Mikä kasvissyönnissä ärsyttää?

Itse en siis kasvissyöjä ole vaan määrittelisin ruokavalioni kasvispainotteiseksi sekaravinnoksi. Ystäväpiiriin kuuluu useita kasvissyöjiä ja heiltä olen kuullut kasvissyönnin herättävn usein ympäristössä voimakkaita tunteita. Samaa olen itse ollut havaitsevinani...

Mikä siinä ärsyttää? :| Jos kuitenkaan henkilö ei paasaa kyllästymsieen asti omasta vakaumuksestaan eikä tuputa sitä muille, vastaa kysyttäessä ruokavaliosta...
 
Muumibuumi
No ei mua ainakaan mikään siinä haittaa/ärsytä. Joskus mielenkiinnosta olen kysynyt kaverilta, että mitä hän sit saa syödä ja miksi näin.. Mut ei sen ihmeempiä intohimoja moista vastaan ole. Jos joku tykkää niin siitä vaan..

 
Ei se mua ainakaan haittaa tai ärsytä. Se kyllä joskus ärsytti kun kaverina nuorempana sanoi "hyi kuinka sä voit syödä tuota kuollutta eläintä" jne. kun itte olit syömässä lihaa. Kun enhän mäkään kyseinalaistanut hänen ruokailuaan niin miksi piti sitten hänen tehdä mulle niin.
 
Itse olen kasvissyöjä, joten itseäni vähemmän siinä mikään ärsyttää. Mutta onkohan siinä se, että joku saattaa olla kovin jyrkkä omissa kasvisruokavaliomielipiteissään ja pyrkii käännyttämään muita. Ja käännyttäessään tuo esille sekaruokaa syövälle sellaisia pointteja, joista toiset saattavat syyllistyä ja siitä tulee sitten se negareaktio. Itselläni on omat syyni olla kasvissyöjänä, mutta minua ei häritse yhtään se, miten muut syövät. Jokainen tavallaan ja kaikkia mahtuu maailmaan :)
 
ei mikään noin varsinaisesti eikä pitäisi vegeä ärsyttää mitä meidän oma perhe syö. periaatteessa kasvissyöjälle kelpaavaa ruokaa yhdeksi ruokailuksi pitäisi meidän jääkaapista ja komeroista löytyä vaikka ei mitään soijasta tehtyjä lihapullajäljitelmiä olekaan
 
vege
Voin kertoa että kasivssyöntini on todellakin aika ajoin aiheuttanut eriskummallisia reaktioita läheisissä, mm. vittuilua ja kännisiä puheluita aiheeseen liittyen. En ole pitänyt asiasta mielestäni suurta meteliä, mutta jotenkin eräät ihmiset ovat kokeneet ruokatottumukseni uhkaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vege:
Voin kertoa että kasivssyöntini on todellakin aika ajoin aiheuttanut eriskummallisia reaktioita läheisissä, mm. vittuilua ja kännisiä puheluita aiheeseen liittyen. En ole pitänyt asiasta mielestäni suurta meteliä, mutta jotenkin eräät ihmiset ovat kokeneet ruokatottumukseni uhkaksi.
:eek: :eek: Aika kummallista touhua. Kuinkahan jotakin voi noin kovaa riepoa toisen syömiset.
 
vieras
Ei siinä ärsytä muu, kuin jos se kasvissyöjä kyseenalaistaa mun ruokatottumukseni , tai sitten siitä kasvissyönnistä (samoin kuin muistakin ruoka-aine allergioista,) tehdään helevetinmoinen haloo ja huuto
jossain tilaisuudessa. Allergiat joko kerrotaan etukäteen tai sitten hienotunteisesti kysytään, eikä kailoteta pitkin salia ...
 
Ei siinä mikään ärsytä. Mutta se ärsyttää että sitä tuputetaan muille ja kaiken lisäksi jonkun tekosyyn varjolla pakotetaan lapsetkin kouluissa ja päikkäreissä olemaan ilman kunnon ruokaa "kasvisruokapäivinä".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ei siinä mikään ärsytä. Mutta se ärsyttää että sitä tuputetaan muille ja kaiken lisäksi jonkun tekosyyn varjolla pakotetaan lapsetkin kouluissa ja päikkäreissä olemaan ilman kunnon ruokaa "kasvisruokapäivinä".
Sitähän on tehty iät ja ajat pinaattikeittopäivinä :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ei siinä mikään ärsytä. Mutta se ärsyttää että sitä tuputetaan muille ja kaiken lisäksi jonkun tekosyyn varjolla pakotetaan lapsetkin kouluissa ja päikkäreissä olemaan ilman kunnon ruokaa "kasvisruokapäivinä".
Ei niinäkään päivinä tarvitte olla ilman ruokaa kun syö sitä ruokaa. Kasvisruoka on ihan yhtä hyvää kuin liharuoka. Esim. kasvislasagne ja juurespihvit on todella hyviä. Taitaa aika monella vain olla asennekysymys tuo kun sanotaan, että kasvisruoka on pahaa eikä itteasiassa olla edes kunnolla maistettu kasvisruokia. Ei kannata olla noin ennakkoluuloonen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ei siinä mikään ärsytä. Mutta se ärsyttää että sitä tuputetaan muille ja kaiken lisäksi jonkun tekosyyn varjolla pakotetaan lapsetkin kouluissa ja päikkäreissä olemaan ilman kunnon ruokaa "kasvisruokapäivinä".
Sitähän on tehty iät ja ajat pinaattikeittopäivinä :xmas:
Tai puuropäivinä. :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ei siinä mikään ärsytä. Mutta se ärsyttää että sitä tuputetaan muille ja kaiken lisäksi jonkun tekosyyn varjolla pakotetaan lapsetkin kouluissa ja päikkäreissä olemaan ilman kunnon ruokaa "kasvisruokapäivinä".
nin, onhan se vähän niin, että jos on kasvissyöjille oma ruoka aina, miksi liharuokaa ei saa myös joka päivä jos on lihansyöjä.

Milloinkahan koulussa on karppipäivä pakollinen kaikille ?
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ei siinä mikään ärsytä. Mutta se ärsyttää että sitä tuputetaan muille ja kaiken lisäksi jonkun tekosyyn varjolla pakotetaan lapsetkin kouluissa ja päikkäreissä olemaan ilman kunnon ruokaa "kasvisruokapäivinä".
Ei niinäkään päivinä tarvitte olla ilman ruokaa kun syö sitä ruokaa. Kasvisruoka on ihan yhtä hyvää kuin liharuoka. Esim. kasvislasagne ja juurespihvit on todella hyviä. Taitaa aika monella vain olla asennekysymys tuo kun sanotaan, että kasvisruoka on pahaa eikä itteasiassa olla edes kunnolla maistettu kasvisruokia. Ei kannata olla noin ennakkoluuloonen.
Peesi tälle. Se on asennejuttu enemmän kuin mitään muuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ei siinä mikään ärsytä. Mutta se ärsyttää että sitä tuputetaan muille ja kaiken lisäksi jonkun tekosyyn varjolla pakotetaan lapsetkin kouluissa ja päikkäreissä olemaan ilman kunnon ruokaa "kasvisruokapäivinä".
Onhan siellä tähänkin asti ollut kasvisruokapäiviä, on puuroja, pinaattikeittoja yms.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ei siinä mikään ärsytä. Mutta se ärsyttää että sitä tuputetaan muille ja kaiken lisäksi jonkun tekosyyn varjolla pakotetaan lapsetkin kouluissa ja päikkäreissä olemaan ilman kunnon ruokaa "kasvisruokapäivinä".
Ei niinäkään päivinä tarvitte olla ilman ruokaa kun syö sitä ruokaa. Kasvisruoka on ihan yhtä hyvää kuin liharuoka. Esim. kasvislasagne ja juurespihvit on todella hyviä. Taitaa aika monella vain olla asennekysymys tuo kun sanotaan, että kasvisruoka on pahaa eikä itteasiassa olla edes kunnolla maistettu kasvisruokia. Ei kannata olla noin ennakkoluuloonen.
Eikös muuten liharuoan sanominen pahaksi voi sekin olla asennekysymys?
 

Yhteistyössä