Mikä kuntoilulaite kotiin?

• Viestiketjun aloittaja "sohvaperuna"
  • Ensimmäinen viesti
rietas
Alkuperäinen kirjoittaja älä unohda jumpata!!;28055032:
Miksi, "rietas", olet niin aggressiivinen?
Aggressiivinen? :D Ai olen aggressiivinen, kun kyseenalaistan... no sovitaan sitten niin. Haluaisin vaan kuulla syyn siihen, miksi kysymykseen "millainen kotikuntoilulaite" vastataan suurinpiirtein "kotikuntoilulaitteet on paskaa, hanki hyppynaru" sekä perustelut näille väitteille.

Eikö esim. nuo PT:n vastaukset olleet aggressiivisia? Vai onko vain eriävä mielipide aggressiivisuutta?

älä unohda jumpata!!
No, ehkä minusta usean muun vastaukset ovat olleet pohdiskelevampia ja liikkuneet yleisellä tasolla, eivätkä aivan noin mustavalkoisia...

Mutta jos on jäänyt treeni väliin niin ehkä sitten kaikki näyttää nillitykseltä.

Liikunnallista perjantaipäivän jatkoa itse kullekin!

:D

rietas
Alkuperäinen kirjoittaja älä unohda jumpata!!;28055077:
No, ehkä minusta usean muun vastaukset ovat olleet pohdiskelevampia ja liikkuneet yleisellä tasolla, eivätkä aivan noin mustavalkoisia...

Mutta jos on jäänyt treeni väliin niin ehkä sitten kaikki näyttää nillitykseltä.

Liikunnallista perjantaipäivän jatkoa itse kullekin!

:D
:LOL: ei osunut.

Hitto, olen kai sokea, kun en nähnyt niitä järjellisiä perusteluita crosstrainerin huonoudesta tai siitä, miksei se polttaisi kaloreita? :O Sis joo, eihän mikään laite tai laji auta jos sen jättää käyttämättä/harjoittamatta, mutta eihän se ole mikään vakio, että näin kävisi kaikille?

"vieras"
Aggressiivinen? :D Ai olen aggressiivinen, kun kyseenalaistan... no sovitaan sitten niin. Haluaisin vaan kuulla syyn siihen, miksi kysymykseen "millainen kotikuntoilulaite" vastataan suurinpiirtein "kotikuntoilulaitteet on paskaa, hanki hyppynaru" sekä perustelut näille väitteille.

Eikö esim. nuo PT:n vastaukset olleet aggressiivisia? Vai onko vain eriävä mielipide aggressiivisuutta?
Ihan yhtälailla se leuavetotanko tai hyppynaru ovat kuntoilulaitteita, jos kysymyksenä on mikä kuntoilulaite kotiin, niin miksei siihen saisi vastata?

Toki jos minulta kysytään niin kotiin olis parasta hankkia mm. ylä/alatalja 120kg painopakalla, painonnostopenkki, erilaisia levytankoja ja painoja sen verran että pystyy mavettamaankin maksimeita, vatsalihaspenkki, nyrkkeilysäkki, leuanvetotanko, häkki, käsipainoja, voimapyörä, dippiteline, vinopenkki, juoksumatto, jne.

Jos tila on rajallinen, valitettavasti kaikki mahdollinen ei voi mahtua, joten pienten, tilaa vähän vievien ja hyväksi todettujen treenimetodien sekä välineiden hankintaa on täysin aiheetonta kyseenalaistaa.

Varsinkin kun sitä ketjussa vartavasten kysytään.

"sohvaperuna"
Olipas tänne tullut viestejä - kiva!
Mä myös ihmettelin eilen PT:n aggressiivista tyyliä. Ei kaikki ihmiset ole samasta muotista. Toiset rykii mielellään salilla laitteissa, toiset juoksee raittiissa ulkoilmassa ja joku toinen taas mieluummin menee spinningiin kuten minä.
Ja ongelma tosiaan on se, että koska haluaisin tehdä kuntoilut rauhassa ja ilman keskeytyksiä, en siihen lasten kanssa ryhdy. Siinä joutuis jatkuvasti juoksemaan potattamassa tai vaihtamassa vaippaa tai estämässä kuopusta tyhjentämästä kaikkia laatikoita tai ettei esikoinen kiipeä kuopuksen päälle.. Juu ei, lapset haluaa mun huomion heti jos yritän johonkin keskittyä. Siksi kysyin vinkkejä kuntoilulaitteista kotiin. Tiedän että lenkillä kuluu kalorit mut se ei paljon lohduta jos mun ei ole mahdollista juoksulenkille lähteä. Kuka ymmärsi pointin?

Kahvakuulaa en ole kokeillut, se vois olla ihan jees. Mutta lähtökohtaisesti etsin sitä aerobista puolta, lihaskuntoa osaan toki tehdä ilman mitään laitettakin (on käsipainot, jumppapallo). Ja aerobinen auttais tähän mun hartiajumiin. Mikä olisi hyvä crosstrainer? Laitteen ei tarvitse olla halpa, ennemmin satsaan laatuun kuin nitisevään ja huonoon kuntopyörään. Olen spinningissä tottunut ajamaan tietyssä ajoasennossa (matalassa jotta vatsalihaksetkin ovat töissä) eikä semmosta kuntopyörässä saa mitenkään. Spinningpyörät on tosi kalliita kyllä mut maksaa se kk-lippu salillekin eikä mulla tässä elämäntilanteessa oo mahdollista sinne salille mennä.

"vieras"
Kun musta oli tulossa sohvaperuna hoitovapaaalla, hommasin kuntopyörän. Mulla oli ongelmia niskan ja alaselän kans ja ne kyllä aukes ihan tavallisen kuntopyöränkin avulla, kun muistin aina venytellä. Venyttelykin jää, jos ei muuten harrasta liikuntaa. Toinen mikä on mulla auttanu, on ollu ihan vaan annen ja ellun (no anteeks en muista oikeita nimiä) ylejumppa. Niitä laitoin boxille ja sitten jumppasin rauhallisina hetkinä niitä. Kuntopyörä on vähän tylsä, mutta kunnon musalla siihenkin saa potkua. Ja joskus teen sitten käsipainoilla yläkroppatreeniä pyöräilyn jälkeen.

"sohvaperuna"
Jossain vaiheessa mietin just että oisin hankkinu jonku jumppa-dvd:n mut tunnen itteni, en mä jaksais sitä kuitenkaan tehdä. Ohjatuista tunneistakin tykkäsin eniten just spinningistä tai sitten pumpista, ne jumppajumpat on jotenkin tylsiä. Tai ei ehkä tylsiä mut kävin niissä jossain vaiheessa paljon joten ehkä vähän siihen leipäännyin. Eikä siinäkään tuu sitä aerobista niin paljoo, toki lihaksille tekis hyvää mikä tahansa liikunta.

Toki pyörä tai crossari vie tilaa mut tulis ehkä sit kuitenkin helpommin tehtyä. Keväällä voisin roudata sen vaikka parvekkeelle ja treenata siellä. Ois naapureilla ihmeteltävää. ;)

"sohvaperuna"
Ai että käyn joka päivä juoksemassa 10min? Okei.. ennen juoksin kyllä aina n. tunnin lenkkejä, mun kroppa lämpee vasta vartin, parinkymmenen minsan kohdalla ja sit alkaa luistaa. Tai alkoi, ei ehkä tässä rapakunnossa. :)

On tehokasta!
[QUOTE="sohvaperuna";28057049]Miten toi toimii? Johan mulla menee lämmittelyssä toi aika..?[/QUOTE]

Hyppäät ulos, kävelet reippaaseen tahtiin pari valaisintolpan väliä, seuraavat kaks juokset täysiä, sitten taas kävelet ja taas juokset. 5-10 minuutissa saat erittäin tehokkaan treenin vedettyä läpi.

Parantaa hapenottokykyä, kestävyyskuntoa, laskee lepoverenpainetta ja ennenkaikkea rasvaa lähtee PALJON!

Mikä parasta, aika kuluu todella vähän hyötyihin nähden, eikä maksa mitään.

"sohvaperuna"
Okei, tota voin kokeilla. Nyt on vaan niin pirun liukasta etten taida uskaltaa täysiä juosta, mutta kuukauden kuluttua on jo varmaan keväisempää. Auttaako toi 10min näihin hartiavaivoihin? Tai ei kai kukaan estä mua juoksemasta tolla tyylillä vaikka puol tuntia ellei sit lopu kunto kesken.

On tehokasta!
[QUOTE="sohvaperuna";28057134]Okei, tota voin kokeilla. Nyt on vaan niin pirun liukasta etten taida uskaltaa täysiä juosta, mutta kuukauden kuluttua on jo varmaan keväisempää. Auttaako toi 10min näihin hartiavaivoihin? Tai ei kai kukaan estä mua juoksemasta tolla tyylillä vaikka puol tuntia ellei sit lopu kunto kesken.[/QUOTE]

No siinä nimenomaan niinku tarkoituksena on juosta niin lujaa kuin kintuista vain pääsee, ei se silloin mitään auta jos juoksuosuuden hölkkää, ei se enää silloin ole intervallitreeniä. Kieltämättä talvisin vähän hankala treeni liukkauden takia, mutta kannattaa kuitenki kokeilla. Hartiavaivoihin ei auta.

Etkä todellakaan pysty tuolla tyylillä puolta tuntia vetämään. Itse olen suht kovakuntoinen kaveri, harrastan mm. itsepuolustuslajeja ja pattia löytyy jos jonkinkokosta, mutta ensimmäistä intervallitreeniä en kyllä unohda, oksennus lensi jo kolmannen minuutin jälkeen.

"..."
No joo.. En minäkään kyllä liputa noitten kotikrossareiden tai vastaavien laitteiden puolesta. Mun kokemuksen mukaan 99% niistä jää pölyttymään olohuoneeseen alkuinnostuksen jälkeen.

Mutta ihmettelen miten olet muka noin kiinni lapsissa ettet pääse mihinkään yksin? Missä lasten isä tai muut sukulaiset ovat? No joo, mutta jos asia on näin niin oletko varma että haluat viettää ainoa vapaahetkesi kuntopyörän päällä? En usko.

Mun ratkaisu tähän olisi lapsiparkki. Nykyään monessa kuntokeskuksessa on tarjolla lastenhoitoa, joten käytä se ihmeessä hyväksesi. Jos kerran olet valmis satsaamaan kalliseen kotikuntolaitteeseen niin miksei kuntosalijäsenyyteenkin? Olisi ainakin monipuolisempaa.

"sohvaperuna"
Joo, on varmaan tehokasta toi HIIT-treeni. Mutta mun pitää sit sen lisäksi keksiä joku aerobinen silti, koska nää hartiat on niin huonossa kunnossa ettei tuu mitään jollen saa niitä auki. Eli joku kotilaite sit kuitenki. Ja toisaalta mä voisin käyttää siihen liikuntaan tunninkin, koska se ois just sitä mun omaa aikaa.

rietas
...ja jos ei lapselle halua tai saa hoitopaikkaa kuntoilun ajaksi niin sitten ei. Jos haluaa mielummin kuntoilla kotona, niin sitten kuntoilee kotona. Siitä huolimatta että ehkä joku muu ei niin tekisi. Haloo taas.

Yhteistyössä