Mikä määrä seksikumppaneita on paljon?

• Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
No en sanonu et se pointti olisikaan. Mutta silti sä olet LisaMarie kyllä erittäin huvittava tuon mielipiteesi kanssa. Jos ihminen ei löydä mielitiettyään vielä esim. 40 -vuotiaanakaan, ni siunko mukaan sitten hänen tulis elää siveellisesti ilman seksiä koko elämänsä? Vaiko nauttia seksistä vakikumppanin kanssa ja sitten heittää pellolle kun löytyy se oikea?
Eikun siinä kohtaa ihminen on niin epäonnistunut, että pitäs varmaan hirttää ittensä tai jotain, ettei olis ihmiskunnan häpeäpilkku. Ja kaikkien ihmistenhän kuuluu olla parisuhteessa. Muuta vaihtoehtoa ei katsos ole. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No mun mielstä 30 vuotias nainen jolla ei ole ollu kun vuoden pituisia suhteita on...no epäonistunut, ei oikein tiedä mitä tahtoo, kyllä pitäs ottaa opikseen virheistää.
Eli yli 5 on paljon ja yli 10 pöyristyttävää.

:LOL: :LOL: Et oo tosissas?
No minun mielestä on, koska minusta turvallinen ja vakituinen parisuhde on..no onistumisen mitta. Mitä sitä elämässä muuta tarvii?

No mun mielstä 30 vuotias nainen jolla ei ole ollu kun vuoden pituisia suhteita on...no epäonistunut, ei oikein tiedä mitä tahtoo, kyllä pitäs ottaa opikseen virheistää.
Eli yli 5 on paljon ja yli 10 pöyristyttävää.

:LOL: :LOL: Et oo tosissas?
No minun mielestä on, koska minusta turvallinen ja vakituinen parisuhde on..no onistumisen mitta. Mitä sitä elämässä muuta tarvii?
KAIKKI eivät edelleenkään ole kuin sinä! Kaikki ei pyöri sun aatteiden ympärillä maailmassa, kaikki EI ole samaa mieltä kuin sinä. Jotkut katsos tarvitsee elämässä muutakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiroileva siili:
No en sanonu et se pointti olisikaan. Mutta silti sä olet LisaMarie kyllä erittäin huvittava tuon mielipiteesi kanssa. Jos ihminen ei löydä mielitiettyään vielä esim. 40 -vuotiaanakaan, ni siunko mukaan sitten hänen tulis elää siveellisesti ilman seksiä koko elämänsä? Vaiko nauttia seksistä vakikumppanin kanssa ja sitten heittää pellolle kun löytyy se oikea?
Eikun siinä kohtaa ihminen on niin epäonnistunut, että pitäs varmaan hirttää ittensä tai jotain, ettei olis ihmiskunnan häpeäpilkku. Ja kaikkien ihmistenhän kuuluu olla parisuhteessa. Muuta vaihtoehtoa ei katsos ole. :xmas:
Ok, mä muotoilin ton ekan viestini ilmeisesti väärin, kun kaikki tarttuu tuohon sanaan epäonnistunut. Siis minä tuntisin olevani epäonnistunut jos olisi kertynyt paljon seksisuhteita. Ja minun näkökulmasta se 10 seksikumppania on kamalan paljon.
Toisaalta mä en tajua, miksi kukan edes tietäisi toisen seksikumppanien määrän? Eli jos joku tulee sanomaan mulle että hällä on ollu vaikka 15 seksikumppania, mä kyllä alkaisin mietiä 1. miksi se laskee niitä ja 2. miksi se sen mulla kertoo :eek: Seksi on yksityiasia, eikä kuulu muille, edes se kumppanien määrä.

No kertokaapa mitä muuta ihminen tarvii, kun sen parisuhteen?
Silloin ihmisellä on ystävä, on seksiä, on turvaa...
Kaikki muu on ihan kivaa, mutta sillä ei ole onnellisuuden kannalta merkitystä. No ok, ruokaa tarvii sen verran, että jaksaa sitä seksiä sen kumppanin kanssa harrastaa :D

Ok, mä muotoilin ton ekan viestini ilmeisesti väärin, kun kaikki tarttuu tuohon sanaan epäonnistunut. Siis minä tuntisin olevani epäonnistunut jos olisi kertynyt paljon seksisuhteita. Ja minun näkökulmasta se 10 seksikumppania on kamalan paljon.
Toisaalta mä en tajua, miksi kukan edes tietäisi toisen seksikumppanien määrän? Eli jos joku tulee sanomaan mulle että hällä on ollu vaikka 15 seksikumppania, mä kyllä alkaisin mietiä 1. miksi se laskee niitä ja 2. miksi se sen mulla kertoo :eek: Seksi on yksityiasia, eikä kuulu muille, edes se kumppanien määrä.
Mulle seksi on todella luonnollinen asia, mistä voi puhua ihan julkisestikin. Se ei ole samaa kuin kehuskelu. Ja turha alkaa vetää sanomisia takasin. Kyllä sä olet moneen kertaan tässä todennut, että ihminen on epäonnistunut jos on monia seksikumppaneita ja vain vuoden suhteita jne. Että eiköhän se jo tullut selväksi.

Kaikki muu on ihan kivaa, mutta sillä ei ole onnellisuuden kannalta merkitystä. No ok, ruokaa tarvii sen verran, että jaksaa sitä seksiä sen kumppanin kanssa harrastaa :D
Mä en tarvi parisuhdetta ollakseni onnellinen. Ja silitikin mulla on ystävIÄ, seksiä ja turvaa. Aika köyhää, jos parisuhde on elämässä onnistumisen mitta.

Eläs sano... ei kaikilla läheskään silloin ole noita mainitsemiasia asioita. Ja jos haluaa seksiä, muttei juuri tuolloin parisuhdetta kun ei ole päässyt esim. edellisestä erosta yli tai ei vain löydä sitä oikeaa kumppania, ni mun mielestä on täysin oikein harrastaa seksiä, jos siitä pitää. Se ei todellakaan ole epäonnistumisen merkki se :D

(Hyvä ) Parisuhde on ihan kiva lisä elämään joo, mutta kyllä sitä ilmankin pärjää ja voi olla onnellinen. Aika sairasta, jos elää elämäänsä vain parisuhteen takin. Mitä jos ukkos jättää sut, tuleeko heti paniikki etsiä äkkiä uus. Ethän sä voi olla onnellinen yksin. Voi tsiisus! |O

Mä en tarvi parisuhdetta ollakseni onnellinen. Ja silitikin mulla on ystävIÄ, seksiä ja turvaa. Aika köyhää, jos parisuhde on elämässä onnistumisen mitta.
No mun mielstä taas on köyhää, jos ei ole parisuhdetta :D

[
Tossa jo joku kysyikin, että mitä jos ukkos jättää sut? Olisko sun seuraava päämääräs saada uusi parisuhde, että voit tuntea olevas onnistunu elämässäs?
Ja entä jos tuommosta ahasmielistä ei senkään jälkeen kukkaan jaksais kovin kauaa kahtoa? Mitäs sitten tekisit? Menisit narun jatkoksi kun kumppaneita alkaisi kertyä liian monia?

[
Tossa jo joku kysyikin, että mitä jos ukkos jättää sut? Olisko sun seuraava päämääräs saada uusi parisuhde, että voit tuntea olevas onnistunu elämässäs?
Ja mitä jos et löydäkään uutta ja joudut elämään loppuelämäs yksin? Meetkö sitten hakemaan sitä matalanprofiilin maksullista seksiä vai?

(Hyvä ) Parisuhde on ihan kiva lisä elämään joo, mutta kyllä sitä ilmankin pärjää ja voi olla onnellinen. Aika sairasta, jos elää elämäänsä vain parisuhteen takin. Mitä jos ukkos jättää sut, tuleeko heti paniikki etsiä äkkiä uus. Ethän sä voi olla onnellinen yksin. Voi tsiisus! |O
Tällä hetkellä ajattelen, että jos parisuhde kariutuisi, en hankkisi uutta. Eli ei tulis paniikkia etsiä uutta. onnellisuuden kanssa olis pitkään niin ja näin, pitäis järjestää elämän arvot uusiksi.

[
Ja mitä jos et löydäkään uutta ja joudut elämään loppuelämäs yksin? Meetkö sitten hakemaan sitä matalanprofiilin maksullista seksiä vai?
Mä voisin kuule ruveta myymään sitä seksiä. Huora antaa ilmaseksi, mutta bisnes on bisnestä. Ja kuten tuohon toisaalle jo mainitsin, sitten vaan menis elämän arvot uusiksi. Onhan mun mielipide -kuten tässäkin ketjussa olen maininnu- 15 vuodessa muuttunu tuonkin suhteen, paljonko seksikumppaneita on paljon.

kannanottaja
No minä olen sanonut jo suoraan, että itse en halua kymmeniä saatika satoja panokumppaneita. Ja että tuntemani miehille sillä lukumäärällä ON väliä ja että tuleville kumppaneillekkin saa olla väliä. Ja olen ihminen haluineni kuten muutkin, mutta tässä niinkun monessa muussa olen sitä mieltä ettei halujaan tarvitse aina toteuttaa, mutta palstalla vallitsee äänekäs vastapuoli ja senkin tiedän.

[
Ja entä jos tuommosta ahasmielistä ei senkään jälkeen kukkaan jaksais kovin kauaa kahtoa? Mitäs sitten tekisit? Menisit narun jatkoksi kun kumppaneita alkaisi kertyä liian monia?
Mä olen tämän asian suhteen viimeisen 15 vuoden aikana jo kerran kokemuspeäisesti muuttanu mielipiteeni, ehkä sitten pitäis muuttaa taas. Mutta tällähetkellä koen että olen onnistunu elämässä, koska kumppaneita ja sitä sellaisen historian tuomaa painolastia ei ole kertynyt liikaa.

viel tästä aiheesta uutta
[

Hyvä pointti! :D Niin tosiaan.. tarviiko siihen onneen tosiaan sen parisuhteen. Onnea voi todellakin olla yhdellä ja samalla ihmisellä sekä parisuhteessa että lyhyemmissä suhteissa ja se onni voi olla jopa parempaa tai samanarvoista.

Biologisestihan ihmistä ei ole luotu pitkään parisuhteeseen yhden ja saman kanssa. Se on ihan raamatun ja muiden uskomusten, uskontojen tai filosofioiden keksimää. Onni on jos tosiaan nauttii joka päivästä yhden ja saman miehen kanssa. Minulla meni kauan loytää rakas ja en silti ollut onneton kun tavattiin:D Vaikka oli erilaista elämä ennen tätä suhdetta.

Yhteistyössä