mikä oli eka ajatus kun menit synnyttämään esikkoasi?

  • Viestiketjun aloittaja majava
  • Ensimmäinen viesti
Pelotti et ne käännyttää vielä takaisin kottii (viikot oli 41+3) ja monena iltana oli supistellut useita tunteja mut jotenkin vain erotin ne supistukset niistä toisista ja lähdettiin yötä vasten ajelemaan. Sitten kun lääkäri kävi siinä tulohuoneessa kattoo supistuskäyrää ja sano et "valmistelkaa saliin et synnytys on käynnissä" niin mä olin ihan et JEEEEEE vaik jännitti :D
 
Kun synnytys käynnistyi:
"Onko nää nyt sit niitä oikeita supistuksia? Miten toi mies voi nukkua, vaikka me saadaan kohta lapsi? Herää jo, ihan oikeesti!! Mitä mä nyt teen?"
Sairaalaan saavuttaessa+tarkkailussa:
"Millon mulla oli edellinen supistus? Höh, eihän ne voi nyt loppua. Ei ne loppunutkaan, taas mennään.. Miten kauan ne aikoo pitää mua näissä piuhoissa? Miks vauvan syke on noin korkea?!?"
Synnytyssalissa:
"Nyt taisi mennä vedet.. miks tää supistus ei lopu!! Muhun sattuu, ihan oikeesti! Miten sen lääkärin tulo voi kestää näin kauan..?"
Tyttö juuri syntynyt:
:heart:
 
Kauhuissani ja peloissani kun alko supisteleen 34 viikolla, aattelin että ei voi vielä. Kunnes täti tehtyään sisätutkimuksen että täältä ollaan tulossa jo :eek: Ei muuta kun sängyllä saliin ihan helkkarin äkkiä ja ja ja ja sitten meni tunti, meni toinen (otti ihan vidun kipiää ) meni 27 tuntia. Sitten alko opiskelijat vaeltaan ja lääkäreitä ja hoitsuja huoneessa enemmän kun laki sallii. Sitten tokastiin yhtäkkiä että kolmen sekunnin päätös saako leikata että sydänäänet lähes kokonaan loppu. Annoin luvan ja maha auki kylmiltään. Annettiin selkäydinpuudutus,mutta ei kerinny vaikuttaan. Siinä vaiheessa luojan kiitos vaikutti kun ommeltiin takas kiinni. Siitä kun selvisin jotenkin niin ensimmäinen ajatus oli ettei enää ainuttakaan vauvaa meijän perheeseen... kunnes meni 1,5v ja olin paksuna taas. Nyt rakkaita lapsia vähän enemmän kuin se yksi :D :saint:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=waxa&image_id=69587971 :heart:
 
IhanaValo
Hmm..olin kaks päivää ollu jo osastolla "kypsyttelyssä" (viikot 41+3-->) Kun lopulta alkoi suppailee niin tais eka ajatus olla et vihdoinkin alkaa jotain tapahtuu:)

Heti tytön syntymän jälkeen eka ajatus oli et onko tuo ees hengissä,näkyi vaan siniset pienet jalkapohjat kun pöydällä ollessa,rättiväsyneenä vilkasin sinne jalkopäähän..tuntui että ne sekunnit oli tunteja,ennen kuin alkoi pienet ääntelyt kuulumaan :heart:
 
vieras
jännitti ja pelotti aivan kauheesti, kun lapsivesi oli vihreetä. Pelkäsin et jotain oli kamalaa tapahtunut... Napanuora oli 2 kertaa kaulan ympärillä. Se huomattiin heti ja katkastiin kun pää tuli ulos imukupin avulla. Ja mikä helpotus kun vauva alkoi heti itkeen!! :)
 
Mua on kusetettu |O |O |O
Sitten kun lääkäri ei saanut annettu puudutuksia ajattelin, että lopetan hommat siihen saavat ite hoitaa hommat loppuun mä lähen kotiin.. ei kun kato sehän synty jo (tai niin mä luulin vaikkei se ollutkaan syntynyt) noh sitten mun piti jo luopua ilokaasusta kun kuulemma pakenin tilannetta :LOL:
 
Kippuravarvas
No käynnistykseen menin toiveikkaana, että lapsi olis pian sylissä.. ja sit ekana iltana itkin ihan hulluna kun mies joutu lähteen kotiin..ja sama tokana iltana :snotty:
Sit kolmantena päivänä toivo taas nousi kun lääkäri lähetti mut aamulla saliin tippaan :)
 
Tais olla että NYT KIITTI ULOS TÄÄ! Erittäin kipeät supparit alkoi laskettuna päivänä, mutta olivat tehottomia, silti _todella_ kivuliaita. Tuli 20min-45min välein 5päivää, jotka itkin ja kärsin himassa, kun en esikoisen odottajana tajunnut mennä sanomaan kovaa sanaa kättärille, luulin että kuuluu asiaan. Lähettivät vaan himaan ja käskivät tulla kun on tasanen väli. Yötäpäivää tunnissa 2-4 erittäin kivuliasta supistusta, AUTS!

Aika kultaa muistot, mutta kipeää teki.
 

Yhteistyössä