Mikä helpotus, sosiaalitoimisto kustantaa meille siivojaan kerran viikossa!

  • Viestiketjun aloittaja mom85
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Vääryyksiä on paljon. Minustakin on väärin moni juttu, joita tässä yhteiskunnassa ei hoideta oikein. Lapsiperheiden sosiaalituet ovat kuitenkin aika pieni menoerä moniin muihin nähden.. Eikä niistä ainakaan pitäisi ensimmäisenä leikata.
Niinpä.

Voisi miettiä vaikkapa kansanedustajien palkkoja ja luontoisetuja -olisiko siellä varaa leikata? Entä kuntien investoinnit -onko mitään järkeä maksaa satoja tuhansia lämmitetystä kadusta kun samalla päiväkoteja lakkautetaan ja lapsia sullotaan yhä suurempiin ryhmiin?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek: Perkele. Mulla on paha kosketusekseema käsissä, tälläkin hetkellä 30 vrk:n kortisonikuuri menossa. Miksen mä ole ikinä älynnyt pyytää sossusta siivoojaa tänne!?!?!?!
Kysy heti maanantaina. Pidän peukkuja että saat :)
 
Hienoa, että saatte apua. Varmasti helpottaa kovasti.
Kyllä mä olen aidosti iloinen kaikkien niiden puolesta jotka sieltä tarvitsemaansa apua saavat.

Kaikki ei ymmärrä että yritys ei heti ala tuottamaan, siinä voi mennä monta vuotta, ennen kun itse voit yrityksestä kunnolla nostaa palkkaa.
Ja ei kaikki työttömänä ole omasta tahdostaan. Mä olen kirjoitellut hakemuksia moneen paikkaan, viimeisen ½ vuotta, mutta ainuttakaan paikkaa en ole saanut, edes haastatteluun en ole päässyt.
 
just
Kaikki ylipesemään bakteerit pois. nykyään ei riitä että kerran viikossa käy saunassa, vaan täällä leuhkitaan, miten tuhlataan vettä joka päivä suihkussa. lapsiltakin pestään normaali bakteerikanta pois suihkuttelemalla joka päivä, tai joka toinen päivä, puhtaita lapsia!

Ja kohta kaikilla on psoriasista, allergioita, ihovammoja, ja kaikille vaan siivoojaa! just!

laiskuutta kaikkien psoriasisten kanssa"!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek: Perkele. Mulla on paha kosketusekseema käsissä, tälläkin hetkellä 30 vrk:n kortisonikuuri menossa. Miksen mä ole ikinä älynnyt pyytää sossusta siivoojaa tänne!?!?!?!
Kysy heti maanantaina. Pidän peukkuja että saat :)
:D Kiitos. En mä taida kuitenkaan, mun tarttis ensin siivota että voisin päästää tänne siivoojan :LOL:
Ei kait, mulla onnellinen tilanne koska mun Äijä siivoaa ja hoitaa pakolliset persusten pesut sun muut silloin kun mun kädet kamalassa kunnossa.
 
toinen samanmoinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek: Perkele. Mulla on paha kosketusekseema käsissä, tälläkin hetkellä 30 vrk:n kortisonikuuri menossa. Miksen mä ole ikinä älynnyt pyytää sossusta siivoojaa tänne!?!?!?!
Kysy heti maanantaina. Pidän peukkuja että saat :)
pitäiskö mun kokeilla kans? Ei kyllä muuten ole mitään asiaa sossun asiakkaaksi, mutta enpä tiiä oisko meillä muuten varaa maksaa siivoojaa kerran viikossa meille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja toinen samanmoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek: Perkele. Mulla on paha kosketusekseema käsissä, tälläkin hetkellä 30 vrk:n kortisonikuuri menossa. Miksen mä ole ikinä älynnyt pyytää sossusta siivoojaa tänne!?!?!?!
Kysy heti maanantaina. Pidän peukkuja että saat :)
pitäiskö mun kokeilla kans? Ei kyllä muuten ole mitään asiaa sossun asiakkaaksi, mutta enpä tiiä oisko meillä muuten varaa maksaa siivoojaa kerran viikossa meille.
Mulla ei olis varaa itse maksaa, mutta ei ole sairauttakaan joka estäisi tai haittaisi minun siivoamistani joten ei olisi oikeaa perustetta edes pyytää. Onko sinulla?
 
vieras akateeminen
siis oikeen tosiko joku aikuinen on sitä mieltä, että jos joku saa 200euroa opintotukea, niin hänen pitäisi verrattaen saada se sama sossusta, vaikka siivousapuna?? ei hyvää päivää, täällä palstalla on kyllä ihan hirveä white trash -meinki nykyään ja tyhmempiä ihmisiä saa hakea :LOL:
ja ei, en nosta opintotukea vaan työskentelen opintojen ohella ja pystyn vielä talommekin siivoamaan....
 
toinen samanmoinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen samanmoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek: Perkele. Mulla on paha kosketusekseema käsissä, tälläkin hetkellä 30 vrk:n kortisonikuuri menossa. Miksen mä ole ikinä älynnyt pyytää sossusta siivoojaa tänne!?!?!?!
Kysy heti maanantaina. Pidän peukkuja että saat :)
pitäiskö mun kokeilla kans? Ei kyllä muuten ole mitään asiaa sossun asiakkaaksi, mutta enpä tiiä oisko meillä muuten varaa maksaa siivoojaa kerran viikossa meille.
Mulla ei olis varaa itse maksaa, mutta ei ole sairauttakaan joka estäisi tai haittaisi minun siivoamistani joten ei olisi oikeaa perustetta edes pyytää. Onko sinulla?
Mitä kohtaa et ymmärtänyt? Krooninen käsiekseema myös minulla. Mies on tosiaan töissä ja elättää, minä olen tuloton.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras akateeminen:
siis oikeen tosiko joku aikuinen on sitä mieltä, että jos joku saa 200euroa opintotukea, niin hänen pitäisi verrattaen saada se sama sossusta, vaikka siivousapuna?? ei hyvää päivää, täällä palstalla on kyllä ihan hirveä white trash -meinki nykyään ja tyhmempiä ihmisiä saa hakea :LOL:
ja ei, en nosta opintotukea vaan työskentelen opintojen ohella ja pystyn vielä talommekin siivoamaan....
Harmillista ettei akateemisuus opeta sisäistämään mitä lukee. Hukkaanko menneet nekin rahat...

En todellakaan ole väittänyt mitään tuollaista. Sen sijaan minusta on tökeröä haukkua jonkun tarpeeseen saama tuki jos on itsekin joskus jotain tukea saanut. Sillä aina, joka tuelle löytyy joku joka ei sitä hyväksy. Totta kai omaa tukea pidetään hyväksyttävänä mutta säälittävää ja noloa mennä siitä toisen tuesta piukuttamaan, ettei se ole tärkeää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja toinen samanmoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen samanmoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
:eek: Perkele. Mulla on paha kosketusekseema käsissä, tälläkin hetkellä 30 vrk:n kortisonikuuri menossa. Miksen mä ole ikinä älynnyt pyytää sossusta siivoojaa tänne!?!?!?!
Kysy heti maanantaina. Pidän peukkuja että saat :)
pitäiskö mun kokeilla kans? Ei kyllä muuten ole mitään asiaa sossun asiakkaaksi, mutta enpä tiiä oisko meillä muuten varaa maksaa siivoojaa kerran viikossa meille.
Mulla ei olis varaa itse maksaa, mutta ei ole sairauttakaan joka estäisi tai haittaisi minun siivoamistani joten ei olisi oikeaa perustetta edes pyytää. Onko sinulla?
Mitä kohtaa et ymmärtänyt? Krooninen käsiekseema myös minulla. Mies on tosiaan töissä ja elättää, minä olen tuloton.
No eipä tuossa lainatussa tekstissä noita sanottu, joten ei en ymmärtänyt, anteeksi.


No toivon että myös sinulle apua löytyy :)
 
vieras akateeminen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras akateeminen:
siis oikeen tosiko joku aikuinen on sitä mieltä, että jos joku saa 200euroa opintotukea, niin hänen pitäisi verrattaen saada se sama sossusta, vaikka siivousapuna?? ei hyvää päivää, täällä palstalla on kyllä ihan hirveä white trash -meinki nykyään ja tyhmempiä ihmisiä saa hakea :LOL:
ja ei, en nosta opintotukea vaan työskentelen opintojen ohella ja pystyn vielä talommekin siivoamaan....
Harmillista ettei akateemisuus opeta sisäistämään mitä lukee. Hukkaanko menneet nekin rahat...

En todellakaan ole väittänyt mitään tuollaista. Sen sijaan minusta on tökeröä haukkua jonkun tarpeeseen saama tuki jos on itsekin joskus jotain tukea saanut. Sillä aina, joka tuelle löytyy joku joka ei sitä hyväksy. Totta kai omaa tukea pidetään hyväksyttävänä mutta säälittävää ja noloa mennä siitä toisen tuesta piukuttamaan, ettei se ole tärkeää.
mielestäni kelan etuudet on vähän eri kuin sosiaalitoimisto...
mutta anteeksi maalaisuuteni, en vaan voi oikein ymmärtää :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras akateeminen:
mielestäni kelan etuudet on vähän eri kuin sosiaalitoimisto...
mutta anteeksi maalaisuuteni, en vaan voi oikein ymmärtää :D
Ai meinaat että Kelan rahat kasvaa puussa, sossun rahat viedään sun taskusta (joo siis kärjistetysti, pakko lisätä tämä koska muuten voi mennä yli ymmärryksesi :whistle:)
 
herää vaan kysymys...
Herää vaan kysymys, et millä myrkyillä teiän talo pitää puunata viikoittain ku kädet ei kestä pesuaineissa lutraamista? Meillä pölyt pyyhitään veteen kostutetulla rätillä ja lattiat silloin tällöin mikrokuitumopilla, johon suihkutan valmiiksi lantratun pesuaineliuoksen suihkepullosta, en todellakaan koske mihinkään myrkkyihin. Mopin pesen pyykkikoneessa, kuten pyykitkin ja tiskitkin pesee kone. Ja meillä on sentään koira paikkoja sotkemassa...
 
vieras akateeminen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras akateeminen:
mielestäni kelan etuudet on vähän eri kuin sosiaalitoimisto...
mutta anteeksi maalaisuuteni, en vaan voi oikein ymmärtää :D
Ai meinaat että Kelan rahat kasvaa puussa, sossun rahat viedään sun taskusta (joo siis kärjistetysti, pakko lisätä tämä koska muuten voi mennä yli ymmärryksesi :whistle:)
miksihän on olemassa kaksi erillistä laitosta?? oletko koskaan miettinyt??
sori, mutta nyt meen nukkuun, en jaksa pänkätä tyhmien kanssa itsestäänselvyyksistä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras akateeminen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras akateeminen:
mielestäni kelan etuudet on vähän eri kuin sosiaalitoimisto...
mutta anteeksi maalaisuuteni, en vaan voi oikein ymmärtää :D
Ai meinaat että Kelan rahat kasvaa puussa, sossun rahat viedään sun taskusta (joo siis kärjistetysti, pakko lisätä tämä koska muuten voi mennä yli ymmärryksesi :whistle:)
miksihän on olemassa kaksi erillistä laitosta?? oletko koskaan miettinyt??
sori, mutta nyt meen nukkuun, en jaksa pänkätä tyhmien kanssa itsestäänselvyyksistä...
Hmm, varmaan siks kun kelalla on se rahapuu-viljelmä? :whistle:

Olisit nyt JOTAIN fiksua kommentoinut ennen menoasi? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Nyt valehtelet. Ei sossu kenenkään siivooja maksa.
jos sä menet sinne sanomaan että olet väsynyt, et jaksa. Saat sieltä jonkun, joka sun luona käy esim. kerran viikossa. Se ihminen voi siivota, käydä sun puolesta kaupassa tai vaikka viedä lapsia puistoon, niin saat itse nukkua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Nyt valehtelet. Ei sossu kenenkään siivooja maksa.
jos sä menet sinne sanomaan että olet väsynyt, et jaksa. Saat sieltä jonkun, joka sun luona käy esim. kerran viikossa. Se ihminen voi siivota, käydä sun puolesta kaupassa tai vaikka viedä lapsia puistoon, niin saat itse nukkua.
Jaa-a, tiedä sitten onko kuntakohtaista, mutta sotkenpa tähänkin soppaan itseni: Ensinnäkin, ei sieltä sossusta kukaan tule siivoamaan, vaan kunnan kotiapua voi saada toimeentulotukiasiakas ilmaiseksi. Ainakin tässä kunnassa on sellainen tapa, että kotiapu ei siivoa, vaan nimenomaan tulee hoitaan lapsia, voi laittaa perunat kiehumaan tms, mutta kotityöt eivät heille varsinaisesti kuulu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Nyt valehtelet. Ei sossu kenenkään siivooja maksa.
jos sä menet sinne sanomaan että olet väsynyt, et jaksa. Saat sieltä jonkun, joka sun luona käy esim. kerran viikossa. Se ihminen voi siivota, käydä sun puolesta kaupassa tai vaikka viedä lapsia puistoon, niin saat itse nukkua.
Jaa-a, tiedä sitten onko kuntakohtaista, mutta sotkenpa tähänkin soppaan itseni: Ensinnäkin, ei sieltä sossusta kukaan tule siivoamaan, vaan kunnan kotiapua voi saada toimeentulotukiasiakas ilmaiseksi. Ainakin tässä kunnassa on sellainen tapa, että kotiapu ei siivoa, vaan nimenomaan tulee hoitaan lapsia, voi laittaa perunat kiehumaan tms, mutta kotityöt eivät heille varsinaisesti kuulu.
Tuttavalla käy, ja hän itse sanoo mitä tekevät ja sitten itse oma aloitteisesti myös hoitavat asioita, siis siivoavat, tiskaavat, imuroivat...
 

Yhteistyössä