3 kg

168cm -> 68kg eli 65-71kg
Mä taas lasken aina niin et pituus -110 niin on sopiva ylin paino eli 168-110= 58

Mä olen 170-110=60kg ja tiukkaa tekee olla tän kokonen, tuntuu sopivalta olla 54kg :/
 
Mä olen 168 cm pitkä ja mulle paras paino on jossain 60 ja 70 kilon välillä. Tällä hetkellä olen aika paljon yli noiden lukemien, kiitos kilpirauhasen vajaatoiminnan ja masennuslääkityksen, mutta ehkä jonakin päivänä vielä viisari päätyy sinne 65 kilon tienoille.

Pelkkiä numeroita on sinänsä ihan turha tuijottaa, koska ns. ihannepaino ja sopiva paino ovat todella paljon kiinni ruumiinrakenteesta. Itse olen aika harteikas ja leveälanteinen luustoltani ja rakenteeltani muutenkin, joten alle 60-kiloisena olisin helposti liian luisevan näköinen.
 
tiukutii
Mä olen 168 pitkä ja pahimmillani olen ollut sen 45 kiloa. Silloin oli vähän turhan ohkanen olo. Nyt on painoa joku 52 kiloa ja nyt olen tyytyväinen. Yläraja kulkee mulla 55kilossa. Mä olen aina ollu aika hontelonpuoleinen ja tottunut siihen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Pituuden kaksi viimeistä numeroa +- 3 kg

168cm -> 68kg eli 65-71kg
Mä taas lasken aina niin et pituus -110 niin on sopiva ylin paino eli 168-110= 58
Tuo pituus miinus 110 naisilla ja 100 miehillä on perinteinen, mutta tätä nykyä jo melko vanhanaikainen tapa mitata ns. ihannepainoa. Se ottaa vielä vähemmän huomioon ruumiinrakenteen ja muut painoon vaikuttavat tekijät kuin BMI.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Pituuden kaksi viimeistä numeroa +- 3 kg

168cm -> 68kg eli 65-71kg
Mä taas lasken aina niin et pituus -110 niin on sopiva ylin paino eli 168-110= 58

Mä olen 170-110=60kg ja tiukkaa tekee olla tän kokonen, tuntuu sopivalta olla 54kg :/
Tuo pituus-110 on IHANNEPAINO. Eli 60 kiloisena sä olet siinä kaikkein ihanteellisimmassa painossa. Sen päälle aina 70 kiloon asti sä olet sangen normaalipainoinen. Alle 60 kg saat myös painaa, mutta helposti menee jo alipainon puolelle.

Että oles vaan tyytyväinen painoosi :)
 
Turkilmas
Niin ja vielä omasta kokemuksesta. Mä oon 175 cm pitkä ja olin JUST oikeen kokoinen kun painoin n. 70-75kg. Ei ollut ylimääräistä mutta näytin silti naiselta. Ja hemmetin hyvät sääret B)

Muoks: Eli tuota soveltaen, sulle ap hyvä paino vois olla 63-68 kg :)
 
mun mielipide
Ja mä olen minusta parhaan näköinen 67kiloisena. Tosin olen urheilija, mutta siis mulla näin. Eli minusta kaikki 60-75kg välillä voi olla minusta tosi hyvä paino, miksei enemmänkin? Näin keski-ikäisenä olen ihan tyytyväinen kun on vähän muotoja : )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Kroppa ei ole siro, lantio leveä, rinnat isot (ainakin ylipainoisena :whistle: ).

En halua näyttää liian laihalta, mutta en liian isoltakaan. Eli muotoja saa olla, mutta pitäisi varmaan ollaan vähän tiiviimmin pakattu kuin nämä läskit... :xmas: Mun pituiselle taitaa alin normaalipaino olla joku 53kg, mutta kyllä se taitaa olla liian vähän mun vartalolle.
minä oon saman pitunen ku sinä ja painan n.56kg en näytä luurangolta ja on jotain mistä ottaa kiinni, mutta ei liikaa.
 
vieras
Te olette ihania, tai ainakin osa teistä!
Moni sanoo, et tossa 60kg lähistöllä ja mä olen 168 pitkä ja painan 62, mut haluisin et se vaaka heilahtaa alle 60kg:n. Mut usean mielestä olen siis ok.
 
Siis huh alle 50kg. Itse kun olin 55kg olin tosi hoikka (koko 34 vaatteissa) ja pituus 166cm. 168 varmaan ihmisestä tietty riippuen olisi 60-70 välillä. Itse painan nyt 66kg (kesäsyömingit :snotty: ) ja pari kolme kiloo olisi tiputettavana.
 

Yhteistyössä