Mikä IHME tuota poikaa vaivaa?!

• Viestiketjun aloittaja äiti on vähän väsynyt
  • Ensimmäinen viesti
äiti on vähän väsynyt
Se syö kaikki makeet kaapista. Siis karkit, keksit, sokerit, kaakaojauheet... Ja se löytää ne vaikka kuinka piilottaa. Pitääkö mun lukkokaappi hommata, ettei meiltä häviä sokerit?!
Puhe ei mene perille, eikä aresti, eikä karkkipäivän välistä jättäminen.

Meillä tuo 3. luokkalainen neiti tykkää kanssa kaikista herkuista ja sitten 1. luokkalainen rakastaa suolaa ja suolaista...

En tiedä miten saisi vältettyä noita muutoin kun piilottelemalla vaikka vaatehuoneeseen tai kodinhoitohuoneen kaappeihin... Meillä ei vaan voi olla mitään herkkuja lasten ulottuvilla (eikä suolat)...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Äiti ei osta makeaa kaappeihin. Tai jos ostaa,ostaa itselleen,piilottaa HYVIN ja syö kun lapsi nukkuu.
tuo oiskin helppoa, eikä meillä usein karkkia ookaan, mutta sillon lähtee ne sokerit ja kaakaot ja muut:/

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mä en oo koskaan ymmärtäny tuota et lapsi menee ite kaapille ja ottaa sieltä mitä haluaa :eek: Ja vaikka kieltäisit? Oma auktoriteetti kuntoon ensin.
aivan, aivan. En mäkään. ja meillä muut lapset ihan "normaaleja" ja kasvatan lapsia työkseni, ni ei!!

Ihan valtava tuo sokerinhimo. Jos saa karkkipussin niin se on kerrasta loppu. Tosin meillä ei hetkeen oo ollu karkkipäiviäkään kun perun sen aina jos huomaan että on herkutellut muina päivinä ilman lupaa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mä en oo koskaan ymmärtäny tuota et lapsi menee ite kaapille ja ottaa sieltä mitä haluaa :eek: Ja vaikka kieltäisit? Oma auktoriteetti kuntoon ensin.
aivan, aivan. En mäkään. ja meillä muut lapset ihan "normaaleja" ja kasvatan lapsia työkseni, ni ei!!

Ihan valtava tuo sokerinhimo. Jos saa karkkipussin niin se on kerrasta loppu. Tosin meillä ei hetkeen oo ollu karkkipäiviäkään kun perun sen aina jos huomaan että on herkutellut muina päivinä ilman lupaa.
lisättäköön että muuten uskoo aivan täysin, ei mitään ongelmia. Ja alusta asti ollut sama sääntö, ettei kaapeille mennä ilman lupaa. Kaikilla lapsilla.

Moi!

Olisiko jokin kasvupyrähdys, eli tarvitsee ravintoa enemmän, entä miten kuluu oikeaa ruokaa? Liikkuuko enemmän? Vai syökö ahdistukseen, alkoiko koulu/päiväkoti tai vaivaako joku pojan mieltä? Onko paino alkanut nousemaan tai laskemaan? Imeytymishäiriöt, kilpirauhashäiriöt?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Kyllä meillä saa lapset ihan itse ottaa ruokaa kaapista. Oikeastiko joissain kodeissa ei saa ottaa syötävää/juotavaa kysymättä lupaa?!?!?
meillä ainakin syödään ruoka-aikaan. saa tulla kyllä kysymään, jos jotakin haluaa. Saaminen katotaan sit tilanteen mukaan. Jos ruoka on tulossa niin tuskin mitään menen antamaan, että jaksaa sitten syödä oikeeta ruokaa. Meillä on säännölliset ruoka- ja välipala-ajat, niin nälkä harvoin välissä ehtii yllättään.

KarO
Voisiko kromista tai sinkistä olla apua?
Minulla on ollut läpi elämäni kamala makean himo, siis ihan pienestä asti. Totaalikieltäydyin karkeista jo aikoja sitten, mutta makeanhimo yllätti silti usein.
Ruokavalion tarkistus voi myös auttaa, vähän ja usein ja hedelmiä jne.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja leikkiliisa:
Moi!

Olisiko jokin kasvupyrähdys, eli tarvitsee ravintoa enemmän, entä miten kuluu oikeaa ruokaa? Liikkuuko enemmän? Vai syökö ahdistukseen, alkoiko koulu/päiväkoti tai vaivaako joku pojan mieltä? Onko paino alkanut nousemaan tai laskemaan? Imeytymishäiriöt, kilpirauhashäiriöt?
Kauheesti kysymyksiä :)
Tää on ollut aina makeen perään, mutta nyt mennyt ihan mahottomaksi. Ruokaa syö oikein hyvin ja lisäksi hyvät aamupalat ja välipalat. Liikkuu saman verran kun ennenkin. Eskari kyllä alkoi nyt. Painoa en ihan puntarilla ole tarkkaillut. Täytyy kattoo mitä verikokeita siltä viimeks otettiinkaan toisen käynnin yhteydessä, kun ne ainakin oli kaikki normaaleja ja sit käyttää lääkärissä, jos siinä ei noita ollut.. kiitos.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja KarO:
Voisiko kromista tai sinkistä olla apua?
Minulla on ollut läpi elämäni kamala makean himo, siis ihan pienestä asti. Totaalikieltäydyin karkeista jo aikoja sitten, mutta makeanhimo yllätti silti usein.
Ruokavalion tarkistus voi myös auttaa, vähän ja usein ja hedelmiä jne.
Kiitos vinkistä, tutustun noihin. Meillä kyllä syödään terveellisesti:)

Yhteistyössä