Mikä mättää kirpparimyynnissä?

kirjoista
Mä sain myytyä kirjoja kirppiksella, mut aika huonosti, lasten kirjoista pyysin 1-3e, ja muutama vaan meni, vaikka laskin viimeisiks päiviks hintaa, tyyliin 0,30e kpl, ni ei ei..
 
89
'

Nuo muutamat kalliimmat olivat tosiaankin poikkeuksia, perustavara oli selkeästi halvempaa.

En mä oikein käsitä sitten, miten aikuisten vaatteet pitäisi hinnoitella. Mulla oli trikoopaidat 2 - 5 euroa, hameet ja mekot 3 - 5 euroa riippuen merkistä ja kunnosta. Onko se oikeasti liikaa, esim. uudenveroisista farkuista pyytää 5 euroa? Aikuisten vaatteiisa tuo 20 euron poikkeus oli leninki, josta itse olen maksanut 89 euroa, kerran ollut päällä.
Ton hintasen mekon myisin huutikses.
 
tsih
Taitaa kuitenkin olla vaatteiden/tavaroiden kunnossa vikaa ;) Sillä kyllähän hyväkuntoinen tavara liikkuu.. itsellä juuri kirppispöytä tän viikon, neljän päivän saldo oli 340€ ja vielä siis kolme päivää jäljellä. Pidän pöydän siistinä ja väljänä, järjestän tavarat sievästi useisiin koreihin (esim. bodyt, housut omiinsa) ja käyn kerran päivässä järjestelemässä sen. Viimeksi myös oli pöytä viikon ja saldona 480€. Olen enemmän kuin tyytyväinen :)
 
"poikia3"
Ja yksi syy, miksi jotkut vaatteet eivät mene ovat makuasiat, vaatteet eivät miellytä kirppiksellä kierrelleen silmää. Lisäksi mulle kävisi varmaan samoin kuin joku jo sanoi, yleensä vilkaisen pöydästä muutaman minua kiinnostavan tavaran hinnan, muodostan niistä käsityksen hintatasosta. Jos se on liian korkea jatkan matkaa. Eli minusta farkuista 5 euroa on ok hinta, mutta mekosta 20 euroa liian paljon.

Minustakin vaatteita paremmin kaupaksi menevät kirjat ja sisustuslehdet. Lasten kengät tosin oikealla hinnalla menevät myös hyvin kaupaksi.
 
"Jkl"
Millä kirpparilla myit? Mulla on ollu pöytä nyt kolme viikkoa ja saldo on 410 euroa. Ja halvalla olen myynyt. Esim. omia paitoja joista suurin osa 1 e, housuja 1-3 e ja lasten vaatteita 20 s - 2 e. Muutama kalliimpi tavara tai vaate on ollut myynnissä mutta pääasiassa ihan pienistä summista tuo on kertynyt. Eli mun kokemuksen mukaan kauppa on käynyt ihan hyvin.
 
"kerttu"
Harmi juttu jos ei ole mennyt kaupaksi. Mulle tulee mieleen nämä syyt:

- onko kirppari suosittu, vai joku romupaikka missä ihmiset vain piipahtavat, mutta siellä ei ole mitään ostettavaa? Sillä on PALJON merkitystä millä kirppiksellä myyt
- käytkö siistimässä pöytääsi ja onko pöydässäsi sopivasti tavaraa (minä en jaksa edes katsella liian täysiä pöytiä jos sieltä ei pilkistele jos tavara näyttää tavanomaiselta)
- hinnat (jollekin 2 eur on edullinen, toiselle liikaa)
- vaatteiden kunto, ikä ja tyyli (peruslastenvaatteet HM, Lindex,yms menee kyllä kaupaksi HYVÄKUNTOISENA, mutta nukkaset ja haalistuneet vaatteet annetaan ilmaiseksi jos jollekin kelpaa) ja uusikin vaate on 2-6 vuoden päästä jo ehkä vanhanaikaisen näköinen eli mummusille tiedoksi että ne vintiltä kannetut 10-15 vuotta vanhat Lassien vaatteet tai ysärijutut ei vaan mene kaupaksi (JA SELLASTA EI KANNATA EDES PÖYTÄÄN VIEDÄ, AINOASTAAN HYVÄÄ TAVARAA, KOSKA MONI POTENTIAALINEN OSTAJA JÄTTÄÄ PÖYTÄSI KATSOMATTA, JOS SE NÄYTTÄÄ VANHANAIKASELTA/TOSI NUHJUISEN NÄKÖISELTÄ TAVARALTA MITÄ MYYT)
- sattuuko olemaan juuri sen kokoisten vaatteiden ostajia paikalla eli SATTUMA

Itse olen saanut lastenvaatteiden myynnistä 200-250 eur käteen/vko joka kerta. Myyn 2-3 kertaa vuodessa
 
"vieras"
Kuinka p...sti teillä on tavaraa, jos käytön jälkeen jää siistiä myytävää niin paljon, että max 6 euron kappalehinnalla saa kirppismaksujen jälkeen käteen useita satasia?!
 
"kerttu"
[QUOTE="vieras";25149971]Kuinka p...sti teillä on tavaraa, jos käytön jälkeen jää siistiä myytävää niin paljon, että max 6 euron kappalehinnalla saa kirppismaksujen jälkeen käteen useita satasia?![/QUOTE]

Mä myyn aina lasten sesonkivaatteet eli nyt syksyllä myin viime vuoden talvivaatteet ja keväällä kesävaatteet. Ja 200-250 euron tuottoon olen tyytyväinen, koska olen ostanut vaatteet kirpparilta/alesta eli mun lastenvaatteet ei ole minullekaan maksaneet miljoonia.... Ostan paidan parilla eurolla ja jos on vielä hyväkuntoinen myyn sen 0,50-1,50 eurolla pois. IHMISTEN KIRPPUTORIMYYNNIN SUURIN MOKA ON VIEDÄ SINNE PALJON RÄHJÄISIÄ, NUKKAISIA VAATTEITA. Ei sellaisia kukaan osta. Ja jos olet ostanut HM:stä uuden paidan ja se on jäänyt käyttämättä niin ei kukaan maksa siitä sitä uuden hintaa, korkeintaan puolet siitä!!! Tämän vuoksi on monella niin paljon kotiin kannettavaa. Jos mulla jää jotain myymättä niin seuraavaan kertaan alennan tuotteen hintaa ja ne on mennyt AINA. Ja muutamaa päivää ennen myyntiajan loppua se -50% lappu pöytään niin menee loputkin kaupaksi! Aina sitä jotain käteen jää, mutta kyllä ne sitten saa seuraavalla kerralla myydyksi!
 
Tehimiini harmaana
olen ajatellut viedä taas lasten vaatteita kirpparille, mutta meneekö poikien 116-122 cm vaatteet kaupaksi tai tyttöjen 110-116cm. Todella hyväkuntoista ja vähän pidettyä vaatetta. Kirppareilla kun näkee vain noita pienempiä vaatteita, niin mietin, että kannattaako?
Kannattaa viedä mielummin sitten tenavatamineeseen, mulla meni siellä just tuon kokoisia vaatteita tosi hyvin, kahdesta viikosta sain reilut 200e, ja samat vaatteet oli ensin Nummelan kirppiksellä, kahden viikon saldo oli 30e. :( Mulla oli molemmissa paikoissa tismalleen samat hinnat. Ja tenavatamineen pöytävuokra on myös halvempi. :)
 
Taitaa kuitenkin olla vaatteiden/tavaroiden kunnossa vikaa ;) Sillä kyllähän hyväkuntoinen tavara liikkuu.. itsellä juuri kirppispöytä tän viikon, neljän päivän saldo oli 340€ ja vielä siis kolme päivää jäljellä. Pidän pöydän siistinä ja väljänä, järjestän tavarat sievästi useisiin koreihin (esim. bodyt, housut omiinsa) ja käyn kerran päivässä järjestelemässä sen. Viimeksi myös oli pöytä viikon ja saldona 480€. Olen enemmän kuin tyytyväinen :)
Ei muuten ole! Kaikki vaatteet, mitä oli tarjolla ovat täysin ehjiä ja tahrattomia eikä pesunukkaakaan näy.
 
Verda
Se on kyllä vähän niin, että jos olet ostanut täyteen hintaan vaatteet jostain Lindexiltä ja sitten myyt 15 euron maksanutta tunikaa (joka käytetty ja nukkainen) hintaan 7 euroa niin ei mene kaupaksi. Kirpparilla tuotteiden pitää olla lähes uudenveroisia ja hintaa saa olla alle 5 euroa. Lindexin UUSISTA ihanista tunikoista/paidoista olen maksanut kirpulla 5-6 euroa, mutta heti kun näkee, että on käytetty niin en kyllä pulita kuin korkeintaan 3,5 euroa ja tosi käytettyjä ei kannata myyntiin edes viedä.

Kirpputorilla loosin kokonaisilme ratkaisee haluaako kukaan tulla edes penkomaan. Kannattaa laittaa parhaat "tyrkylle" ja vaikka näiden parhaiden hinnat olisivatkin korkeat niin ostaja tietää, että tällä myyjällä on hyvää tarjolla. Itse ainakin skippaan sellaiset loosit missä vaatteet on selkeästi monen monta vuotta vanhaa tai tosi huonokuntoisia. Eli muistakaa, että YLEISILME RATKAISEE ja lumput heti roskiin/keräykseen. Ei niitä 15 vuotta vanhoja hyväkuntoisia rumia vaatteita kannata laittaa pöytään, ne pilaavat heti yleisilmeen ja joku potentiaalinen ostaja kävelee ohi. Vähän sama, kun huuto.netissä on kaunis vaatepaketti ja vaatteet 10 vuotta vanhaa tavaraa. No mun mielestä se ei ole enää kaunis paketti, vaan ehkä hyväkuntoisia vaatteita ja täysin muodista menneitä. Tuollaiset pitäisi laittaa UFF:iin tai antaa tutuille kenelle kelpaa....
 
Oon tässä suunnitellu kirppispöydän vuokraamista, hamstrasin ennen tytön syntymää kirppikseltä kaikkea kivan näköistä vaatetta AIVAN liikaa. Nyt on 5 kassillista pientä ja liian poikaväristä vaatetta + mitä on saatu tutuilta lähes uudenveroisena/uutena mutta jääny käyttämättä esim. väärän koon takia. Onko teillä vinkkejä mitä noille kannattaisi laittaa hinnaksi että pääsee varmasti eroon suurimmasta osasta? Osa on ollu päällä enemmän, osa ei kertaakaan. Kokohaitari suurimmaksi osaksi 50-68. Ja viittiikö noita äitiyspakkauksen kestovaippoja ja vaatteita viedä kirppikselle, ja mitä niille hinnaksi?
 
Mulla on mennyt ihan kivasti kaupaksi. Viime viikolta jäi käteen 111e pöytävuokran jälkeen. Mulla on kaverin kanssa pöytä puoliksi, joten ei ihan hirveästi pysty myymään kerralla tavaraa.

Laitoin sulle Riepu yksityisviestiä autoradasta :)
 
"..."
mä tein testin alkusyksystä.

Varasin itsemyyntipöydän kirpparilta, hinnoittelin erittäin halvaksi. Kaikki lasten sisävaatteet 1.50kpl, paitsi puolipotkarit, kuluneemmat bodyt ja sukkahousut 0.50e kpl. Lasten kengät (Reiman talvikengät core-tex) 10e, lasten lelut (legoja, pehmoleluja, vauvan helistimiä yms) 2e, kpl/paketti. Ainoastaan lelut menivät kaupaksi.

Omia tavaroita, vaatteet 1e kpl, krääsä(kyntteliköt, kuivakukat, lasimaljat yms) 6e kpl. Krääsä meni, vaatteet ei.


Laitoin lasten vaatteet ja kengät kovemmalla hinnalla nettiin kuvien kanssa ja mahdollisuuden tarkastaa tuote ennen ostoa. Kengät (ne reimat) 30e meni ensimmäisenä. sitten aika nopeaa lasten vaatteet kovemmalla hinnalla ja kaikki kehuivat kuinka edulliset hinnat mulla on.... Huoh. jotta näin meillä! Ei se aina hinnasta oo kiinni.
 
"vieras"
Myit edullisesti perusvaatteita ja myyntisi oli kaiketi jotain päälle satasen? Mun mielestä sulla mättää asenne. Sellaista ihan peruskamaa on kirppiksillä tarjolla vaikka kuinka ja jos joku sillä odottaa jotain suurta tuottoa saavansa, niin ei voi kuin ihmetellä. Ei kai se kirppiksellä myynnin tarkoitus ole tienata. Tarkoitus kai on päästä niistä vaatteista eroon ja jos ihan peruskaman jälkeen jää plussaa, silloinhan myynti on onnistunut. Vai? Jotkut merkkivaatteet on asia erikseen. Tienata kirppismyynnillä???
 

Yhteistyössä