Mikä ehkäisyksi!?

  • Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti
genre
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja genre:
Jos sulle ei sovi edes ehkäsyrengas, niin et missään tapauksessa voi kapseliakaan laittaa!! eli ei hormonaalinen ehkäisy. Itellä tulee ensimmäisenä mieleen kuparikierukka, ja sitä vähän kyl ihmettelen et miks se sua hirvittää. Oli ihanan helppo ehkäisy, ei tarttenu muistaa joka päivä ottaa ja taukoa pitää.
Siis estrogeenia sisältävä yhdistelmäehkäisy (kuten rengas) ei sovi mielialojen takia. Minipillereiden kanssa ei ole ollut ongelmaa mielialojen kanssa, nyt ongelmana tuo vuoto. Kapselissakaan ei ole estrogeenia, joten se sopisi jos tuota vuoto-ongelmaa ei olisi..

Kierukka vain hirvittää ajatuksena. Paljon olen kehuja kuullut, mutta en vaan, uskalla..
Minä en halunnut kierukkaa siksi, että en tykkää ajatuksesta vierasesineestä kohdussa. Mutta käsivarressa se ei haittaa...
mua taas enemmän ällöttäis se ajatus et mulla on käsinahkan alla jokin möhkäle joka ei sinne kuulu...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja genre:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja genre:
Jos sulle ei sovi edes ehkäsyrengas, niin et missään tapauksessa voi kapseliakaan laittaa!! eli ei hormonaalinen ehkäisy. Itellä tulee ensimmäisenä mieleen kuparikierukka, ja sitä vähän kyl ihmettelen et miks se sua hirvittää. Oli ihanan helppo ehkäisy, ei tarttenu muistaa joka päivä ottaa ja taukoa pitää.
Siis estrogeenia sisältävä yhdistelmäehkäisy (kuten rengas) ei sovi mielialojen takia. Minipillereiden kanssa ei ole ollut ongelmaa mielialojen kanssa, nyt ongelmana tuo vuoto. Kapselissakaan ei ole estrogeenia, joten se sopisi jos tuota vuoto-ongelmaa ei olisi..

Kierukka vain hirvittää ajatuksena. Paljon olen kehuja kuullut, mutta en vaan, uskalla..
Minä en halunnut kierukkaa siksi, että en tykkää ajatuksesta vierasesineestä kohdussa. Mutta käsivarressa se ei haittaa...
mua taas enemmän ällöttäis se ajatus et mulla on käsinahkan alla jokin möhkäle joka ei sinne kuulu...
No mulla on just sama, eli jotaikin ylimääräistä kohdussa saa kylmänväristyksiä jo ajatuksena, mutta käsivarressa se on vain kädessä =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
mie syön tri-femodeja ja ne on nyt ainakin toistaiseksi toimineet. käytössä on ollut myös ehkäisyruiske joka vei menkat kokonaan, lisäksi muita pillereitä myös sekä rengas.
Minkäs tyyppisiä nämä on? Ovatko "minipillereitä" vai yhdistelmiä?

Hui, piikkiäkään en uskaltaisi ajatellakkaan..
 
Mustikka
Mä otin kapselin käsivarteeni kolmisen viikkoa sitten ja olen supertyytyväinen! Eka pelkäsin, että tiputtelu jatkuu ikuisuuden, mutta se kestikin vain kaksi viikkoa. Ihan pikkuhousunsuojilla pärjäsin sen ajan. Muita oireita ei ole ollut, mutta tosin ei kapselikaan ole vielä kauaa ollut. Kapseli on käsivarressa todella huomaamaton. Suosittelen!
 
Mustikka
Piti vielä lisätä, että otin kapselin imetyksen jälkeen eli ei hormonaalista ehkäisyä sitä ennen. Mulla on ollut kuutisen vuotta sitten myös kapseli ja sillonkin olin tyytyväinen valintaani.
 
narikka83
jasminet pisti pään sekasin, jadella kapseleista tuli vuotoa 2x kuukauvessa. painoa oli varmaan liikaa, 69kg silloin. turvottivat myös kovasti koska viikko poiston jäälkeen painoin 3kg vähemmän. rengas ei ollu yhtään kiva, limakalvot oli ku korppua :/ nyt käytössä mercilonet ja ei ole kellään kivaa... :( kierukkaan en uskalla laittaa.
 
narikka83
kapseli oli kyllä muuten tosi hyvä, ei vaikuttanu mielialoihin, iho parani, ei tullu näppyjä, hiukset ei rasvottunu. nyt on muistona komeat jäljet käessä. laitto ei sattunu. pois ottoon tarvittiin 2 lääkäriä, 30min kaivovat ulos vaikka olivat olheet vain 4kk paikallaa olivat alkaneet jo kapseloitumaan. onneksi eivät olleet 5vuotta.
 
57kg
lihottaako cerazette kovasti?? just olen raskauden jälkeen saanu tiputettua 25kiloa pois eikä huvittais hankkia yhtääkään kiloa takaisin.. oli sen verran kova homma laihduttaa... veritulppa riskin takia en saa käyttää muutaku minipillereitä.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
mie syön tri-femodeja ja ne on nyt ainakin toistaiseksi toimineet. käytössä on ollut myös ehkäisyruiske joka vei menkat kokonaan, lisäksi muita pillereitä myös sekä rengas.
Minkäs tyyppisiä nämä on? Ovatko "minipillereitä" vai yhdistelmiä?

Hui, piikkiäkään en uskaltaisi ajatellakkaan..
ne on matala-hormoonisia kolmi- yhdiste-pillereitä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja 57kg:
lihottaako cerazette kovasti?? just olen raskauden jälkeen saanu tiputettua 25kiloa pois eikä huvittais hankkia yhtääkään kiloa takaisin.. oli sen verran kova homma laihduttaa... veritulppa riskin takia en saa käyttää muutaku minipillereitä.. :/
Mulla ei ole lihottanut, itse asiassa olen laihduttanut tässä samalla. Mulla ei ollu muuta ongelmaa kun nuo vuodot..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
kapseli oli kyllä muuten tosi hyvä, ei vaikuttanu mielialoihin, iho parani, ei tullu näppyjä, hiukset ei rasvottunu. nyt on muistona komeat jäljet käessä. laitto ei sattunu. pois ottoon tarvittiin 2 lääkäriä, 30min kaivovat ulos vaikka olivat olheet vain 4kk paikallaa olivat alkaneet jo kapseloitumaan. onneksi eivät olleet 5vuotta.
Apua, ei kuulosta hyvältä.. Miten ne kapseloitui? Selittikö kukaan mitään? Oliko laitettu väärin tms..

Miten sun kierto meni ja miks otit niin pian pois?
Anteeksi kyselyikäni..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
mie syön tri-femodeja ja ne on nyt ainakin toistaiseksi toimineet. käytössä on ollut myös ehkäisyruiske joka vei menkat kokonaan, lisäksi muita pillereitä myös sekä rengas.
Minkäs tyyppisiä nämä on? Ovatko "minipillereitä" vai yhdistelmiä?

Hui, piikkiäkään en uskaltaisi ajatellakkaan..
ne on matala-hormoonisia kolmi- yhdiste-pillereitä.
En oo ikinä kuullukkaan. Onko joku uus juttu? Mikäs niissä on se kolmas hormoni?
 
narikka83
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
kapseli oli kyllä muuten tosi hyvä, ei vaikuttanu mielialoihin, iho parani, ei tullu näppyjä, hiukset ei rasvottunu. nyt on muistona komeat jäljet käessä. laitto ei sattunu. pois ottoon tarvittiin 2 lääkäriä, 30min kaivovat ulos vaikka olivat olheet vain 4kk paikallaa olivat alkaneet jo kapseloitumaan. onneksi eivät olleet 5vuotta.
Apua, ei kuulosta hyvältä.. Miten ne kapseloitui? Selittikö kukaan mitään? Oliko laitettu väärin tms..

Miten sun kierto meni ja miks otit niin pian pois?
Anteeksi kyselyikäni..
Vieras esinehän se on :/ lääkäri ei osannu sanoa miksi oli alkanu kapseloituun nuin äkkiä. Oikein oli laitettu kyllä. sama lääkäri oli poistamassa ja siihen tuli viellä toinen sille kaveriksi :( onneksi saivat pois. menkat oli kahen viikon välein, ei ollu mulle tuossa mielessä sopiva. vaikka muuten oli loistava. ois vielläki paikallaan mutta nuo menkat ku tli useasti niin poistatin. mulla varmaan teki paino sen, painoa oli silloin 69kg ja "suositus" on 60kg
 
Mulla pillerit aiheutti karmean aknen ja pahensi kipuja ja lisäsi vuotoja, kuten myös hormoonikierukka. Laastareiden liimalle olin allerginen eikä kumitkaan sopineet. Sisäisiä ehkäisimiä en voinut myöskään käyttää erinäisistä syistä. Lopulta sain alle kolmekymppisenä sterilisaation poikkeusluvalla. Mutta kyllä tämä seksitönkin elämä on hyvä keino ehkäistä :D

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
kapseli oli kyllä muuten tosi hyvä, ei vaikuttanu mielialoihin, iho parani, ei tullu näppyjä, hiukset ei rasvottunu. nyt on muistona komeat jäljet käessä. laitto ei sattunu. pois ottoon tarvittiin 2 lääkäriä, 30min kaivovat ulos vaikka olivat olheet vain 4kk paikallaa olivat alkaneet jo kapseloitumaan. onneksi eivät olleet 5vuotta.
Apua, ei kuulosta hyvältä.. Miten ne kapseloitui? Selittikö kukaan mitään? Oliko laitettu väärin tms..

Miten sun kierto meni ja miks otit niin pian pois?
Anteeksi kyselyikäni..
Vieras esinehän se on :/ lääkäri ei osannu sanoa miksi oli alkanu kapseloituun nuin äkkiä. Oikein oli laitettu kyllä. sama lääkäri oli poistamassa ja siihen tuli viellä toinen sille kaveriksi :( onneksi saivat pois. menkat oli kahen viikon välein, ei ollu mulle tuossa mielessä sopiva. vaikka muuten oli loistava. ois vielläki paikallaan mutta nuo menkat ku tli useasti niin poistatin. mulla varmaan teki paino sen, painoa oli silloin 69kg ja "suositus" on 60kg
Mä oon lukenu, että suositus olis 70 kg ja kysyin neuvolassa viimeks, että voidaanko ees laittaa ku oon melkein 80kg. Se täti sanoi, että nuo painorajoitukset on vanhentunutta tietoa ja että sitten kapselilla ei vaan oo niin pitkää käyttöikää jos on painoa enemmän..

Höh, tosi inhottava pähkäillä tämmöstä. Viimeks ku kävin siel neuvolassa, niin se täti vaan odotti, että mä sanon mitä haluun ja kun en oikein silloinkaan tienny, niin meinas vaan antaa tavallisia ehkäsypillereitä loodan käteen.. Sain sit johonkin väliin hönkäistyä, että jos vaikka minipillereit!
 

Yhteistyössä