mikä olis hyvä alotusleipä vauvalle n. 9kk

• Viestiketjun aloittaja "esikko"
  • Ensimmäinen viesti
Ihan sitä samaa ruisleipää me alettiin junnulle syöttää joskus puolen vuoden iässä mitä itekkin syödään..Joten eikai tuossa tartte mitää sen erikoisempaa kattella, johan tuon ikäinen alkaa kohta muutenkin syömään samaa kun muut.. :)

---
no minä oon laittanu voita, kinkkua tai juustoa ja lykännyt käteen, mutta kyllä tänne kohta tulee joku fanaattinen karppaaja joka tulee lappamaan kuinka leipää ei tarvitse syödä :D

"4 lapsen äiti"
Meidän lapsille helpointa on ollut mutustaa kuoretonta paahtoleipää alkuun. Ruisleivästä on tullut liian isoja paloja, näkkäristä samoin ja niihin on sitten meinattu tukehtua. Sitten kun on oppinut sitä syömään, niin on voitu jättää kuoret ja alkaa myös muita leipiä syömään. Mutta onhan se varmaan yksilöllistä - joku tulee kohta kertomaan että näkkäri on parasta ja leivästä ei ikinä saa poistaa kuoria ;)

kottari
[QUOTE="4 lapsen äiti";24960904]Meidän lapsille helpointa on ollut mutustaa kuoretonta paahtoleipää alkuun. Ruisleivästä on tullut liian isoja paloja, näkkäristä samoin ja niihin on sitten meinattu tukehtua. Sitten kun on oppinut sitä syömään, niin on voitu jättää kuoret ja alkaa myös muita leipiä syömään. Mutta onhan se varmaan yksilöllistä - joku tulee kohta kertomaan että näkkäri on parasta ja leivästä ei ikinä saa poistaa kuoria ;)[/QUOTE]

Sama homma.En ole uskaltanu antaa ruisleipää,ku pari kertaa sain kaivaa ne kurkusta pois,joten vaihdoin kuoret revittyyn paahtoleipään :)

mä oon nyt 10kk vanhalle antanu vaaleeta leipää ilman kuoria eli sitä pehmeetä osaa pieninä paloina jotka saa ite ohjata suuhun :D ihan hyvin näyttää leipä maistuvan :) viimeks annoin prisman omaleipomaa kauraleipää, sitä mis on reikä keskellä. :D

"Hansu"
Mulla on kolme lasta, enkä oo koskaan miettinyt tollasia.. :O Sori, oon vissiin vähän pöljä! Samaa leipää ne on syöneet, kuin muukin perhe..pieniä murusia oon aluksi antanut pöydältä noukkia, ei tukehtumisvaaraa ja tuskin mitänn natrium-myrkytystäkään siitä saa!

• Tykkää
Reactions: soja
"Vierailija"
[QUOTE="Hansu";24960963]Mulla on kolme lasta, enkä oo koskaan miettinyt tollasia.. :O Sori, oon vissiin vähän pöljä![/QUOTE]

Niin, onhan se omituista yrittää syöttää lastaan terveellisesti ja suositusten mukaan.

Minä olen antanut - ihan tavallista - leipää vasta yli vuoden ikäiselle. Mutta jos antaisin tuon ikäiselle, tekisin suolattomia sämpylöitä.

"minttu"
Meillä vauva sai noin 6kk pieniä hitusia ihan tavallista vaaleaa leipää, yleensä paahtoleipää. On saanut myös ruisleipää mutta menee tosiaan helpommin kurkkuun. Ei kai se kuitenkaan korvaa teillä mitään puuroannosta? Kyllä meillä ainakin vauva (nyt pian 9kk) saa joka päivä mutustella vähän leipää mutta syö puuroa eikä leivällä korvata sitä. Niin pienen määrän kuitenkin syö meillä leipää että ihan tavallista.

"vieras"
Etkö oo aikasemmin antanu leipää :O Me ollaan aloteltu kaikilla lapsilla 6kk tienoilla kaikkee mahdollista sormiruokaa. Leivistä alotettiin ihan ruisleivällä, ei kellään kyllä ollut hampaita, mut imeskelivät tyytyväisinä.

voi voi
siis kyllä vauvalle varsinkin alle 1v. kannattaa antaa SUOLATONTA leipää, tee vaikka sämpylöitä joihin et laita suolaa tai vuokaleipää. Suola rasittaa vauvan munuaisia.

Yhteistyössä