Mikä noita lestanpenikoita vaivaa??

  • Viestiketjun aloittaja kiitos!!
  • Ensimmäinen viesti
sockervadd
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mä tunen pari lesta perhettä ja vaikka mukavia ovat muuten mutta kyllä aika omaonnensa nojassa lapset tekee, puuhaa ja kulkee...Valitettavasti.
Toki kun lapsia on 12 niin ei voi koko ajan olla lapset kontrollissa...Kai..
jep tällaista kokemusta mullakin, ei huolehdita tarpeeksi. ei pienen lapsen työtä ole huolehtia itsestään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
ja oleellistahan tässä on, että ovat lestoja :xmas:
No eipä ole muut penikat missä ollaan asuttu käyttäytyneet noin.
eli siis se uskonto saa heidät käyttäytymään noin?
No vedä sinä sitten herne nokkaan tästä. Mistä minä tiedän miksi käyttäytyvät noin"!
no enhän minä mitään hernettää vedä, kun en lesta ole, mutta jotenkin vaan älytöntä vetää heidän uskontonsa tähän. taidan ite alottaa ketjut "tavallisista suomalaisista", että "mikä noita luterilaispenikoita vaivaa??"
Ei vittu! Siis ihan miten vaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Piätisköhän keskustella sen naapurin kanssa asiallisesti?
Niin kenen niistä? Täällä kun ei muita asu kuin lessuja ja me.
Ymmärrän sua, vaikka yritänkin aina ajatella, ettei saa yleistää. Meidän naapurissa asui myös lestadiolaisperhe ja kävin monta kertaa sanomassa siitä, että niiden muksut vei meidän takapihalta leluja ja rikkovat ne. Sanoin, että saa lainata, jos haluaa, mutta luvan kanssa ja mielellään palautetaan sit ehjänä. Vanhemmat nauroi ja sanoi, ettei ne saa kuulemma lapsilleen mitään kuria. Onneksi muuttivat pois. Kiva kun ei tarvi enää raahata joka ikistä potkumopoa sisälle turvaan, kun poistutaan pihalta.

Muuten oikein mukavia ihmisiä jne. Mutta en tajua miksi tehdään lapsia ihan solkenaan, kun ei sitten viitsitä niitä vahtia. Anteeksi nyt vaan kaikki avarakatseiset, ennakkoluulottomat ihmiset. (Jotka eivät ole todennäköisesti asuneet lestojen naapureina...)

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mä kyllä tajuan ap:tä täysin..Kyllä muakin ottais aivoon jos naapurin lapset rikkois lasten lelut ja hilluis muutenki meidän pihalla ihan vaan hillumisen ilosta.
Oli ne sit lestoja tai vaikka jehovia..
Kiitos, että joku edes ymmärsi. Oleellinen asia ei ole tuo lestadiolaisuus, kuten jotku sen näköjään ymmärtävät.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Piätisköhän keskustella sen naapurin kanssa asiallisesti?
Niin kenen niistä? Täällä kun ei muita asu kuin lessuja ja me.
Ymmärrän sua, vaikka yritänkin aina ajatella, ettei saa yleistää. Meidän naapurissa asui myös lestadiolaisperhe ja kävin monta kertaa sanomassa siitä, että niiden muksut vei meidän takapihalta leluja ja rikkovat ne. Sanoin, että saa lainata, jos haluaa, mutta luvan kanssa ja mielellään palautetaan sit ehjänä. Vanhemmat nauroi ja sanoi, ettei ne saa kuulemma lapsilleen mitään kuria. Onneksi muuttivat pois. Kiva kun ei tarvi enää raahata joka ikistä potkumopoa sisälle turvaan, kun poistutaan pihalta.

Muuten oikein mukavia ihmisiä jne. Mutta en tajua miksi tehdään lapsia ihan solkenaan, kun ei sitten viitsitä niitä vahtia. Anteeksi nyt vaan kaikki avarakatseiset, ennakkoluulottomat ihmiset. (Jotka eivät ole todennäköisesti asuneet lestojen naapureina...)
Kyllä meidän lapsikin on leikkinyt tuossa pihalla heidän kanssaan ja ovatkin muuten tosi mukavia ihmisiä. Mutta ei se sitä tarkoita että leluja saa viedä ilman lupaa ja varsinkaan hajoittaa. Enkä yleistä, ärsyttää vaan niin paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mä kyllä tajuan ap:tä täysin..Kyllä muakin ottais aivoon jos naapurin lapset rikkois lasten lelut ja hilluis muutenki meidän pihalla ihan vaan hillumisen ilosta.
Oli ne sit lestoja tai vaikka jehovia..
niin minäkin! mutta ärsyttävää tommonen että oletetaan kaiken olevan heidän uskontonsa syytä! tottakai on ärsyttävää ja huonoa käytöstä tommonen lelujen rikkominen
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mä kyllä tajuan ap:tä täysin..Kyllä muakin ottais aivoon jos naapurin lapset rikkois lasten lelut ja hilluis muutenki meidän pihalla ihan vaan hillumisen ilosta.
Oli ne sit lestoja tai vaikka jehovia..
Kiitos, että joku edes ymmärsi. Oleellinen asia ei ole tuo lestadiolaisuus, kuten jotku sen näköjään ymmärtävät.
Kait se siltä pohjalta on oleellista et lestat tekee liikaa lapsia ja ei sit pysty niitä vahtimaan :/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mä kyllä tajuan ap:tä täysin..Kyllä muakin ottais aivoon jos naapurin lapset rikkois lasten lelut ja hilluis muutenki meidän pihalla ihan vaan hillumisen ilosta.
Oli ne sit lestoja tai vaikka jehovia..
niin minäkin! mutta ärsyttävää tommonen että oletetaan kaiken olevan heidän uskontonsa syytä! tottakai on ärsyttävää ja huonoa käytöstä tommonen lelujen rikkominen
En oleta olevan uskonnon syytä, myönnän että kirjoitin aloitukseni hätiköidysti. Mutta mulla vaan on nyt tälläisiä henk.kohtaisia kokemuksia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mä kyllä tajuan ap:tä täysin..Kyllä muakin ottais aivoon jos naapurin lapset rikkois lasten lelut ja hilluis muutenki meidän pihalla ihan vaan hillumisen ilosta.
Oli ne sit lestoja tai vaikka jehovia..
Kiitos, että joku edes ymmärsi. Oleellinen asia ei ole tuo lestadiolaisuus, kuten jotku sen näköjään ymmärtävät.
sehän tässä just oli se oleellinen asia sen pienen sivuseikan rinnalla. sait purkaa sitä vihaa mitä tunnet kyseistä porukkaa kohti ja saat mielihyvää sittä että joku alkaa haukkumaan lestoja sinun säestyksellä. tätähän se on....
 
Tuskinpa ne asiat sillä tosiaan järjestyy, että koneella puhiset..mä en ymmärrä miksi ihmiset ei osaa kommunikoida toistensa kanssa???!!!! :eek:
Mene nyt sinne ulos ja kysele niiltä lapsilta tai niiden vanhemmilta miksi ne varastaa lelujanne..ja kerro ihmeessä että niin ei saa tehdä jos eivät muuten ymmärrä... :whistle:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Mä kyllä tajuan ap:tä täysin..Kyllä muakin ottais aivoon jos naapurin lapset rikkois lasten lelut ja hilluis muutenki meidän pihalla ihan vaan hillumisen ilosta.
Oli ne sit lestoja tai vaikka jehovia..
Kiitos, että joku edes ymmärsi. Oleellinen asia ei ole tuo lestadiolaisuus, kuten jotku sen näköjään ymmärtävät.
sehän tässä just oli se oleellinen asia sen pienen sivuseikan rinnalla. sait purkaa sitä vihaa mitä tunnet kyseistä porukkaa kohti ja saat mielihyvää sittä että joku alkaa haukkumaan lestoja sinun säestyksellä. tätähän se on....
Siis isäni suku on ainoastaan lestoja!! Mutta ajattele sinä aivan mitä haluat, ei ole minun asiani! Jossä tosiaan kuvittelet että aloitukseni pointti oli lessujen haukkuminen, niin lukisitko kirjoitukseni uudelleen!
 
Ööö... Tunnen pari lestadiolaisperhettä ja niissä perheissä lapset ovat kohteliaita jne. Mutta se ei taida olla tämän keskustelun olennaisin osa :)

Mietin sitä vaan, että mitä jos tekisit noista leluvarkaista rikosilmoituksen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Tuskinpa ne asiat sillä tosiaan järjestyy, että koneella puhiset..mä en ymmärrä miksi ihmiset ei osaa kommunikoida toistensa kanssa???!!!! :eek:
Mene nyt sinne ulos ja kysele niiltä lapsilta tai niiden vanhemmilta miksi ne varastaa lelujanne..ja kerro ihmeessä että niin ei saa tehdä jos eivät muuten ymmärrä... :whistle:
No eikös täällä käy muutkin päästelemässä höyryjä pihalle, miksei sitten tämän ketjun aloittaja saisi käydä? :eek:
 
K.
No jos jotain ovat hajottaneet, niin sitten myös korvaavat (=vanhemmat korvaavat) ne. Ja palauttavat luvatta lainatut. Ei muuta kuin menet vanhempien kanssa puhumaan asiasta. Kyllä ne lapset oppivat, mitä voi tehdä ja mitä ei, kun teoista tulee seuraamuksia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nannanapa:
Ööö... Tunnen pari lestadiolaisperhettä ja niissä perheissä lapset ovat kohteliaita jne. Mutta se ei taida olla tämän keskustelun olennaisin osa :)

Mietin sitä vaan, että mitä jos tekisit noista leluvarkaista rikosilmoituksen?
En kehtaa pienistä lapsista tehdä ilmoitusta, pihalla ei näytä nyt olevan yhtään aikuista. Pitää puhua heidän kanssaan. Harmillista tässä on se, että en tiedä kenen lapsia kukakin on, tässä asuu n.10 lestadiolais perhettä joilla jokaisella on lapsia 3-7, varsinkaan vaikea niistä sanoa mitään ketkä ovat varastaneet lelut pihaltamme kun oltiin mökkeilemässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Tuskinpa ne asiat sillä tosiaan järjestyy, että koneella puhiset..mä en ymmärrä miksi ihmiset ei osaa kommunikoida toistensa kanssa???!!!! :eek:
Mene nyt sinne ulos ja kysele niiltä lapsilta tai niiden vanhemmilta miksi ne varastaa lelujanne..ja kerro ihmeessä että niin ei saa tehdä jos eivät muuten ymmärrä... :whistle:
No eikös täällä käy muutkin päästelemässä höyryjä pihalle, miksei sitten tämän ketjun aloittaja saisi käydä? :eek:
Saaaaasaaasaa..senkun höyryää, mutta ei ne lapset varmaan tätä palstaa lue ja ota täältä opikseen! Jos sitä nyt jotain muutosta tilanteeseen oikeesti haluaa niin parasta vaan mennä päästelemään höyryjä MYÖS niille leluvarkaille.... :whistle: :xmas:
 

Yhteistyössä