Mikä kirja? (Suosituksia)

  • Viestiketjun aloittaja utelee
  • Ensimmäinen viesti
utelee
Mikä on hyvä kirja, joka tempaisee mukaansa, mutta ei junnaa paikoillaan montaa sataa sivua?

Haussa lukemista, joka oikeasti saa mielenkiinnon syttymään.

Saa olla järkyttävääkin materiaalia.
 
utelee
Olen lukenut kaikenlaisia kirjoja.

Eniten ehkä pysyn kiinnostuneena sellaisten kirjojen parissa, jossa tapahtuu jotain järkyttävää. Realistisesti.
Mikäs se oli se kirja, jossa poika joutui äitinsä orjaksi? Äiti puukottikin tätä poikaansa jne.
Sekin oli ihan mielenkiintoinen.

Tuon tyyppisiä kirjoja jaksaa lukea.
Torey haydenilta olen lukenut yhden kirjan (se missä tyttöä ja tämän pikkusiskoa käytettiin jossain kultissa seksuaalisesti hyväkseen) ja sekin oli ok.
Myös Waris Dirien Aavikonkukka oli mielenkiintoinen.

Sortamista, dramatiikkaa ja järkyttäviä ihmiskohtaloita ehkäpä päällimmäisiksi.
 
"Kauris"
Olen lukenut kaikenlaisia kirjoja.

Eniten ehkä pysyn kiinnostuneena sellaisten kirjojen parissa, jossa tapahtuu jotain järkyttävää. Realistisesti.
Mikäs se oli se kirja, jossa poika joutui äitinsä orjaksi? Äiti puukottikin tätä poikaansa jne.
Sekin oli ihan mielenkiintoinen.

Tuon tyyppisiä kirjoja jaksaa lukea.
Torey haydenilta olen lukenut yhden kirjan (se missä tyttöä ja tämän pikkusiskoa käytettiin jossain kultissa seksuaalisesti hyväkseen) ja sekin oli ok.
Myös Waris Dirien Aavikonkukka oli mielenkiintoinen.

Sortamista, dramatiikkaa ja järkyttäviä ihmiskohtaloita ehkäpä päällimmäisiksi.
Muistatko tuon Haydenin kirjan nimeä? Luulin lukeneeni ne kaikki, mutta tuollaista en ole lukenut. Sinulla on muuten sama maku kuin minulla. :D Taisi olla Pimeän poika tms tuo minkä nimeä mietit.
 
......
Stephen King-Piina
Todella jännittävä ja mukaansatempaava kirja. Kingin tyylistä poiketen tässä kauhu ei perustu yliluonnolliseen, vaan tapahtumat voisivat tapahtua oikeasti. Pitää otteessaan loppuun asti, koska on aivan pakko tietää, miten tapahtumat päättyvät.
Paras kirja, jonka olen pitkään aikaan lukenut.
 
[QUOTE="sss";24266485]Stephen king: Duma key. Paras monista lukemistani Kingeistä ! Ei millään olis malttanu keskeyttää![/QUOTE]

On tosiaan todella hyvä kirja, piina on toinen hyvä.

James Pattersonin kirjat on jännittäviä ja juoni etenee hyvin.

Karin Slaughterin kirjat.
 
Sam(I)
Alkuajatus - Elämän pieni käsikirja (Hannu 2010). Kirjan mukaan kopioimme ajatuksia ympäristöltämme lapsuudesta lähtien, ja nämä ajatukset määrittelevät meille hyvin vahvasti minkälaisia meidän tulee olla ja mitä tehdä elämässämme. Ihminen alkaa siis esittämään ympäristönsä määrittelemää roolia, eli hän kasvaa joksikin muuksi kuin omaksi itsekseen, ja koska tämä alkaa jo hyvin nuorena, hän ei ole tietoinen siitä, vaan uskoo olevansa se henkilö joksi hänet kasvatettiin.

Kirjasta löytyvän tiedon varassa oppii tarkastelemaan ajatuksia mielessään. Kun ajatuksen löytää, siitä tulee tietoiseksi ja siksi sen voi valita pois. Sitä ennen se vaikuttaa tiedottomuudesta, eikä sitä välttämättä edes huomaa. Ulkoisia ajatuksia paljastaessa tietoisuus omasta itsestä kasvaa vähitellen, ja jossakin vaiheessa ulkoisista ajatuksista rakennettu keinotekoinen henkilö katoaa kokonaan, ja jäljelle jää aito oma itse.

Tässä mielenkiintoinen, ja ennen kaikkea toimiva kirja. Kirjan takakannessa on varoitus, jonka mukaan elämäsi voi muuttua pysyvästi, ja se kyllä pitää paikkansa. Suosittelen! Löysin kirjan sivulta http://www.alkuajatus.org
 

Yhteistyössä