Mikä joulussa ihaninta?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tässä tulevassa joulussa kiireettömyys, perheen koossaolo, hyvä ruoka. Vietetään joulu poissa kotoa, vuokrattiin lomaosake Katinkullasta. Ei vierailuja, ei vieraita, ei mitään joulustressiä siisteydestä tai tarjoiluista. Vain oma perhe, ihanat jouluherkut, aikaa, aikaa, aikaa...

Muun muassa musiikista, askartelusta, sisustamisesta, leipomisesta, jouluruoan laitosta, joulunajan elokuvista, jopa joulusiivouksesta.:heart:
Nautin joulun odotuksesta, siinä on sellainen tietty ihana tunne koko ajan päällä.

Ihanaa kiireetöntä oloa perheen kesken, saa katsella lasten iloa ja riemua sydämet sykkyrällä.:heart:

Ihmiset ovat ystävällisiä ja kivoja toisillensa.:heart:

"Vieras"
Joulu alkaa jo lasten joulukirkosta.
Ihana tunnelma sieltä levittäytyy myös kotiin.
Joulu tulee myös sisäisestä rauhasta.
Joulu kaikessa kokonaisuudessaan on ihanaa aikaa.

*:*
Perinteet...ja se KIIREETÖN yhdessäolo :)
Aatto menee yleensä hautausmaat kierrellen,vanhempien ja sisarusten perheiden luona piipahtaen eli melkoista ajelua ja höösäystä...mutta sitten illalla kun rauhoitutaan oman perheen kesken...ja ne pyhät lötkötellään kotosalla,jouluruokaa ja suklaata.Ihanaa :)

Minä rakastan joulunodotusta: leipominen, joululaulut, lasten hömpötys tontuista, kynttilät ja jouluvalot. Minusta on ihanaa suunnitella ja ostaa joululahjoja (hyvissä ajoin ennen ruuhkia!) ja erityisesti paketoida niitä :) Itse aatossa, on parasta joulun oma rauhaisa tunnelma ja kiireettömyys, hyvä ruoka ja lasten tohina!

Viimeksi muokattu:
J-t harmaana
Ensimmäisenä kiireetön yhdessäolo. Meillä ei jouluna kierretä sukulaisissa, mummu viettää joulut meillä.
Toisena sitten ruoka ja herkut
Tunnelma. Joulussa vaan on sellainen oma ihana tunnelmansa, mitä ei muulloin ole.

*itse joulun odotus (ehdin kaukomailta Suomeen 5 paivaa ennen joulua eli ehdin viela kauppaan haistelemaan joulukiiretta ym. ja nakemaan mainoksia tv:sta)
*joululaulut
*aattona se koko tunnelma, laheiset, pukki, hautausmaa, lumiukko, hienot vaatteet, kuusi, ruoka, lahjat, riisipuuro, valvominen...

-ainoa mika harmittaa on pieni itkuntuntu joka vaistamatta meinaa tulla kaivatessani paria laheista :(
Nain ollen muutama joululaulu on pannassa multa itseltani

Yhteistyössä