Mikä hemmetti mun kantapäähän tuli??!!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaas
  • Ensimmäinen viesti
auttakaas
Siis ihan sairaan kipee,eilen oli sellanen että jotain vähän tuntui mut pysty ihan täysin käveleen,nyt päiväl ykskaks istues koveni ja siitä lähtien oonkin sitten nilkuttanut pahemman kerran..Ihan naama irvees kun menee paino sille kipeelle jalalle.

Jännä kun kantapäätä sormin painaessa ei tunnu mitään mutta kun astuu niin ihan hirmu ja hiukan paikalla ollessakin kolottaa.

Ulospäin ei näy mitään enkä muista että oisin edes kolhinut mihinkään?

Voisko olla esim.rasitusvamma,tartteekos se lekuria?

Vaikka kepit tässä pian kyllä tarttee,on tuo kävely niin tuskaisaa.
 
Ja se saattaa kestää kauuuuuan.... Just samankuuloiset oireet ku mulla. Kun pidän hyviä vaelluskenkiä, oireet lievittyy, mut kun pistän jotku ohutpohjaiset (matalat) "hienostelukengät" päiväks pariks ni on taas kipeä.
 
auttakaas
Eli onko tässä kainalosauvojen paikka?Nimittäin juuri hain vettä niin piru viete kun sai jo liki kiljua kun nousin ylös...Karmee särky kun paino tulee vähänkään jalalle!
 
Saraldo
Mulla on ollut sama vaiva alkuvuodesta saakka... Nimeltään plantaarifaskiitti eli jonkin sortin luukalvon tulehdus. Sain keväällä kaksi kertaa kortisonia piikkinä (juu, ei tuntunut kivalta...), mutta ei auttanut. Nyt sitä yritetään parantaa erikoispohjallisten avulla (maksoivat ruhtinaalliset 150?). Kannattaa mennä ajoissa lääkäriin, jos vaikka se kortisoni vielä auttais. Mä menin vasta monen kuukauden kuluttua ja meni liian pahaksi :/ . Saa nähdä, paraneeko nämä koskaan... :'(
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja äijä-69:
Uuf...
Kortisoonipiikkiä taitaa lääkäri lykätä...
Se ei satu kauheasti, mutta on jotenkin kuvottavaa ja kävely sen jälkeen ei ole mitään herkkua...
Auttaa kyllä...
Samantyyppinen juttu itselläni, tuo vaiva on ollut jo heinäkuusta saakka. Ihan mielettömän kipeä, käyn nyt sen takia fysioterapiassa. kaksi kertaa laitettiin kortisonia, ei apua. Nyt on pitkittyneiden oireiden vuoksi vaikka mitä tulehduksia ja kiputiloja eri puolilla jalkaa ja myös pohkeessa ja pakaralihaksessa. Täysi lepo päällä tällä hetkellä. Ei kuitenkaan ole sauvoja.

Se kortisonipiikki ei satu, kun se pistetään ohuella neulalla jalan syrjästä. Jos laitetaan jalkapohjan läpi paksulla neulalla, niin tottakai sattuu.

Ne muuten, jotka ovat veikanneet luupiikkiä, niin kuuleman mukaan se on tosi harvinaista (pari prosenttia kantapään kivuista) ja tämä plantaarifaskiitti sen sijaan on kovasti yleistymään päin typerän kenkämuodin vuoksi. Näin kertoi fysioterapeutti.
 
samanmoinen
vaiva täällä jokunen vuosi sitten.Koko kesän oli varvastossuilla tallustellut.
Aamuisin ei meinnu päästä olleskaan käveleen ja luukalvontulehdukseksi räknäs sen lääkäri.Saikkua 2vkoa ja jalkaa ei saanut rasittaa.Menin saikun jälkeen takas töihin ja parin päivän kuluttua sama vaiva taas.Menin eri lääkärille ja kortisoonipiikin tuikkas kantapäähän ja ei oo vaivannu sen jälkeen.Onneksi.
 
SM
Juu,mul on kans todettu luupiiikki kantapäässä.:(Näkyi kuvassa selkeä kalkkipiikki kantapäässä.Todella kivulias vaiva,kipuja ollu jo puoli vuotta,hienoa linkuttaa näin nuorena...Kortisonia laitettu suoraan jalanpohjasta,eipä tuntunu mukvalta!!Eikä auttanu yhtään...toivottavasti paranee joskus.:(Koittakaahan muutkin jaksaa.
 
Onnellinen toipuja
Alkuperäinen kirjoittaja SM:
Juu,mul on kans todettu luupiiikki kantapäässä.:(Näkyi kuvassa selkeä kalkkipiikki kantapäässä.Todella kivulias vaiva,kipuja ollu jo puoli vuotta,hienoa linkuttaa näin nuorena...Kortisonia laitettu suoraan jalanpohjasta,eipä tuntunu mukvalta!!Eikä auttanu yhtään...toivottavasti paranee joskus.:(Koittakaahan muutkin jaksaa.
Minulla ollut 1,5 vuotta kantapohjan kalvojänteen tulehdus/luupiikki.
3 x kortisonia, ei auttanut, tukipohjalliset vähän auttoivat ja nyt olen pitänyt 1 kk:n yölastaa, jonka sairaalassa tekivät mittojen mukaan ja vaiva on
jo melkein poissa. Kannattaa kokeilla, jos vaiva kroonistuu, aina vaikeampi parantua.
 

Yhteistyössä