Mikä hinnaksi paperittomille labradorin noutajille?(puhtaille)

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
kysymys
Nyt niin että minulla on paperi labbis,sai pentuja mutta niitä kun ei saa papereihin.
Isä on puhdas labbis kanssa jolla paperit.
Mutta noutajani on liian nuori että paperit saa noille pennuille.
Pois nuo on kuitenkin laitettava.

Juu ja pennut ei todellakaan ollut suunnitelmissa ja pieni järkytys oli kun tajuttiin koiran tissien vuotavan maitoa ja eläinlääkäri totesi että juu onhan se tiine.
Harmittaa ihan sikana että tuo uros ehti sen tiineeksi vääntää karkureissullaan =/
pelkään että tuo meidän narttu meni nyt pilalle oltiin metästykseen yms se otettu=(
 
vaikuttako nartun ikä ettei papereita sais? harmi jos ovat puhasrotusia.. menevät kuite nsekarotusenna myyntiin :/ n 200e voi olal ok. jos paperit ja mettästyslinjanen niin hinnat näky olevan 800-1400e välillä
 
kysymys
100-200 nuo tuolla netissä pyytää. Tuskin se nyt siitä pilalle meni. Missä se narttu sitten oli kun uros oli päässyt astuun? Ja mistä tiedät että se on just se uros jos et oo tapahtumaa nähnyt?
Tässä tienoolla ei ole muita koiria kuin tuo yksi.
Takapihalla tuo meidän koira lillutellut ja pari kertaa ollaan tuo labbis siitä uhitettu ja palautettu takaisin kotiinsa.
Ei olla vain mitään juoksua huomattu tuolla meidän koiralla.

Kasvattaja sanoi että hintaa 500e koira ettei kukaan ota mielijohteesta halvalla.
Harmittaa kun ei ehditty olemaan ajoissa olisi kerennyt abortoida pennut emästä eikä tarvitsisi kotia etsiä.
 
kysymys
[QUOTE="hmm";24040290]Missä päin ap asut,voitais olla kiinnostuneita. Onko mustia pentuja?[/QUOTE]

Ei ole mustia,ruskeita ja keltaisia. isä keltainen labbis meidän ruskea.
 
hhhhhhh
Tässä tienoolla ei ole muita koiria kuin tuo yksi.
Takapihalla tuo meidän koira lillutellut ja pari kertaa ollaan tuo labbis siitä uhitettu ja palautettu takaisin kotiinsa.
Ei olla vain mitään juoksua huomattu tuolla meidän koiralla.

Kasvattaja sanoi että hintaa 500e koira ettei kukaan ota mielijohteesta halvalla.
Harmittaa kun ei ehditty olemaan ajoissa olisi kerennyt abortoida pennut emästä eikä tarvitsisi kotia etsiä.
500e on kyllä naurettava hinta. kuka nyt maksaisi 500 euroa ´'sekarotuisesta' , en minä ainakaan.
 
Näin
100 euroa on paperittomien koirien suositushinta, ja sillä katat jo melko lailla pennuista tulevia eläinlääkäri- ym. kuluja. Enempää on moraalitonta pyytää. Eläimen parhaaksihan nuo ikärajat on laadittu.
 
Vai että 500€. No mutta eihän se ole tyhmä joka pyytää...

Mä olen maksanut tuontinartusta, joka oli valio 20€. Ja paperittomasta rotikasta maksoin 100€. Paperillisestä 4kk ikäisestä koirasta maksoin 650€. Ei tulisi niin pieneen mieleenikään maksaa 500€ paperittomasta lapukasta. Värivirheellisenkin saattaa saada papereiden kera siihen hintaan.
 
.....
Kyllä mä pyytäisin 250 euroa ja käyttäisin ne sirutuksessa ja eläinlääkärin tarkastuksessa ja antaisin vain järkeviin koteihin. JOs laitat hinnaksi satasen, jotkut todellakin ottaa hetken mielijohteesta... tenttaa niitä pennunottajia!
 
Näin
Kyllä mä pyytäisin 250 euroa ja käyttäisin ne sirutuksessa ja eläinlääkärin tarkastuksessa ja antaisin vain järkeviin koteihin. JOs laitat hinnaksi satasen, jotkut todellakin ottaa hetken mielijohteesta... tenttaa niitä pennunottajia!
Näen jo tilanteen sieluni silmin:
"Niin, mun koiranpentu pääsi vahingossa tekaisemaan pennut naapurin koiran kanssa, tai emmä oo ihan varma kun en ollut näkemässä, mutta ei täällä muitakaan koiria ole irrallaan juossut, joten ihan puhdasrotuisia labbiksia ovat juu... niin että nyt mä tenttaan sua että varmasti pystyt antaan mallikelpoisen kodin. Ja 250 euroa sun pitää ainakin pennusta maksaa, että osoitat olevasi yhtä harkitsevaisella mielellä liikkeellä kuin mäkin..."
 
--
no sano nuo muut mitä sanoi, niin hyvällä omallatunnolla voit pyytää sen 500€
ja saat varmasti kaupaksi.

Tai no en labbisten hintaa varmaksi tiedä, mut ainakin kaverilla sakemannin paperittomat mennut vietiin käsistä viidellä sadalla.
 
plaah
Pennut ovat sekarotuisia, ilman papereita et voi mennä takaamaan että kyllä ovat puhdasrotuisia. Kyllähän hullut maksaa vaikka mitä, mutta sekarotuisina ne on myytävä. Puhdasrotuisilla on paperit, piste. Korkeintaan 150 hinnaksi.

Ilman papereita ei ole taetta koiran suvusta saati suvussa kulkevista sairauksista. En ostaisi. Monet hölmöt toki ostaa kun havalla saa.
 
"Tellu"
Jotta saa lapukan pennut rekisteriin, pitää emällä olla silmät tarkistettu ja lonkat kuvattu ja siitä hyväksytyt lausunnot. Meidän koiran "kasvattajalla" ei ollut, ja pyysi sittekisteröimättömistä pennuista 350 e. Typerää oli ostaa, mutta me haluttiin juur se koira (metsästyslinjainen).

Ruskeita lapukoita ei tosiaan ole paljonkaan metsästyslinjaisina Suomessa: väri on näyttelylinjaisten suosiossa harvinaisuutensa takia(väistyvä ominaisuus). Meidän koiran isä ja emä oli molemmat mustia ja isällä jopa valkoinen merkki kaulassa.
 
plaah
Muistaakseni kuitenkin jos emä on liian nuori, että pennut saisi oikeaan rekisteriin, voi pennut laittaa EJ-rekisteriin, eli ei jalostukseen-rekisteriin. Koirat saavat paperit, mutta niillä ei saa pentuja teettää. Olisi parempi vaihtoehto kuin paperittomana myydä, otappa tuosta selvää.
 
  • Tykkää
Reactions: chef

Yhteistyössä