Mikä helpotus, sosiaalitoimisto kustantaa meille siivojaan kerran viikossa!

• Viestiketjun aloittaja mom85
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Nyt valehtelet. Ei sossu kenenkään siivooja maksa.
jos sä menet sinne sanomaan että olet väsynyt, et jaksa. Saat sieltä jonkun, joka sun luona käy esim. kerran viikossa. Se ihminen voi siivota, käydä sun puolesta kaupassa tai vaikka viedä lapsia puistoon, niin saat itse nukkua.
Jaa-a, tiedä sitten onko kuntakohtaista, mutta sotkenpa tähänkin soppaan itseni: Ensinnäkin, ei sieltä sossusta kukaan tule siivoamaan, vaan kunnan kotiapua voi saada toimeentulotukiasiakas ilmaiseksi. Ainakin tässä kunnassa on sellainen tapa, että kotiapu ei siivoa, vaan nimenomaan tulee hoitaan lapsia, voi laittaa perunat kiehumaan tms, mutta kotityöt eivät heille varsinaisesti kuulu.
Tuttavalla käy, ja hän itse sanoo mitä tekevät ja sitten itse oma aloitteisesti myös hoitavat asioita, siis siivoavat, tiskaavat, imuroivat...
Jaa-a, selvästi sitten vaihtelee tämän avun laatu. Meillä käy kotiapu, mutta täällä tosiaan se käsittää ainoastaan lasten hoitoa, ja hoitosuhteen jatkuessa mahdollisesti pieniä askareita kuten perunoiden kiehumaan laittoa tms. Mutta ei sen kummempaa. Ja se maksaa, ellei ole siis tukiasiakas.

Peräkylän eukko
Alkuperäinen kirjoittaja herää vaan kysymys...:
Herää vaan kysymys, et millä myrkyillä teiän talo pitää puunata viikoittain ku kädet ei kestä pesuaineissa lutraamista? Meillä pölyt pyyhitään veteen kostutetulla rätillä ja lattiat silloin tällöin mikrokuitumopilla, johon suihkutan valmiiksi lantratun pesuaineliuoksen suihkepullosta, en todellakaan koske mihinkään myrkkyihin. Mopin pesen pyykkikoneessa, kuten pyykitkin ja tiskitkin pesee kone. Ja meillä on sentään koira paikkoja sotkemassa...
Terveen ihon omaavan on vaikea ymmärtää, että jo pelkkä käsien liottaminen vedessä (tarviihan sitä rättiä huuhdella välillä) on huonoihoiselle myrkkyä. Miedoimmatkin pesuaineet, joita niin hellävaraisina mainostetaan, ovat vielä pahempaa myrkkyä. Eikä se edes vaadi käsien lutraamista pesuainevedessä, riittää että pidät sitä rättiä kädessä. Ja puhun nimenomaan sairaasta ihosta, niinkun allergikoilla tai psoripotilailla. Ja kuten aiemminkin sanoin, ne hanskat ei kesää tee, vaikka ne ei oliskaan lateksia.

Näkisitte mun siskon kädet, kun se on tiskannut muutaman hassun astian :/ Loppuis nääkin älyttömät kommentit täältä.

Alkuperäinen kirjoittaja Peräkylän eukko:
Alkuperäinen kirjoittaja herää vaan kysymys...:
Herää vaan kysymys, et millä myrkyillä teiän talo pitää puunata viikoittain ku kädet ei kestä pesuaineissa lutraamista? Meillä pölyt pyyhitään veteen kostutetulla rätillä ja lattiat silloin tällöin mikrokuitumopilla, johon suihkutan valmiiksi lantratun pesuaineliuoksen suihkepullosta, en todellakaan koske mihinkään myrkkyihin. Mopin pesen pyykkikoneessa, kuten pyykitkin ja tiskitkin pesee kone. Ja meillä on sentään koira paikkoja sotkemassa...
Terveen ihon omaavan on vaikea ymmärtää, että jo pelkkä käsien liottaminen vedessä (tarviihan sitä rättiä huuhdella välillä) on huonoihoiselle myrkkyä. Miedoimmatkin pesuaineet, joita niin hellävaraisina mainostetaan, ovat vielä pahempaa myrkkyä. Eikä se edes vaadi käsien lutraamista pesuainevedessä, riittää että pidät sitä rättiä kädessä. Ja puhun nimenomaan sairaasta ihosta, niinkun allergikoilla tai psoripotilailla. Ja kuten aiemminkin sanoin, ne hanskat ei kesää tee, vaikka ne ei oliskaan lateksia.

Näkisitte mun siskon kädet, kun se on tiskannut muutaman hassun astian :/ Loppuis nääkin älyttömät kommentit täältä.
Kaikki sympatia sun siskolle, ihan oikeasti. Mulla on taas kädet auki, heti kun vähän viilenee ilma. Jos tähän päälle pitäis tiskata tai pitää siivoushanskoja,
alkaisin käyttää pahviastioita ja heittelisin kaikki oikeat astiat pitkin seiniä. :ashamed:

Onpa julmia ihmisiä :/ Pistää vihaks tollanen käytös niitä kohtaan joilla asiat on huonommin ja joutuvat tukeutumaan johonkin apuun. Hienoa että ap olette saaneet siivousapua! Järjen ja sydämen omistavat ihmiset tajuavat, eivät tyhmät. Toivottavasti nämä pilkkaajat ovat joskus itse pää kainalossa ja muistavat juttunsa ja osaavat HÄVETÄ!

Peräkylän eukko
Sympatiat myös NeitiNasulle! Vaikka mulla ei itsellä ole mitään allergiaa tms. niin luulen tietäväni aika hyvin miltä tuntuu, kun vierestä oon siskon tuskaa katsonut. Se kaikki lääkkeiden ja rasvapurkkien määrä on ihan uskomaton :) Terveihoinen ihminen ei edes perheensä kanssa tule samaa määrää rasvaa käyttämään koko elämänsä aikana! Ja jos pelkkä seuraaminen tekee pahaa, niin mitä se sitten oikeesti on :( Siskolla ei mitään kotiapuja kunnan puolesta ole, me muut jeesataan isommissa jutuissa. Nytkin on ikkunanpesuproggis tässä lähipäivinä. Koittakaahan jaksaa ja hyvä juttu ap, että saatte avun :)

abc
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Alkuperäinen kirjoittaja mom85:
nyt saatiin maksusitoumus kahdeksi vuodeksi :)
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
soskulla on tiedossa perheemme tilanne; uusi yritys eikä tulevaisuudesta voi koskaan olla varma. ajatellaanhan tässä lasten etua, ei mun eikä miehen!
Ja tämän hetken tilanteen vuoks saitte sit KAHDEN VUODEN päätöksen? Okei. No ehkä se yritys sit on niin toivoton ettei tuota kahteen vuoteen....
Samaa mietin :D
Ekana vuonna on hyvä, että pääsee +-0 tilanteeseen, sit vast tokana vuonna voi alkaa miettiä voittoja...näin menee useimmilla uusilla yrityksillä, lainaa pitää kummiskin ottaa ja kuluja kyllä riittää alkuun. Vähän realistisuutta hei.

vieras
Mä uskon, että ap:llä on todellista tarvetta tolle avulle, ne on sossussa oikeesti tosi tarkkoja ja ilmeisesti totakin on pitänyt pitkään yrittää ennenkuin sai. Ihme kun aina pitää olla kateellinen toisille kaikesta.

vieras akateeminen
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Onpa julmia ihmisiä :/ Pistää vihaks tollanen käytös niitä kohtaan joilla asiat on huonommin ja joutuvat tukeutumaan johonkin apuun. Hienoa että ap olette saaneet siivousapua! Järjen ja sydämen omistavat ihmiset tajuavat, eivät tyhmät. Toivottavasti nämä pilkkaajat ovat joskus itse pää kainalossa ja muistavat juttunsa ja osaavat HÄVETÄ!
siis anteeksi, mutta onko psoriasis sama kuin pää kainalossa?? ja mitä tarkoittaa miehen ympäripyöreät päivät? musta ap antoi sitten vähän väärän kuvan heidän elämästään, jos hänellä onkin pää kainalossa?
ja mitä tulee jonkun toitottamaan rahapuuhun, niin hei, se olit sinä, joka toi sen esille, en minä... kelan rahat on yleishyödyllistä apua valtion puolelta, sossu on kaupungin ylläpitämä harkinnanvarainen apu köyhille, huonosti toimeentuleville, sosiaalisesti heikommassa asemassa oleville.. sori, mutta mulla ei sisu antais periks katsoa vierestä, kun sossun maksama täti siivoaa...

Yhteistyössä