Mikä ihmeen parturi-kampaamon milli mitta?????????????????????? Kuka tietää

  • Viestiketjun aloittaja ihmeelllistä
  • Ensimmäinen viesti
ihmeelllistä
Soittelin tässä viikko sitten eri kampaamoihin ja kaikissa hinnat siis pilvissä.
Minulle pitäisi siis laittaa väri ja leikata hiuksia arvio tästä liikkui keksimäärin 90-160e välimaastossa.

Yhden parturin netti sivuilla puhuttiin väri+ leikkaus paketista ja hinta noin 90e ( pitkät hiukset)
Soitin jo sinne innoissani ja varasin ajan ja kysyin loppuun vielä sen hinnan uudelleen ja hintana tämä nainen sanoi siis enintään 150e!!!!!!

Kysyin tästä ja tämä nainen puhui,että heillä on milli mitta!!!?????
Siis ymmärsin tämän naisen puheista,että mikäli tietty milli menee yli ei saa enää väriä + leikkausta paketti hintaan eli siihen 90e. ja tästä EI MITÄÄN maintaa nettisivuilla.
ja netti sivuilla on siis paketti hinnat lyhyille, puolipitkille, ja pitkille hiuksille laitettu

Paljonkohan se on se millimitta siis raja?

Onko muille sattunut näin vastaavaa???
 
"kampaaja"
Kampaaja puhui varmaan värin menekistä. Värit ovat kalliita ja hinta nousee mitä enemmän väriä tarvitaan. Lyhyisiin ja ohkaisiin riittää esim 60ml kun taas pitkiin ja paksuihin voi saada menemään reippaasti yli 240ml. Värit maksaa n. 10e 60ml tuubi josta valmista väriä saa hapetteen kanssa 120ml.
 
ihmeellistä
[QUOTE="kampaaja";24000138]Kampaaja puhui varmaan värin menekistä. Värit ovat kalliita ja hinta nousee mitä enemmän väriä tarvitaan. Lyhyisiin ja ohkaisiin riittää esim 60ml kun taas pitkiin ja paksuihin voi saada menemään reippaasti yli 240ml. Värit maksaa n. 10e 60ml tuubi josta valmista väriä saa hapetteen kanssa 120ml.[/QUOTE]


No miten selität sen,että tätä tietoa ei ole nettisivuilla?
Eikä nettisivujen hinnat ole virheellisiä ja harhaanjohtavia??????
 
"jossukka"
kyllähän se niin on että jos on ammattilainen ja menestynyt parturi-kampaaja niin ei siellä millejä mittailla. kehottaisin soittamaan oikeasti ammattilaiselle joka tietää mitä tekee.
 
"Kampaaja"
Alkuperäinen kirjoittaja ihmeellistä;24000171:
No miten selität sen,että tätä tietoa ei ole nettisivuilla?
Eikä nettisivujen hinnat ole virheellisiä ja harhaanjohtavia??????
Kerroin vain kuinka yleensä homma toimii suurimmassa osassa kampaamoista.

Ja kyllä se on Jossu niin, että menestyneet ja ammattitaitoiset kampaajat ne vasta millejä mittaileekin, niistä ei vaan asiakkaiden aikana puhuta =) Ei kukaan niin tyhmä ole, että ainekulut omasta pussistaan maksaisi, vaan tottakai ne lisätään lopulliseen hintaan.

Ehkä tuon firman kannattaisi lisätä hinnastoonsa sana alkaen...
 
"Kampaaja"
asutaan maalla.. :) puolipitkät hiukset, leikkaus ja värjäys 45e
Ei paljon käteen jää jos tuolla hinnalla tekee! Alvin ja ainekulujen jälkeen jää muihin kuluihin ( tel, vuokrat, palkat) 30e eli n. 15e per tunti miinus nuo kulut. Mukavaa toki asiakkaille, mutta minä en muutaman euron tuntitaksalla tekisi kyllä mitään vaikka unelma-ammatisani olenkin
 
-ii
Sama meillä täällä "maalla" leikkaus hiukset kuin hiukset 10e keskipitkät hiusket 2 värin värjäys 30e, kampaaja ollut pitkään alalla, kotikampaamo omassa autotallissa ym. varmasti elää vaikkei kiskurihintoja otakkaan...
 
"just"
[QUOTE="Kampaaja";24000296]Ei paljon käteen jää jos tuolla hinnalla tekee! Alvin ja ainekulujen jälkeen jää muihin kuluihin ( tel, vuokrat, palkat) 30e eli n. 15e per tunti miinus nuo kulut. Mukavaa toki asiakkaille, mutta minä en muutaman euron tuntitaksalla tekisi kyllä mitään vaikka unelma-ammatisani olenkin[/QUOTE]

Eikös ne kampaajat saa aineet yms muut jostain tukusta ja edullisesti ja toisekseen jos asuu isommassa kaupungissa ja hinnat pidetään pilvissä niin eikös sen sano järkikin,että sinne ihmiset menevät mistä saa edullisemmin!

ja se on sama oli sitten palkittu kampaaja tms.Missä kohtaa se sinun päässä näkyy se tekijän nimi?
 
"vieras"
No, kannattaa muuttaa sit vissiin maalle :)
Mun hiukset, puolipitkät yleensä, raidat/väri+leikkaus+föönaus yleensä 45-50€ omalla tutulla kampaajalla. Vieraissa kun kävin tais olla 60€.
Ja musta se oli kallis! ;D
 
"vieras"
Mä käyn aina kampaajalla samalla kun käyn vanhempien luona "maalla", siellä on melkein puolet halvemmat hinnat kuin täällä kaupungissa (enkä edes asu missään pääkaupunkiseudulla)
 
PAIKKAKUNTA??????
[QUOTE="vieras";24000525]Mä käyn aina kampaajalla samalla kun käyn vanhempien luona "maalla", siellä on melkein puolet halvemmat hinnat kuin täällä kaupungissa (enkä edes asu missään pääkaupunkiseudulla)[/QUOTE]

Paikkakunta oli mikä????? siis se kampaaja?
 
"vieras"
Mun mielestä kampaamoissa kutsutaan "pitkäksi" jo sellaistakin tukkaa, joka juuri ja juuri yltää olkapäille. Aineiden menekki on vähän toista maata, jos niitä laitetaankin ihan oikeasti pitkään tukkaan, joka yltää vaikka puoleen selkään. Joissakin hinnastoissa on mainittu erikseen "extrapitkä". Mä kaipaisin kanssa vähän tarkempaa kuvausta noihin hinnoitteluihin, koska en usko että mun alaselkääm ulottuvaa tukkaa leikataan, värjätään ja raidoitetaan sillä pakettihinnalla, mitä pitkälle tukalle tarjotaan.

Joskus kun mun tukka ei ollut vielä näin pitkä, soitin kampaajalle ja tiedustelin värjäyksen hintaa (ruskea sävy ruskeaan tukkaan, ei mitään isoa muutosta), ja kerroin hiusteni olevan pitkät, kun hän kysyi. Kampaamossa kampaaja totesi, että ai nää on näin pitkät, mutta menköön nyt sillä hinnalla millä lupasikin, vaikka oikeampi hinta olisi ilmeisesti ollut huomattavasti enemmän. Ihmettelin kyllä, miksei hän puhelimessa kysynyt tarkempaa kuvausta tukan pituudesta.
 
Jo on kumma
[QUOTE="vieras";24000619]Mun mielestä kampaamoissa kutsutaan "pitkäksi" jo sellaistakin tukkaa, joka juuri ja juuri yltää olkapäille. Aineiden menekki on vähän toista maata, jos niitä laitetaankin ihan oikeasti pitkään tukkaan, joka yltää vaikka puoleen selkään. Joissakin hinnastoissa on mainittu erikseen "extrapitkä". Mä kaipaisin kanssa vähän tarkempaa kuvausta noihin hinnoitteluihin, koska en usko että mun alaselkääm ulottuvaa tukkaa leikataan, värjätään ja raidoitetaan sillä pakettihinnalla, mitä pitkälle tukalle tarjotaan.

Joskus kun mun tukka ei ollut vielä näin pitkä, soitin kampaajalle ja tiedustelin värjäyksen hintaa (ruskea sävy ruskeaan tukkaan, ei mitään isoa muutosta), ja kerroin hiusteni olevan pitkät, kun hän kysyi. Kampaamossa kampaaja totesi, että ai nää on näin pitkät, mutta menköön nyt sillä hinnalla millä lupasikin, vaikka oikeampi hinta olisi ilmeisesti ollut huomattavasti enemmän. Ihmettelin kyllä, miksei hän puhelimessa kysynyt tarkempaa kuvausta tukan pituudesta.[/QUOTE]

Mun mielestä olkapäilel yltävät hiukset on puolipitkät!
Ymmärrän mitä tarkoitat.
Pitää jostain sinunkin mitata tarkalleen hiustesi pituus milleissä!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ei ole vattuilua,mutta ihmettelen edelleen kampaamoiden toimintaa
 
"Kampaaja"
Meidän liikkeessä puolipitkät hiukset ylettyvät olkapäille ja pitkät hiukset hartioiden alapuolelle. Meillä myös värjäyksen hinta on sama on hiukset sitten hartioiden alapuolelle taikka pyllyn päälle. Hiusten paksuus ei meillä vaikuta hintaa, väriä kuluu yleensä 1,5-4 tuubia. Eli hinnoittelu on selkeä lyhyet,puolipitkät ja pitkät. Hinnastonhan kuuluisi olla sellainen mitä asiakas osaa itse tulkita.
 
?????
Pistä ite väri päähän ja sakset sitten toiseen käteen niin saat 10 karvas kuntoon ihan ite. Jos et osaa niin sitten ei auta muu kuin maksaa noita hulluja hintoja.
sepä.

ajatteles, mulla menee liikkeen kuluihin joka kolmas kk alv n.500, joka toinen kk eläkemaksuja 700, vuokra, sähkö, vesi, ainekulut n.300-500e joka toinen kk, sitte joka kuukausi omat laskut, vedet, sähköt, ruuat, asumiskulut ym...

että mistähän ne hullut hinnat on peräisin. alvia viä vähä lisää ylös : /
 
"vieras"
[QUOTE="Kampaaja";24002592]Meidän liikkeessä puolipitkät hiukset ylettyvät olkapäille ja pitkät hiukset hartioiden alapuolelle. Meillä myös värjäyksen hinta on sama on hiukset sitten hartioiden alapuolelle taikka pyllyn päälle. Hiusten paksuus ei meillä vaikuta hintaa, väriä kuluu yleensä 1,5-4 tuubia. Eli hinnoittelu on selkeä lyhyet,puolipitkät ja pitkät. Hinnastonhan kuuluisi olla sellainen mitä asiakas osaa itse tulkita.[/QUOTE]

Tästä olen samaa mieltä. Olen etsinyt uudelta paikkakunnalta kampaajaa ja vertaillut netissä hintoja ja muutenkin koittanut löytää mukavan ja ammattitaitoisen oloisen paikan, ja jotenkin tulee skipattua kaikki paiat, joiden hinnastossa ei ole ole mainittu niitä "extrapitkiä" hiuksia, kun oman ja kavereiden kokemuksen perusteella monissa paikoissa se pitkien hiusten hinnasto ei päde, jos tukalla on pituutta vähän enemmän.

Ymmärrän isomman hinnan jos on enemmän tukkaa, ja olen valmis maksamaan kampaajalle hänen ammattitaidostaan ja käytetyistä tarvikkeista, mutta haluan tietää etukäteen suurinpiirtein, mitä koko lysti tulee maksamaan. Mielestäni on huonoa palvelua, jos joutuu erikseen kyselemään hintaa siksi että hinnasto ei ole riittävän selkeä, tai jos kassalla aletaan vaatia 50 euroa enemmän kuin hinnaston perusteella voisi olettaa.

Pitääkin ihan oikeasti tämän topicin innoittaman etsiä se sopivan tuntuinen kampaamo ja varata aika :D
 
"vieras"
[QUOTE="just";24000360]

ja se on sama oli sitten palkittu kampaaja tms.Missä kohtaa se sinun päässä näkyy se tekijän nimi?[/QUOTE]

Ei siitä signeerausta päähän jää, mutta kyllä sen eron huomaa kun oikeasti osaava ammattilainen laittaa.

Kävin muutaman kerran kampaajalla, jolla leikkaus ja värjäys pitkiin hiuksiin maksoi noin 80 euroa. Kolmannen kerran jälkeen en enää mennyt, kun kampaaja väitti ettei pitkään tukkaan voi tehdä kerrostusta. Nyt käyn kampaajalla jolla leikkaus ja värjäys maksaa 114 euroa, mutta on kyllä taatusti sen arvoinen. Tekee juuri sellaista kuin haluan, osaa antaa vinkkejä ja ehdotuksia mikä voisi sopia. Hiukseni ovat loistavassa kunnossa ja pari kertaa kampaaja on itse ehdottanut, että värjätään vain juuret, jolloin hinta on paljon halvempi kuin koko värjäyksen kanssa. Minun tuntihintani omassa työssäni on 75 euroa, miehelläni 90, eikä kummankaan työstä jää senkään vertaa näkyvää, plus lisäksi veloitamme materiaaleista erikseen. 114 euroa noin kahden ja puolentunnin työstä ei ole mitään.
 
?????
suotta te netistä kampaamoita etsitte, harvalla yrittäjällä on aikaa päivitellä hinnastoaan ;)

ja parhaan vastauksen saa kun menee päänsä kans paikanpäälle ja kysyy, kampaaja osaa arvioida siinä paljonko tulee maksaan kun näkee pituuden..
 

Yhteistyössä